مولا علی علیه السلام هم که زمامدار حکومت باشد همراهی و همکاری مردم شرط تحقق عملی حاکمیت اسلامی است.
تا مردم خود به بلوغ سیاسی لازم نرسند و درک عمیقی از شرایط برای انان به وجود نیاید اگر در راس حکومت علی علیه السلام هم باشد که آماده و امده باشد سعادت دنیای و آخرت مردم را رقم بزند نهایتا خواهیم دید که مکر دشمن در ممانعت از اصلاح امور و سعادت به نفع مردم بر این راهبرد متعالی غلبه پیدا خواهد کرد
تا مردم همراه و تابع و مطیع ولی امر جامعه در هر شرایطی نباشند حتی علی علیه السلام هم در برابر عدم شناخت، سستی و غفلت و بی وفایی، لب به شکایت از مردم باز خواهد کرد و به غافلین هشدار و انذار خواهد داد که به خدا سوگند، شما بد وسيله اى براى افروختن آتش جنگ هستيد، شما را فريب مى دهند امّا فريب دادن نمى دانيد، سرزمين شما را پياپى مى گيرند و شما پروا نداريد، چشم دشمن براى حمله شما خواب ندارد ولى شما در غفلت به سر مى بريد.
بخدا سوگند، شكست براى كسانى است كه دست از يارى يكديگر مى كشند. سوگند بخدا، اگر جنگ سخت درگير شود و حرارت و سوزش مرگ شما را در برگيرد، از اطراف فرزند ابو طالب، همانند جدا شدن سر از تن، جدا و پراكنده مى شويد.
به خدا سوگند آن كه دشمن را بر جان خويش مسلط گرداند تا گوشتش را بخورد، و استخوانش را بشكند، و پوستش را جدا سازد، عجز و ناتوانى اش بسيار بزرگ و قلب او بسيار كوچك و ضعيف است.
تو اگر مى خواهى اينگونه باش، امّا من، به خدا سوگند از پاى ننشينم و قبل از آن كه دشمن فرصت يابد با شمشير آب ديده چنان ضربه اى بر پيكر او وارد سازم كه ريزه هاى استخوان سرش را بپراكند، و بازوها و قدم هايش جدا گردد و از آن پس خدا هر چه خواهد انجام دهد.
علی علیه السلام وقتی این سخنان را بر زبان مبارک خود جاری می سازد که عمار بزرگ تبیین گر تاریخ در جنگ صفین به شهادت رسیده است و کسانی چندان نیستند که در برابر روایت های کذب جبهه باطل در مقابل، در دفاع از حق روایت دقیق و درست برای مردمی که به سادگی فریب جنگ ترکیبی دشمن را خورده اند باز گو نماید و این می شود که بانیان وضع موجود که خود عامل تحمیل حکمیت بر علی علیه السلام بودند به اسم اسلام و مردم مدعی شده و تیغ بر علیه مردمی ترین و الهی ترین حکومت تاریخ در نهروان می کشند.
با شهادت عمار یاسر یک خلاء در تببین گری جبهه حق در ارائه به موقع روایت درست و حقیقی به وجود می آید و معاویه بیشترین استفاده را از فرصت پیش امده با قلب واقعیت برای خود می برد و هر آنچه که به نفع مردم است را وارونه جلوه می دهد تا به حدی که وجود مقدس اسدالله الغالب مظهر العجایب اسدالله علی ید الله، علی علیه السلام برای بازگو نمودن دل پر درد خود در شدت بی وفایی مردم و عدم شناخت عرصه و میدان در خطبه هایی که در ادامه و بنا بر مقتصیات قرائت می کنند، به قدری روی منبر اشک می ریزند که گاهی نمی توانند خطبه را خودشان بخوانند و به پایان برسانند و از شدت ناراحتی آن را می نوشتند و به اصحاب می دادند تا آن را برای مردم بخوانند.
با ذکر این مقدمه؛ دولت سید ابراهیم رئیسی مردمی ترین دولت از بعد از انقلاب اسلامی نزدیک به یکسال از عمر خود را پشت سر می گذارد و خود وی و دیگر دولتیان و کارگزارانش شب و روز خود را وقت کار و تلاش جهادی برای مردم نموده اند و برای اینکه در این تلاطم حوادث دنیا آسیبی متوجه مردم این کشور نگردد با شجاعت و شهامت دست به اصلاحات ساختاری در دفاع از منافع و امنیت غذایی و سلامت مردم می زنند ولی چون تبیین دقیقی از اقدامات شان صورت نمی پذیرد حتی عده ای از آن ۴۸ درصدی از مردم که در بدترین پمپاژ یاس و ناامیدی دشمن و جریان اصلاحات نسبت به عدم حضور در مشارکت در انتخابات در خرداد سال ۱۴۰۰ پای صندوق رای حاضر شدند که با آگاهی و رای خود تغییری در اوضاع و معیشت خود نسبت به وضع موجود آن زمان توسط بانیان مسبب آن به وجود بیاورند دچار سر درگمی و یاس و نوامیدی می گردند.
در حالیکه اگر تببین دقیقی توسط ابزارهای مختلف خصوصا رسانه ها نسبت به عمق تمهیدات و اقدامات این دولت صورت پذیرد لااقل ان ۴۸ درصد از مردم که شعور سیاسی خود را در حضور در پای صندوق رای در سال گذشته به نمایش گذاردند با اطلاع از بسیاری از ماوقع همچنان صبر و بردباری در همراهی و حمایت این دولت مردمی پیشه خواهند ساخت تا هر انچه که به نفع مردم است بزودی رخ عیان نماید و به ثمر برسد.