انتشار خبرتدريس رشته هاي هتلداري و گردشگري با
شعار تحقق اقتصاد مقاومتي در هنرستان دخترانه ربيعيكاشان تعجب خيليها را
برانگيخت.
پورتال خبري كاشان: بعد از انتشار اين خبر اين سؤوالات هفتگانه در اذهان عمومي ايجاد شد، آيا
تدريس رشته هاي هتلداري و گردشگري با استفاده از شعار سال، خدمت به كاشان است يا
خيانت به كاشان است كه لازم است، مسؤولان آموزش و پرورش کاشان در برابر وجدان خود پاسخگوي اين سؤوالات باشند.
* از توسعه هنرستانهاي فني و مهارتي، راهکاري در جهت ايجاد خوداشتغالي و
توسعه کارآفريني با سرمايه اندک و در مدت زمان کم است که مورد توجه نظام آموزشي
قرار گرفته است اما آيا هتلداري و گردشگري رشته اي هست که اين هدف را توسط دانش
آموز هنرستاني تامين کند؟ اگر چنين است،
چرا دانش آموختگان دانشگاهي، نمي توانند به اين هدف برسند و دنبال کارها هستند؟
* چرا برنامه
ريزان حاضر نيستند دختران خودشان با اين آينده روشني که در تبليغات نوشته اند در اين
رشته تحصيل کنند و خانواده هايي که شهروندان درجه دوم محسوب مي شوند بايد به اين وعده ها دل خوش
کنند؟
* از همه
مهمتر چرا فقط دختران 18 ساله بايد راهنماي
گردشگري و مهماندار هتلهاي انبوه کاشان!!!
شوند و پسران نمي توانند چرخ اين صنعت را بچرخانند؟
* در حالي
که دختران ما در رشته هاي مهارتي، صاحب موفقيت هاي تحصيلي و شغلي مي شوند، آيا تحصيل
در رشته هايي مثل مهمانداري هتل و هواپيما،
شکستن مقام زن ايراني نيست؟
* آيا در
مرکز استان اصفهان با آن عظمت و شهرت در صنعت گردشگري و هتلداري، اين رشته ها تدريس
مي شود يا فقط کاشان ما با دانش آموزان دختر به استقبال اين رشته رفته است؟
* وقتي در هنرستان
ربيعي کلاسهاي متوسطه نظري شلوغ تشکيل مي دهيم، آيا عاقلانه و منصفانه است کلاسي
با هفت نفر دانش آموز تشکيل دهيم؟
* آيا بازار
کار رشته هاي حسابداري، کامپيوتر، خياطي، گرافيک و رشته هايي که مي تواند بازار
اقتصاد شهر را از تک محصولي خارج کند، اشباع يا بي رونق شده است که بايد هتلداري و
گردشگري را تبليغ کنيم.
بنابراين ، خدا را در نظر بگيريم و فرزندان اين
شهر را با تبليغات فريبنده از خانواده جدا نکنيم، در حالي که دانش آموختگان دانشگاهي هتلداري و
گردشگري هنوز جوياي کار هستند، به يقين بازاري براي دانش آموزان هنرستاني نيست و
اگر هدفي ديگري در کار است، دانش اموزان را قرباني نکنيم.
دانش آموزان به ويژه دختران را به رشته هايي نظير
خياطي، عکاسي، عمران و نقشه کشي تشويق کنيم که هم متناسب مقام يک زن ايراني مسلمان
است و هم اينکه پس از تحصيل با کسب مهارت و سرمايه اي اندک اقدام به کارآفريني و اشتغالزايي کنند که تعبير اقتصاد
مقاومتي است.