سید مجید عاملیان درحاشیه گردهمایی مدیران مدارس شهرستان کاشان در گفتگو با پورتال خبری کاشان گفت: تدوین این اسناد در راستای تحولات بنیادین در آموزش و پرورش در محور ساختارهای علمی انجام می شود.
به گفته وی مرحله اجرایی و تحصیل افزایش میزان رضایتمندی مادی و معنوی معلمان محور دوم تحولات بنیادین در آموزش و پرورش است که در خصوص تامین این رضایتمندی نیز اقدامات خوب و جدی در حال اتفاق است.
عاملیان تاکید کرد:دیدگاه آموزش و پرورش بر این استوار است که تحول را زمانی می توان بدست آورد که رضایتمند و شادابی معلمان را نسبت به شغلشان فراهم کرد.
وی در خصوص تامین و تخصیص اعتبارات در فصلها و بخشهای مختلف آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه هنوز به پایان سال نرسیدیم هنوز میزان اعتبارات مشخص نیست اما امسال اعتبارات قابل توجهی را برای این استان خواهیم داشت.
به گفته وی 5 سری سرانه مدارس نیز در بخشهای آموزشی، پرورشی، عمرانی، رفاهی، نماز و مدارس قرآنی نیز از طریق وزارتخانه مستقیم به حساب مدارس و یا ادارات آموزش و پرورش سطح استان اصفهان تا کنون در فصول مختلف ابلاغ و واریز شده است.
عاملیان گفت: آخرین مرحله سرانه چندی پیش در قالب کمک به بحث هدفمند سازی یارانه ها به منظور جلوگیری از وقوع مشکل مباحث حاملهای انرژی در مدارس به صورت سرانه ویژه واریز شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان رشد جمعیت در شرایط فعلی، افزایش روند تعداد دانش آموزان ابتدایی و تبدیل مدارس دو نوبته به مدارس یک نوبته به منظور مطلوب سازی ارائه سیستم آموزشی را خاطرنشان کرد و گفت: استان اصفهان به ساخت تعداد قابل توجهی از مدارس جدید نیازمند است.
عاملیان با تقدیر از همکاری و مساعدت خیران مدرسه ساز گفت: برای ساخت مدارس زیادی که در سطح استان اصفهان مورد نیاز است هنوز نیازمند حمایتهای روز افزون خیران مدرسه ساز هستیم.
وی ساخت مدارس و سنگرهای تعلیم و تربیت فرزندان ملت را سرمایه گذاری برای پیشرفت و آبادانی این کشور و ملت دانست و با اسنتاد به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: تاثیر تعلیم و تربیت بیشتر و بالاتر از تاثیر رسانه ها، عوامل اجتماعی، خانوادگی و وراثت بر دانش آموزان است.
به گفته وی تاثیر مدرسه بر دانش آموزان به مراتب از تاثیر پذیری آنها از والدین، محیط خانواده،اجتماع و حتی وراثت بیشتر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: کلید موفقیت هر کشور بدست آموزش و پرورش آن کشور است و مدیران مدارس بعنوان حلقه ارتباط با معلم، خانواده و جامعه از عوامل اصلی این موفقیت هستند.
عاملیان اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر با اجرای تحولات کشوری و اداری بنیادین آموزش و پرورش جایگاه آموزش و پرورش بعنوان نهاد مولد تعلیم و تربیت و زیر ساخت اصلی در برنامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور ، برنامه پنج ساله و مصلحت نظام معرفی و مشخص شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای شرکت در گردهمایی مدیران مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مدارس کاشان در کانون الزهراء (س) کاشان و استماع مشکلات آنها به این شهرستان سفر کرده بود.
|