صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 19 آذر 1395 - 11 : 12

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18271

3706 بازدید


  حجت الاسلام والمسلمين مير باقري در قائميه كاشان مطرح كرد:
همراهي با امام حسين تنها در محرم و صفر نيست

رييس فرهنگستان علوم اسلامی قم، با تأكيد بر اينكه، همراهي با عاشورا تنها از ماه محرم و صفر نيست بلكه از همه ماهها است، گفت: اگر مي خواهيد مرعوب جلوه هاي شيطان به ويژه جلوه هاي آخر زماني شيطان نشويد، تنها راه اين است كه سفره خود را از سفره امام حسين(ع) جدا نكنيد


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي مير باقري پنجشنبه شب در سوگواره شهادت امام حسن عسگري ‹‹ ياوران حضرت مهدي كاشان›› كه در قائميه خيابان امام خميني(ع) اين شهرستان برگزارشد، گفت: كسي كه به مقام محمود  مي رسد خواب ندارد و فداكاري مي كند تا ديگران هم به اين مقام برسند.

وي با اشاره به اينكه، كسي كه به مقام محمود مي رسد خودش را خرج مي‌كند تا ديگران هم با امام باشند، افزود: صادقين كساني هستند كه در عهد بندگي، شفاعت، هدايت و  در رسانيدن دعوت الهي در قرارهايي كه با خداي متعال بستند ثابت قدم و صادق بودند، بنابراين كساني كه در حقيقت با خداوند صادق هستند معصومين هستند كه  هم با خدا صدق دارند و هم با بندگان خدا صادق هستند.

حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري، با بيان اينكه خداوند مي فرمايد ‹‹اتقوا الله وكونوا مع الصادقين›› گفت: معيت با صادقين معنايش معيت در مسير خدا است و در كاروان به سوي خدا همراه با صادقين بودن است، بنابراين معيت به اين معنا است كه نه با خود باشيد و نه با آنهايي كه صادق نيستند و در اين سفر نه خود غافله سالار خود باشيد و نه اينكه دنبال ديگراني كه با صادق نيستند برويد چرا كه آنها هم ما را به خدا نمي رسانند.

وي معيت با معصوم را به معناي معيت با غير معصوم نبودن دانست و اظهار داشت: اين معيتي كه خدا در اين آيه دستور داده است صرفا معيت ظاهري نيست كه چشم و گوش و زبان  انسانها با معصوم باشد، بلكه اين معيت ظاهري و باطني است به اين معني  است كه با همه وجود، قلب و فكر و چشم و گوش و دست و زبان با امام باشيد و در مسير رسيدن به خدا، همراه با امام معصوم باشيد.


انسان هر زمان از خودش فاصله گرفت و هجرت كرد با خدا خواهد بود.
رييس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بيان اينكه در معيت با معصوم  بايد تابع دين باشيم، گفت: اين معيت و همراهي با معصوم به اين معني است كه انسان بايد از خودش هجرت كند، بنابر اين انسان تا با خودش باشد با معصوم نيست و تا زماني كه با خودش باشد، تنها خودش را مي بيند اما انسان هر زمان از خودش فاصله گرفت و هجرت كرد، با خدا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري اضافه كرد: كساني كه به همراهي با معصوم مي رسند و از خودشان هجرت مي‌كنند و سايه معصوم مي شوند و در پرتو  او حركت مي كنند قواي آنها به آرامي مسخّر امام مي شود و نور امام در قواي آنها جاري مي شود، از اين رو قرآن مي فرمايد به مومنين حيات طيبه داده است و  نوري را براي آنها قرار داده است كه در پرتو اين نور حركت مي كنند، خداوند حقيقت ولايت را در آنها دميده و نور امام را چراغ هدايت آنها قرارداده است.

به گفته وي، اگر انسان به معيت امام رسيد و همراه با امام و همسفر با امام شد، اين همراهي و همسفري با امام  انسان را به جايي مي رساند كه ديگر خودي برايش باقي نمي ماند و همه قواي او مسخّر امام مي شود و با نور حركت مي كند و نوراني با نور امام  مي شود و سير و مشي او به عالم با نور امام است و قلب او چراغي است كه نور الهي در آن ظهور پيدا كرده است.

وي افزود: يكي از مصاديق مشكات، قلب مومن است و قلب مومن چراغداني است كه با نور الهي روشن شده است  و كسي كه به امام رسيد،  همه تحولات او در وادي نور است و علم او از جنس نور است، از اين رو كلام و علم مومن از جنس نور است، حرف كه مي زند دل را روشن مي كند و شك و ترديد را از بين مي برد و سير او در عالم آخرت هم سير در وادي نور است.

رييس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه با اشاره به احوالات مومنين در قيامت، گفت: خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِم بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا›› روز قيامت وقتي مومنين به طرف بهشت مي روند نور آنها جلوتر از خود آنها حركت مي كند و آنها به دنبال نور خودشان حركت مي‌كنند.

وي ادامه داد: اگر كسي به امام رسيد و با امام بود، اين معيت با امام(ع) اين ويژگي را دارد كه انسان به نور امامنوراني مي شود و قواي انسان تحت نورانيت و تصرف امام قرار مي گيرد و چشم و گوش و زبان انسان تحت فرمان اماماست و كسي كه گوش و چشم و زبانش تحت فرمان امام باشد، نور امام و اراده امام در وجود ش خواهد بود.

