به گزارش
خبرگزاري فارس
پورتال خبري كاشان، دكترمحمد تقي طالبيان امروز در بازديد از
توانمندي هاي اورژانس پرتويي دانشگاه علوم پزشكي كاشان اظهارداشت: يك سازمان به تنهايي نمي تواند در كاهش حوادث
ترافيكي جاده اي تاثيرگذار باشد.
وي، همكاري بين
بخشي چهار سازمان مرتبط با حوادث جادهاي را در كاهش حوادث تاثيرگذاردانست و افزود:
همكاري سازمان هاي هلال احمر، وزارت بهداشت و اورژانس، پليس و راه و ترابري مي
تواند نقش مهمي در كاهش تصادفات جاده اي داشته باشند.
به گفته وي،
اجراي پلان هاي مشترك اين چهار سازمان و تجزيه و تحليل قوت و ضعف يكديگر در يك
كميته تخصصي مي تواند به راهكارهايي منجر شود كه دركاهش حوادث جاده اي تاثيرگذار
باشد.
محمد تقي
طالبيان در ادامه ، از شدت برخورد خودرو ها در تصادفات بعنوان عامل اصلي افزايش
مرگ ومير، و از سرعت و وزن خودروها
بعنوان دو ركن اصلي افزايش حوادث ترافيكي
جاده اي نام برد و تاكيد كرد: در صورت كاهش سرعت خودرو ها به ميزان قابل توجهي
ازحوادث ترافيكي جاده اي و مرگ مير ناشي از آن كاسته خواهد شد.
وي ياد آورشد:
در حال حاضر به دليل فاصله داشتن با
استاندارد سازي خودروها و استاندارسازي جاده ها كه نيازمند هزينه هاي هنگفتي است،
تنها راه كاهش حوادث ترافيكي و جادهاي كاهش سرعت خودروها است.
رييس اورژانسكشوردر
ادامه با اشاره به معضل بزرگ آلودگي هوا در كلان شهرهاي كشور يادآورشد: بحث آلودگي
هواي كلان شهرهاي كشور از جمله تهران كه
منجر به مشكلات بسياري براي بيماران قلبي و ريوي شده است دلايل زيادي دارد كه يكي
از مهمترين آن تردد خودروهايي با طول عمر بالا است.
محمد تقي
طالبيان 50 درصد از خودروهاي درحال گردش كلان شهرها را با طول عمر بالا اعلام كرد
و افزود: عدم سوخت مناسب بنزين اين خودروها در هواي سرد زمستان باعث افزايش آلودگي
هواي كلان شهرها شده است.
رييس اورژانسكشورهمچنين،
عدم سوخت مناسب و فعاليت كارخانجات صنعتي در محدوده شهرهاي بزرگ و كلان شهرها را
از ديگر عوامل مهم افزايش آلودگي هواي شهرها به ويژه در فصل ركود و سكون هواي
زمستان اعلام كرد وبيان داشت: اين عوامل باعث شده است تا ميزان آلودگي هوا افزايش
و منجر به مسموميت افراد و افزايش مشكلات براي بيماران قلبي و ريوي شود .