صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 19 : 9

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 19113

3632 بازدید


  دبير جامعه روحانيت كاشان در جلسه تفسير قرآن مسجد امام خميني(ره) خيابان ملامحسن فيض كاشاني:
دشمني آمريكا با ايران همچنان به قوت خود باقي است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: دشمن، آمريكا با ايران همچنان به قوت خود باقي است و اين دشمني به گونه اي است كه تفاوتي برايش ندارد كه كدام دولت در ايران قدرت را به دست داشته باشد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان، به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل يكشنبه شب در جلسه تفسير قرآن مسجد امام خميني(ره) خيابان ملامحسن فيض كاشاني با تبريك اعياد شعبانيه و با اشاره به آيه سوم سوره مباركه توبه، گفت: اين آيات اعلام برائت خداوند از مشركين  است كه توسط اميرمومنان(ع)  به مردم مكه و مشركين ابلاغ شد.
 
وي افزود: گروهي از مشركين كه با پيامبر اكرم(ص) پيمان داشتند، نسبت به پيمان خود كوتاهي كردند و خداوند اعلام كرد از به بعد مشركين حق ندارند در مكه باشند،  از اين رو چهار ماه به مشركين فرصت داد تا مشركين در اين مدت تكليف خود را مشخص كنند كه يا اسلام را قبول كنند و يا از سرزمين مكه بيرون بروند.
 
حجت الاسلام شاه فضل، ادامه داد: خداوند در ادامه اين ادامه مي فرمايد ‹‹فَإِنْ تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌ لَکُمْ وَ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّکُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللَّهِ›› شما نمي توانيد خدا را عاجز و ناتوان كنيد و در اين مدت چهار ماه به دنبال نقشه و توطئه نباشيد.
 
وي افزود: خداوند در آيه 4  سوره مباركه توبه مي فرمايد ‹‹إِلاَّ الَّذينَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکينَ ثُمَّ لَمْ يَنْقُصُوکُمْ شَيْئاً وَ لَمْ يُظاهِرُوا عَلَيْکُمْ أَحَداً›› برخي از مشركيني كه با پيامبر پيمان داشتند به دنبال عهد شكني و توطئه بودند خداوند اين حكم را براي آنها صادر كرد و اين در حالي بودكه  برخي ديگر از مشركين به پيمان خودشان وفا دار بودند.
 
دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: تعبير اين آيه اين است ‹‹لَمْ يَنْقُصُوکُمْ شَيْئاً›› كه مشركين نسبت به اموال مسلمين تعهدي  نداشتند تا از اموال مسلمانان براي خود برندارند ‹‹ وَ لَمْ يُظاهِرُوا عَلَيْکُمْ أَحَداً›› و اگر مسلمانان با گروهي جنگ مي‌كردند، آنها به دشمنان مسلمانان كمك نمي‌كردند در صورتيكه اگر به دشمنان مسلمانان كمك مي كردند، پيمان شكني مي‌كردند.
 
حجت الاسلام شاه فضل، گفت: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلي‏ مُدَّتِهِمْ›› با اين گروه از مشركين كه پاي بند برعهد خود هستند تا پايان مدت چهار ماه كه مي توانستند در مكه آزاد باشند همكاري كنيد، اما نكته جالب اين است كه مي فرمايد آن گروه از مشركيني هم كه  به پيمان وفا دار ماندند هم  بايد بعد از پايان  مهلت پيمان مكه راترك كنند و بروند به اين معني كه از اين به بعد مكه محل زندگي مشركين وفادار به عهد پيمان هم نيست و بايد مكه را ترك كنند.
 
وي افزود: خداوند از اين فرصت استفاده كرد تا شهر مكه را كه شهر مقدسي است از وجود مشركين پاك كند ‹‹إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقينَ›› خداوند انسانهاي پرهيز كار را دوست دارد، بنابراين ‹‹إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقينَ›› مي تواند دو تفسير داشته باشد يكي اينكه مومنين با تقوايي كه نسبت به پيماني كه با مشركين دارند پايبند هستند و آنها را اذيت نمي كنند و تفسير دوم اين است كه خداوند آن دسته از مشركيني كه تقوا را دارند را هم دوست دارد.
 
دبير جامعه روحانيت كاشان، در ادامه با اشاره اينكه خداوند در آيه پنجم سوره توبه برنامه بعد از پايان مهلت چهارماهه اعلام مي ‌كند، يادآور شد: خداوند مي فرمايد ‹‹فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ›› وقتي ماههاي حرام كه مانند پوست از آنها محافظت مي‌كرد اين پوست را جدا كرديم ‹‹فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ›› هر مشركي را در مكه پيدا كرديد، نابود كنيد و يا آنها را زنداني كنيد.
 
حجت الاسلام شاه فضل، گفت: در ادامه اين آيه مي فرمايد ‹‹فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ›› اگرمشركين بعد از چهار ماه توبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند ديگر كاري به آنها نداشته باشيد و بگذاريد در محدوده شهر مكه زندگي كنند ‹‹فَخَلُّوا سَبيلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ›› كه خداوند رحيم و بخشنده است.
 
وي يادآور شد: برخي از غير مسلمانان نسبت به اين آيات برداشت شبهه ايجاد كردند و معتقدند اسلام برخورد خشني با مشركين داشته است و اگر مشركين پيمان شكسته اند چرا بايد چنين مجازات سنگيني كه از مكه بيرون رانده شوند داشته باشند و اگر نخواستند چرا بايد مجازت سنگين كشته شدن برايشان در نظر گرفته شده است.
 
دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه جواب اين شبهات را مي توان در آيات بعدي مشاهده كرد، گفت: در آيه 6 سوره توبه خداوند در جواب شبهات ايجاد شده مي مي فرمايد ‹‹وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکينَ اسْتَجارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّي يَسْمَعَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ›› ما به دنبال كشتن مشركين نيستيم اگر مي خواستيم آنها نابود كنيم چهار ماه به آنها مهلت نمي داديم  و از طرف ديگر به دنبال اين نيستيم كه مشركين به زور ايمان بياورند، اما چهار ماه به آنها مهلت داديم و بعد از چهارماه  هم مي توانيد با همان حالت شرك از مكه خارج شوند، بنابراين خداوند با اين دستور مي خواهد مكه از مشركين پاكسازي كند.
 
حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: براساس دستور اين آيه اگر مشركي بعد از مهلت چهار ماهه از مسلمانان درخواست تحقيق اسلام و شرك را كرد تا حرف هركدام بهتر بود آن را بپذيرد، خداوند مي فرمايد ‹‹وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکينَ اسْتَجارَکَ›› اگر يكي از مشركين بعد از چهار ماه مهلت خواست تا ‹‹يَسْمَعَ کَلامَ اللَّهِ›› د ر رابطه با اسلام تحقيق كند، خداوند به پيامبر دستورمي دهد تا در مدت معين مهلت داده و تحقيق كند ‹‹أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ›› اگر بعد از چند ماه تحقيق اسلام را رد كرد او را به جاي امن برسانيد و رهاكنيد تا برود.
وي افزود: اين آيه بيانگر اين است كه خداوند به دنبال كشتن مشركين نيست، بلكه به دنبال اين است كه شهر مكه را پاك كند و تنها راه پاك شدن مكه نابودي مشركاني است كه مكه را ترك نكرده اند.
 
دبير جامعه روحانيت، كاشان، ادامه داد: خداوند در آيه 7 سوره مباركه توبه علت شكستن سك طرفه پيمان خود با مشركان را بيان مي‌كند ‹‹کَيْفَ يَکُونُ لِلْمُشْرِکينَ عَهْدٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ عِنْدَ رَسُولِهِ إِلاَّ الَّذينَ عاهَدْتُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ›› كه مشركين بارها نشان دادند اهل پيمان نيستند و پيمان شكن هستند و اگر با مشركين پيمان بستيم براي اتمام حجت بود.       

 وي افزود: خداوند در آيه 8 سوره توبه نيز مي فرمايد ‹‹کَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْکُمْ لا يَرْقُبُوا فيکُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً›› در حاليكه تو پيامبر مشركين را دوست داري و مي خواهي به پيمان خود وفا دار باشيد، اما اين را بدان اگر مشركين بر شما مسلط شوند نه مراعات خويشاوندي شما را  و نه مراعات پيمان شما را خواهند كرد، بنابراين اگر شما  چهار ماه به آنها مهلت دادي، آنها يك روز هم به شما مهلت نخواهند داد ‹‹ يُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبي‏ قُلُوبُهُمْ››  اينها فعلا با حرف هاي خود شما را راضي مي كنند چون قدرت ندارند اما در قلب خود دشمن شما هستند.
 
حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: امروز نيز آمريكا، اسرائيل، انگلستان، آلمان و ديگر كشورهاي غرب دشمني خود را به جمهوري اسلامي ايران علني اعلام مي‌كنند،  اما از سوي ديگر اگر با ما مقابله نظامي نمي كنند به دليل قدرت نظامي و سياسي و علمي ما است كه آنها را مجبور به مذاكره با ايران كرده است تا از اين طريق بتوانند ضربه بزنند.
 
وي افزود: آمريكا و اسرائيل براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران هيچ شكي ندارند و تنها بحث آنها براي چگونگي و كيفيت ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران است، بنابراين خواستار مذاكره و گفت‌وگو با ايران هستند و در اعياد پيام تبريك ارسال مي‌كنند.
 
به گفته وي، اگر امروز دشمن توان حمله نظامي به جمهوري اسلامي را داشته باشند و مطمئن باشند در حمله نظامي به ايران پيروز خواهند شد،  يك لحظه هم دريغ نخواهند كرد و به تعبير قرآن پايبند به هيچ پيماني هم نخواهند بود.
 
دبير جامعه روحانيت كاشان، ادامه داد: امروز آمريكا بمب 20 تني خود را به بهانه آزمايش و آگاهي از قدرت تخريب آن  بر مردم افغانستان در همسايگي فرو مي ريزد تا هم به قدرت بمب خود پي برده باشد و هم جهانيان را بترسانند و يا در عراق و سوريه اگر آتش جنگ فروكش كند بلافاصله گروه هاي تروريستي را تقويت مي‌كنند.
 
حجت الاسلام شاه فاضل، گفت: امروز آمريكا و اسرائيل و هم پيمانان آنها به دنبال نابودي مسلمان جهان هستند و اگر توان مسلط شدن بر كشور ايران را داشته باشند اولين برخورد آنها با كساني خواهد كه پشت ميز مذاكره با آنها بودند.
 
به گفته وي، در سوره آل عمران نيز به بغض و كينه و نفرت كفار نسبت به مسلمانان اشاره شده است و اين در حالي است كه شما مسلمانان به آنها احترام مي‌گذاريد اما آنها چنين احساسي را نسبت به شما ندارند و اگر امروز مجبور شدند با ايران مذاكره كنند اينگونه نيست كه آنها دوست ما باشند كه اين تصور اشتباهي است.
 
دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه دشمن، آمريكا با ايران  همچنان پا برجا است و براي آمريكا تفاوتي كدام دولت بر مسند قدرت ايران  باشد، گفت: دشمن، آمريكا با ايران  همچنان به قوت خود باقي است و اين دشمني به گونه اي است كه تفاوتي برايش ندارد كه كدام دولت در ايران قدرت را به دست داشته باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi