به گزارش
پورتال خبري كاشان و به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش كاشان، عليرضا فاضل دربندي در همايش فضاي
سايبري و
هوشمندسازي مدارس كاشان افزود: بنا به ضرورت استفاده فناوری های مدرن تاکنون 400
كلاس درس در مدارس اين شهرستان مجهز به ديتاپروژكتور و 120 كلاس درس نيز با بردهاي
هوشمند تعاملي، تجهيز شده اند.
وی اظهار داشت:
اتصال تمام مدارس شهري به اينترنت پرسرعت و 70 درصد مدارس روستايي، از ديگر اقدام
هاي آموزش و پرورش کاشان در اين زمينه
بوده است.
به گفته وي،
توزيع دو هزار نرم افزار، كيف و كتاب الكترونيكي و برگزاري 300 ساعت كلاس ضمن خدمت
براي فرهنگيان از ديگر برنامه هاي اين اداره براي هوشمندسازي مدارس بوده است.
معاون پژوهش و
برنامه ريزي مديريت آموزش و پرورش كاشان، با اشاره به ضرورت به روز رساني اطلاعات به عنوان هنر معلمي در
جامعه امروز ، تصریح کرد: با اين وجود نبايد از آسيب هاي فناوري هاي مدرن نيز غافل
بود.
یک استاد
دانشگاه گفت: هوشمند سازی مدارس، ناشی از فناوری های مدرن است که تحول در جوامع به
ویژه ، نظام آموزشی را به دنبال داشته است.
"حمید رضا
بیرانوند" در همايش فضاي سايبري و هوشمندسازي مدارس كاشان افزود: اوج استفاده
از فناوری و توصویر سازی برای انتقال مفاهیم در تاریخ و تمدن ایران بوده است که
نمونه آن آثار کشف شده در "شهر سوخته" می باشد .
وی، بااشاره به
آثار فاخر در تاریخ و تمدن ایران تصریح کرد: محتوا سازی که بزرگان فرهنگ ایران
داشته اند، امروز مورد غفلت واقع شده و ما از غافله تولید علم و تکنولوژی عقب
مانده ایم.
وی تاکید کرد:
دنیای غرب، با تولید فراوان فیلم و کارتون، فرهنگ خودش را بر جهان غالب می کند و در این فضای شلوغ، تولیداتی
که مبتنی بر فرهنگ وطنی توسط فرهیختگان داخلی می تواند نمود و بروز داشته باشد.
وی گفت: خلاقیت
محوری برای جلوگیری از انباشت محفوظات ، تعامل در امر آموزش و حذف زمان و مکان از
مهمترین رویکردهای نظام های آموزشی، در فرآیند یاددهی و یادگیری است که در مسیر هوشمند سازی مدارس مورد توجه
قرار گرفته است.
بیرانوند تاکید
کرد: نتایج حاصل از تحقیقات نشان میدهد که، آموزش با استفاده از تخته های تعاملی، به میزان 35 درصد در بازده یادگیری موثر بوده
است.
دبیر انجمن
شرکت های هوشمند سازی مدارس کاشان گفت: استفاده از تکنولوژی آموزشی شرایط خاصی
دارد که نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت هایی را به دنبال دارد و باید مورد
توجه قرار بگیرد.
"حسین
بهبهانی پور" افزود: کمبود زیرساختها، عدم تجربه پروژه محوری، گزار فرآیند
آموزش های سنتی به مدرن و عدم تسلط کافی ارکان انسانی به زبان های خارجی از ضعف های
استفاده از تکنولوژی آموزشی است.
به گفته وی،
تحول آموزشی با استفاده از ابزار نوین، صرفه جویی بهینه از منابع و استفاده صحیح
از فناوری، نقاط قوت و شتابزدگی و عدم به
کارگیری فناوری، عدم توجه به اموزش جامع معلمان و هزینه های مادی به عنوان تهدیدهای
استفاده ا زرفناوری های مدرن است.
نخستين همايش
فضاي سايبري و هوشمند سازي مدارس كاشان با حضور مدیران مدارس کاشان، كارشناسان
تکنولوژی آموزشی و شرکت های تولید کننده نرم افزارهای آموزشی و سخت افزارهای کامپیوتری
در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد.