اجراي پروژه زير گذر تصميمي است كه
گرفته شده بايد عملياتي بشود حالا به چه بهايي و با چه چشم اندازي مهم نيست به هرحال
دراين خصوص اگرصحبتي ويا پيشنهادي مي شود قصدتوهين واهانت و يا کم کاري وضعف
مسئولان نيست.
تصميمات در راستاي طرح گرفته شده وعمليات اجرايي
آغازشده و ميخ آهنين هم دراين مورد به سنگ نرود من قبل ازشروع بحث اين پروژه لازم
است به نکتاتي اشاره کنم تاحداقل خيلي از مسايل براي مابعنوان يک شهروند روشنگري شود.
با انتخاب
شهردار جديد ازسوي شوراي شهر سياست هايي باعث مخدوش کردن سيد محمد ناظم رضوي چهره زحمت کشي که همه اذعان
دارند خدمات اين مسئول که در راس شهرداري بود منشا تحولات عظيمي درسطح کاشان بود اما
بانك برآوردند چندين ميليارد بدهي از مديريت ايشان فقط درکارنامه عملکرد است اما چه زود همين هاحتي گفته هاونقل قول هاي
خودشان را فراموش کردند.
البته برخي
همشهريان بيش درجريان امور مديريتي ايشان
بوديم مي دانستيم که املاک نجومي مديريت مهندس رضوي جز تملک گرفته بسيار زياد است و تا حدودي از بدهکاري ومطالبات مردم و بخش هاي
مختلف هم خبرداشتيم اما مبلغ دقيق نداشتيم تا اينکه درمصاحبه هاي اخير تمام
اتهاماتي که فقط براي سياه نمايي عملکرد شهردارقبلي بود برملاشد۷۰ درصد پروژه فعلي
مدخل شهر باواگذاري املاک يعني رقمي حدود۱۲۰ميليارد مبلغ ۱۰۰ميليارد بدهي مردم
وبخش هاي مختلف به شهرداري تا الان حدود ۲۲۰ميلياردازبدهي هاي شهرداري مشخص شده
است.
اگر مديري مي خواهد بيلاني درخصوص وضعيت مالي
اعلام کند بايد هم ميزان بدهي ها و هم ميزان بستانکاري وهم ميزان سرمايه وبرخي
موارد را با هم ترازکند نه اينکه فقط به بدهکاري بسنده کند، ترازمالي يک موسسه
وشرکت شامل بسسياري از موارد قانوني است که دردفاترواسنادثبت شده فقط شامل بدهکاري
نيست اگر مسئولان شهرداري خود را امين مردم مي دانند دراين خصوص روشنگري و شفاف سازي
کنندتاحقايق عملکرد واقعي مطابق با اسناد و مدارک مشخص شود.
اسلام
درخصوص دروغ و تهمت زدن احاديث و سفارشات زيادي دارد و حالا چرا رسم شده به بهانه هاي
مختلف برخي با توسل به دروغ و دروغگويي چهره هاي خدمتگزاران به مردم و خدمات شان را
ناديده بگيرند مثل روز روشن است.
اما پروژه مدخل شهر آيا واقعا شوراي ترافيک دلايل
و اشکالات ايجاد ترافيک را با مستندات ارائه کرده و به اين نتيجه رسيده اند که
حتما براي رفع اين مشکل فقط يک راهکار اساسي آن هم بازدن زيرگذر حل خواهد شد به
هرحال هر مشکلي ابتدا بايد دلايل عمده آن طي يک پروسه زماني کارشناسي شود بعد راهکارهايي
که در خصوص اين مشکل کارگشا است برنامه ريزي شود.
عمده
مشکلاتي که درطول اين مسير مشاهده کردم شش مورد است که من تصور نمي کنم اين مشکلات
که از ديد هر كارشناس ترافيک خيلي سخت باشد:
توقف اتوبوس هاي مسافربري دقيقا تو پيچ مدخل
ابتداي خروجي براي پياده و سوار کردن مسافر
استقرار خودروهاي سواري کرايه اي بصورت دوبل و گاها سوبل
تردد برخي تريلرهاي حمل ميلگرد در ساعات اوليه
توقف خودروهاي متخلف براي اعمال جريمه آن هم دايره مدخل شهر
توقف وجريمه ماشين هاي سنگين توسط راهداري در
دايره مدخل شهر
عدم نصب چراغ راهنمايي در روردي مدخل شهر و در هم
پيچيده شدن خودرو و ترافيك سنگين تصادفات ناشي از عدم رعايت مقررات راهنمايي
و رانندگي
اكنون اين سوال پيش مي آيد كه آيا براي حل اين مشکل ساده نياز به هزينه ۱۶۰ميليارد
هزينه است؟
آيا ازدست دادن بخش زيادي از املاک و مستغلات شهرداري درقبال اين پروژه
ارزش اقتصادي براي شهرستان دارد؟