به گفته وي، انسان اگر به امام رسيد اين همراهي به دنيا ختم نمي شود بلكه سفر با امام سير به طرف خدا و در مسير بندگي و معرفت و محبت و در مسير اطاعت و بندگي خدا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري، يادآور شد: در مسير با امام برخي اينگونه نيستند كه فقط خودشان با امام باشند بلكه هم خودشان با امام هستند و هم به آنها اجازه مي دهند دست ديگران را هم بگيرند و به امام برسانند و معيت آنها معيتي است كه هم خودشان همراه هستند و هم ديگران را مي توانند ببرند.

وي افزود: آنهايي كه خودشان همراه با امام هستند و ديگران را هم مي توانند با خودشان ببرند كساني هستند كه به يك جلوه اي از مقام محمود مي رسند و خودشان را خرج مي كنند تا ديگران هم با امام باشند و اين افراد كساني هستند كه از همه چيز خود مي گذرند تا ديگران را هم به امام وصل كنند، شهدا نيز اينگونه هستند حيات خود را مي دهند تا ديگران به خدا و امام برسند.


معيت و همراهي با امام، تنها راه رسيدن به خدا است
به گفته وي، معيت و همراهي با امام، تنها راه رسيدن به خدا است و كسي كه با امام نيست متقي نيست حتي اگر همه عمر خودش را هم نماز خوانده باشد متقي نيست، چرا كه نماز را بايد خواند اما به امامت با امام بايد نماز خواند و كسي كه با امام نماز نمي خواند متقي نيست و متقي كسي است كه با امام حركت مي كند و كسي تقواي الهي دارد كه چشم و گوش و زبان و قلب و همه وجودش با امام باشد و پشت سر امام خودش حركت كند.

رييس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه با اشاره به فرا رسيدن آغاز امامت امام زمان(ع) اظهارداشت: خدا اين وجود مقدس را امام ما قرارداده است و به او مقام خلافت داده تا ما بتوانيم راه خدا را دنبال كنيم و ما به دنيا آمده ايم و عبور ما از اين دنيا  با همه سختي ها و خطرهايي كه دارد براي اين است كه با امام برسيم و با او ملاقات كنيم و از امام جدا نشويم و اگر به امام رسيديم و از امام جدا نشديم اهل نجات هستيم.

وي ادامه داد: عبور از دنيا با همه سختي هاي آن براي اين است كه امام براي كمك و ياري ما آمده است و و ما آمده ايم براي اينكه به امام برسيم و از امام جدا نشويم و اگر به امام رسيديم نجات خواهيم يافت، بنابر اين لازمه معيت با امام تقوي الهي است.

حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري، گفت:  اگر اين معيت اتفاق افتاد و انسان با امام خود همراه شد دائما زير چتر نور امام حركت خواهد كرد و با امام و ولايت امام خودش سير خواهد كرد و در سفينه اي خواهد بود كه كشتي نجات است و سير او دائما در وادي نور و نوراني تر شدن است.


لازمه شروع با امام بودن را تسليم بودن قلب است
وي لازمه شروع با امام بودن را تسليم بودن دانست و تأكيد كرد: براي با امام بودن شرط اول آن تسليم قلب بودن است، چرا كه تا قلب تسليم نشود گوش و زبان هم تسليم نخواهد نشد و قلب هر آنچه را كه امام گفت بايد تسليم باشد و اگر انسان تسليم شد سير و همراهي او با امام آغاز مي شود.

به گفته وي، براي اينكه پرتو امام در وجود انسان باشد و در مسير جاذبه و مغانطيس امام  كه انسان را به سمت خدا مي‌كشد باشد لازمه آن سير زيارت عاشورا است و اين راه ميان بر است چرا كه اگر كسي  قلب اش را از امام حسين(ع) و كربلا جدا نكرد به معيت امام رسيده است و از توجه و اشك براي امام حسين(ع) آغاز كنيد و ادامه دهيد كه دستاورد اين كار بصيرت و دشمن شناسي و موضع گيري است.  

حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري با تأكيد بر اينكه، همراهي با عاشورا تنها از ماه محرم و صفر نيست بلكه از همه ماهها است، گفت: اگر مي خواهيد مرعوب جلوه هاي شيطان به ويژه جلوه هاي آخر زماني شيطان نشويد، تنها راه اين است كه سفره خود را از سفره امام حسين(ع) جدا نكنيد و هر روز و شب خود با امام حسين باشيد.

وي تأكيد كرد: اگر از سفره امام حسين جدا نشويد، ادامه سير براي رسيدن به خدا تا زيارت امام حسين خواهد آمد و با معيت و ثبات قدم به مقام محمود در حد و اندازه ظرف خود خواهيد رسيد، بنابر اين سفره امام حسين(ع) تنها از محرم و صفر نيست از همه ماهها است و اين سفره تا قيامت ادامه دارد.

رييس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأكيد بر اينكه سفره كرامت امام حسين نبايد بعد از ماه محرم و صفر بسته شود، عنوان كرد: نه تنها ربيع بلكه هميشه وقت روضه است و تا ظهور امام زمان ادامه دارد، ضمن اينكه ما نه تنها براي خوشي ائمه اطهار(ع) خوشحال هستيم و گريه نمي كنيم، بلكه براي غصه آنها نيز غصه مي خوريم وگريه مي كنيم./1307/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi