صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 21 آبان 1397 - 34 : 11

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 21646

4043 بازدید


  نطق پيش از دستور مجيد شمس رييس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر کاشان:
آقاي هاشمي طاهر ي حُسن دلسوزي زياد شما ما را نيز کشته است

شمس خطاب به هاشمي طاهري گفت: چرا شما فرافکني مي کنيد ؟ انصافتان کجاست ؟ شما مجدداً امروز خواستار صورت وضعيت بدهي قبلي شهرداري شديد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از روابط عمومي شوراي شهر، مجيد شمس در جلسه رسمي 19 آبان ماه گفت: پس از آنکه امروز آقاي علي هاشمي طاهري عضو محترم شوراي اسلامي شهر مطالبي را قرائت کردند بسيار متاسف و متاثر شدم از بابت اينکه يک فرد جانباز مدعي ارزشي چگونه و براي چندمين بار به طور يکجانبه و مغرضانه مطالبي نادرست را، آن هم در جلسه رسمي شوراي شهر و چهره به چهره با ديگر همکاران خود بر زبان مي راند.
وي افزود:  سکوت را در اين خصوص جايز ندانستم و بر اساس منويات مقام معظم رهبري که فرموده اند(( انسان زماني که بايد حرفي را بزند اگر نزند مسئول است )) لازم دانستم چند جمله و مطالبي احتمالا طولاني را در پاسخ به اتهامات تکراري ايشان عرض کنم.
 
شمس گفت: متاسفانه بايد بگويم که آقاي هاشمي طاهري در گزارش خود بار ديگر به جاي انتقاد سازنده ، نقد مخرب را در دستور کار خود قرار داده ، ايشان بر اساس سوگندي که ياد کرده به جاي اينکه تلاش و همت و تجربه خود را براي آنچه بر وظيفه اش نهاده شده و مکلف به انجام آن است ، همه تلاشش را صرف مچ گيري از شهردار و شهرداري کرده و در اين خصوص از هيچ تلاشي فروگذار نيست!!!
 
وي يادآورشد:  آقاي هاشمي طاهري  اگر قرار است از بابت عملکرد شهرداري از مردم عذرخواهي صورت بگيرد، در مرحله نخست بايد به علت بسياري از عملکردهاي خلاف و اشتباه دوره گذشته از مردم عذرخواهي کنيد، که متاسفانه براي يک بار حاضر به پذيرش آنها نشده و قبول اشتباهات را نداشتيد، شهرداري پيشين ميراثي از انبوه مشکلات و معضلات گذشته را براي ما گذاشته است ، ما پاسخگوي مسائلي هستيم که نقشي در تصميم گيري آنها نداشتيم ، اما وظيفه خود مي‌دانم که وجدان عمومي را قانع کنيم.
 
 
وي افزود: شما در اين مدت يک سال و اندي که گذشت نه تنها سکوت پيشه نکرديد ، بلکه از هر فرصتي براي ضربه زدن به "شهرداري" که منتخب موکلان اين مردم است و در يک فرايند کاملاً دموکراسي انتخاب شده است، بهره برداري کرديد،ما هرگز مخالف نقد و انتقاد سازنده نيستيم ، بلکه با جان و دل آن را مي‌خريم و معتقديم ارزيابي يکساله عملکرد شهرداري و شناخت نقاط ضعف و قوت آن مي‌تواند چراغ راهي براي سه سال پيش رو باشد ، اما برادر من شما نيز بايد بدانيد که انتقاد سازنده با توهين ، افترا و کارشکني بسيار متضاد است.
 
 شمس خطاب به هاشمي طاهري گفت: چرا شما فرافکني مي کنيد ؟ انصافتان کجاست ؟ شما مجدداً امروز خواستار صورت وضعيت بدهي قبلي شهرداري شديد ، بدهي ها که همان روز توديع و معارفه توسط مسئولين وقت اعلام شد ، گزارش و اسناد آن در حسابداري شهرداري موجود است و شهردار محترم در پاسخ به درخواست خودتان ريز آن را نيز اعلام نمود ، چرا شما بدهي شهرداري را چند ده ميليارد برشمرد ايد ، اما واقعيت اين است که بديهي شهرداري از چند صد ميليارد تومان هم بالاتر است ، با اين تفاوت که بخش محسوسي از اين بدهي ها در طول يک سال گذشته پرداخت شده است ، بقيه پابرجاست ........و حتي اگر شهردار محترم وقت ايمان و اطمينان داشت که بدهي ها کمتر از اين بوده است ضمناً صورت وضعيت تحويل و تحول را امضاء مي کردند.
 
 شمس ادامه داد: شما پروژه عظيم و بزرگ زيرگذر تقاطع معمار- قطب راوندي تا بلوار خليج فارس که طول آن ۱۸۰۰ متر مي‌باشد (و نه 3 کيلومتر اعلامي حضرتعالي) را غيرکارشناسي اعلام کرديد،  آخر چرا از يک طرف فرياد مي زنيد چرا کاري نمي شود و از طرف ديگر کار بزرگي که تمام ضرورتها ، اولويت‌ها ، نياز مردم و معضل ترافيک آن مشهود بوده و مطابق کارشناسي ، مهندسي و همه جوانب آن حدود ده سال است حداقل توسط سه شهردار قبلي در دست اقدام مي باشد و حتي چندين قرارداد مطالعاتي و مشاوره توسط شهردار قبل در اين خصوص منعقد گرديده را مخالفت مي نمائيد. جالب آنکه همان مشاوران هم اين تقاطع را غير همسطح و ضروري اعلام کرده‌اند و ميليون‌ها تومان پول اين مردم در اين مورد هزينه شده است و هم اکنون پس از طي مراحل قانوني آن و در يک مقايسه با ساير پروژه‌هاي قبلي و تنها طرحي که مطابق طرح تفصيلي و جامع شهري مي‌باشد را شما غيرکارشناسي مي‌دانيد؟
 
 وي افزود: آخر کارشناسي شما چگونه است که همه آنچه را گفته شده و در سوابق موجود است را مردود مي دانيد؟ چرا بدون اطلاع و آگاهي سخن مي رانيد ؟ حتي مي توان اين طرح را نيز از پروژه‌هاي نيمه‌کاره شهردار قبل اعلام نمود !! شما از آزادسازي طرح سخن مي گوييد،  مگر در دوره قبل مشاور مربوطه طراحي و اجراي تقاطع غيرهمسطح معمار قطب راوندي را تاييد نکرد ؟ مگر شما با پيمانکار قرارداد نبستيد و مراسم کلنگ زني آن را تبليغ و اعلام نکرديد؟  مگر مشاور مربوطه براي آزاد سازي فقط اين نقطه و اجراي آن ميزان آزادسازي را ۱۳ هزار متر مربع معين که معادل کل آزادسازي مسير ۱۸۰۰ متر طول پروژه جديد مي باشد را درخواست نکرد؟
 
 شمس گفت: مسلم است اين پروژه عظيم ، آزادسازي هم دارد ولي با نظارت مشاور محترم به حداقل رسيده و حتما اقدامات لازم و قانوني در اين خصوص توسط شهرداري و در زمان مقتضي انجام خواهد گرفت و به اميد و لطف پروردگار قطعاً اين پروژه عملي و اجرا خواهد شد.
 
وي بار ديگر خطاب به هاشمي طاهري گفت: شما را چه شده است که امروز نگران از بين رفتن چندين اصله درخت در اجراي اين پروژه بزرگ شده ايد در حالي که در اين طرح، موضوع انتقال و جابجايي درختان به طور خاص بر اساس تکنولوژي جديد و مشاور محترم ديده شده است و البته در اجراي آن تعدادي هم قطع خواهد شد،  اما چرا در زماني که صدها و بلکه هزاران اصله درخت به طور شبانه و حتي با مخالفت و بدون اطلاع متوليان امر و هرگونه مجوز لازم در مسيرهاي بلوار ۵ کيلومتري امام رضا (ع) ، احداث و مرمت پارک چهل حصاران (بام شهر) ابتداي بلوار شهداي خزاق ، ميدان محمد رسول الله ( ص) خيابان من درآوردي مصلي به طرف دانشگاه و مناطق ديگر که البته بعضاً ضرورت( اجراي عمراني آن ايجاب مي‌کرد ) قطع شد، ولي فريادتان بلند نشد؟ انتقاد نکرديد؟ و ما مانده ايم دم خروس را باور کنيم يا قسم حضرت عباس را؟
 
شمس يادآورشد: در بسياري از طرح هاي جدول گذاري و کف فرش ها چه درختاني که قطع و خشک نشد ؟!! داستان قطع درختان ميدان شهداي ارشدي خزاق به بالا که علي رغم مخالفت شهردار وقت با تحريک مردم از سوي شما قطع گرديد يادتان رفته است ؟ ما متاسفانه بايد بگويم در پس رفتارهاي متناقض و برخوردهاي دوگانه شما با شهردار قبلي و شهردار کنوني اسراري نهفته است و ما و مردم فهيم کاشان مي دانيم که چرا شما اين روزها دايه دلسوزتر از مادر شده‌ايد؟
 
 وي بارديگر خطاب به هاشمي طاهري گفت: شما در فرمايشات تان به پروژه کنارگذر شرقي (کمربندي شهيد کريمي طاهري) اشاره کرديد ، ذکر اين نکته که چرا شما در موضوع پروژه زيرگذر مورد نياز داخل شهري که اجراي آن حق مردم اين شهر است ، مي فرماييد: درست نيست با پول اين مردم راه عبور ماشين هاي سنگين ديگر شهرها به عنوان احداث زيرگذر که جلوگيري از جان و مال مردم را در بر دارد هزينه شود ولي در پروژه کنارگذر شرقي که هيچ ارتباطي با شهرداري ندارد داد و فرياد مي‌زنيد که چرا شهرداري آن را کامل نکرده است؟
 
 شمس گفت: آقاي هاشمي طاهري شهرداري دوره قبل تعهد زيرسازي و پل سازي ۱۰ کيلومتر از مسير کنار گذر را از کدام حقوق مردم تقبل و بخشي از آن اجرا کرده؟ مگر شما نمي دانيد آن 13 کيلومتر مسير به عهده راه و شهرسازي از طول ۲۷ کيلومتر طول پروژه که به عهده آنهاست ؟ از سال ۸۳ تاکنون عليرغم آنکه مصوبه دولت مورد اعتماد خودتان (نهم و دهم ) را دارد، هنوز به زمين مانده هيچ توجهي به آن ندارد.
 
وي افزود: اگر داد و فرياد شما به جايي مي‌رسد، بهتر است براي اجرايي شدن اين مصوبه که ۱۵ سال از آن مي گذرد و دستبرد هاي هم به آن زده شده به مراجع قانوني مراجعه و حقوق مردم کاشان را بگيريد!!!
 
شمس يادآورشد:  ناگفته نماند شورا و شهردار محترم نيز در حال حاضر با عنايت به ضرورت اجراي کنارگذر، هزينه‌هاي انجام شده به جد موافق آن بوده و هم اکنون نيز شهرداري از هيچ تلاشي براي تسهيل در روند پيشرفت طرح و رفع موانع فني و آزادسازي آن دريغ نداشته و حتي در طول دوره شهرداري جديد بيشتر از دوره گذشته پيشرفت عمراني داشته است.
 
 وي همچنين خطاب به هاشمي طاهري گفت: حُسن دلسوزي زياد شما ما را نيز کشته است، با چه جسارتي به حفاري و کار بدون کارشناسي خيابان اميريه اشاره کرديد ، طرحي که حاصل ندانم کاري شما در دوره قبلي بوده و به عنوان يک رزومه و سابقه منفي براي شهرداري پيشين در تاريخ مديريت شهري کاشان ثبت شده است و البته اگر نياز باشد بار ديگر جزئيات مربوط به اين اقدام ديمي‌ راکه هيچ ضرورت، کارشناسي و مصوبه اي نداشت، در اختيار عموم قرار مي گيرد.
 
 شمس ادامه داد:از بابت اينکه در اين روز شديدا غمخوار مردم و وضعيت شهرداري شده ايد از شما تشکر مي‌کنم، اما يادمان نمي‌رود دوره قبل زماني که مي گفتيد شهردار وقت هر آنچه را که به شوراي شهر بياورد و روي ميز،جلو من بگذارد همه را چشم بسته امضاء مي‌کنم، اي کاش اين دوره اگر از يکي از اين طرح هاي مطالعاتي و کارشناسي شده پيشنهادي حمايت نمي کرديد، حداقل به مخالفت شديد با آن بر نمي خواستيد!!
 
وي افزود: شما امروز در ادامه به چندين طرح و پروژه اشاره و به گونه‌اي وانمود کرديد که انگار شهرداري در اين خصوص دست روي دست گذاشته و هيچ کاري صورت نگرفته است، آخر انصافتان کجاست ؟ چندين پروژه تکميل يا در دست اقدام و پيشرفت خوبي هم داشته است ، مضافاً مجدداً اعلام مي‌کنم ما امروز پاسخگوي مسائل اي هستيم که حتي شوراي شهر قبل نيز نقشي در تصميم گيري آنها نداشته است.
 
به گفته وي،  بخشي از طرح ها تنها کلنگ آن ، آنهم بدون هيچ مصوبه و بودجه به زمين خورده و بعضي از آنها ۱۰ تا ۲۰ درصد انجام کار ، ولي اکثريت بالاي کار پروژه و معضلات موجود آن باقي مانده است.
 
شمس گفت: آقاي هاشمي طاهري شما خواستار اتمام طرح بزرگ بلوار صنعت به ميدان حضرت معصومه (س ) شديد ، يقيناً اين طرح از آمال و آرزوهاي ما و همه مردم عزيز به ويژه مردم خوب راوند هم هست و ما نيز از جنابعالي راغب تر و حريص تر براي اتمام و بهره‌برداري از آن هستيم ، اما آقاي هاشمي مگر هر چيزي و هر پروژه اي با حرف زدن و شعار دادن درست مي شود؟ آيا شما ميدانيد،حتي زير سازي بخشي از اين مسير که قبلا انجام شده، هم اکنون توسط مالکين آن توقيف شده است ؟ آيا ميدانيد مشاور طرح تفصيلي آن را تاييد نکرده ؟ آيا ميدانيد گره‌هاي اصلي و فني و آزادسازي کلان آن در قسمت هاي متعدد هنوز يا بر جا مانده و حل آن مستلزم فرآيند امور توافقنامه حقوقي و قانوني خواهد بود و از طرفي هزينه هاي بسيار بالا و چندين برابر هزينه انجام شده را مي‌طلبد؟ البته شهرداري هم اکنون نيز پيگير جدي امور فوق بوده، چندين مورد را مرتفع نموده و در روند اجراي کامل آن مکلف و مسئول ميباشد .
 
وي ادامه داد:  شما بار ديگر به موضوع فرودگاه اشاره کرديد ، از خيلي مسائل و معضلات واقعي که در باره فرودگاه گفته شد و يا ناگفته مانده است بگذريم ، اما در يک جمله آيا شما به مردم گفته ايد که در دوره مديريت قبلي شهرداري سالن انتظار چند ميلياردي فرودگاه را در ملکي که متعلق به شهرداري نيست احداث کرده اند و اکنون بايد ماهانه اجاره آن ملک را چند ده ميليون تومان از جيب مردم پرداخت شود ؟ در حالي که مي‌شد اين سوله در زمين ملکي شهرداري جنب همان محل ساخته و در هزينه اضافي اجاره صرفه جويي شود.
 
به گفته وي، همين محل استقرار سالن ترمينال بدون مطالعه و کارشناسي در مسير سيلاب احداث شده و دو نوبت تاکنون تا ارتفاع ۳۰ سانتي سيلاب  سالن را گرفته و خسارت بالايي را بر جاي گذاشته است.
 
شمس ادامه گفت: همکار ارجمند ، دلسوز نيروي انساني شهرداري جناب آقاي هاشمي پرسنل و کارکنان شهرداري بخشي از خانواده بزرگ ما در شهرداري هستند و ما هم به يقين مي‌دانيم پرداخت حقوق به وقت پرسنل شهرداري وظيفه ذاتي شهرداري هاست ، اما هر کسي نداند ولي شما خوب مي‌دانيد که در دوره قبل هم حقوق بخشي عظيم از پرسنل شهرداري ، نيروي هاي خدماتي و سازمان هاي وابسته و فضاي سبز و مشاورين بين دو ماه ،چهارماه تا شش ماه و بالاتر تا دوازده ماه هم معوق بوده، اما صداي اعتراضي از شما نشنيدم ، حال سوالي که مطرح مي‌باشد اين است که کارکنان امروز شهرداري همان کارکنان ديروز هستند و هاشمي طاهري عضو کنوني شوراي شهر همان طاهري دوره قبل است ؟ پس چرا در دوره مديريت ۴ ساله قبلي بدين شکل ولو يکبار از شما در اعتراض به معوق ماندن حقوق کارکنان صداي شنيده نشد؟ اما امروز خود را داعيه دار طرفداري از پرسنل شهرداري مي دانيد؟ تفاوت با قبل دوره قبل است که قبلا بعضي واحدها به روز و با حداقل معوق داشتند و بعضا 6 ماه ، ولي در اين دوره يکسان سازي شده و تبعيضي وجود ندارد و اگر هم الان سه ماه حقوق معوق است هم شرايط مالي متفاوت تر از قبل است و هم به طور ميانگين بستانکاري همه پرسنل چندان تفاوتي با قبل وجود ندارد.
 
وي افزود:  جناب آقاي هاشمي طاهري،  بايد خدمت شما عرض کنم که در دوره قبل 1000 نفر نيرو به شهرداري،شرکتها و سازمان هاي ذيربط اضافه و  تزريق نشده است ، بلکه دقيقاً ۱1۳۳ نفر برابر اعلام آماري که توسط امور اداري شهرداري تهيه و از سوي شهردار محترم به اطلاع اعضاء رسيده ، اضافه شده است ، ( اگر نيازي هست من همين الان جدول مربوطه را به شما نشان دهم) ، اين تعداد نيرو در دوره مديريت قبلي بدون ساز و کار قانوني،لزوم کارشناسي، غير تخصصي و مجوزات لازم جذب شده‌اند و صد البته که خود شما نيز اذعان داشتيد حدود يکصد نفر از آنان را شخصاً معرفي و مشغول بکار نموده ايد!!!!!
 
 شمس ادامه داد: آقاي هاشمي طاهري، شما در بيانات شيوايتان به شهردار محترم اشاره کرديد که مگر با توجه به علم و آگاهي که از وضع موجود داشتند و اعلام هم کردند، زمام امور را به دست نگرفته اند ( بله شهردار محترم از همه مسائل مالي و مشکلات شهرداري کاشان آگاهي داشتند و بارها هم انها را اذعان نمودند) اما او يک نکته را نمي دانستند و اخيراً به آن پي بردند و آن اينکه عضو و يا احدي از اعضاي شورا از هيچ تلاشي براي کارشکني و مانع تراشي و سنگ اندازي در مسير پيشرفت امور شهر و شهرداري دريغ نمي ورزند و به جاي مساعدت و همراهي چون از او خوشش نمي آيد همه کارها و خدمات او باطل و مردود است.
 
 وي افزود: من نيز مانند شما تاکيد مي‌کنم حال و احوال شهرداري چندان خوب نيست، اي کاش ديروز که صدها نيروي انساني مازاد و غير مرتبط با نياز شهرداري را به مديريت شهري تزريق کرديد و يا دهها پروژه غيرضروري و بدون  قرارداد که هم اکنون حدود ۴۰ ميليارد تومان اسناد بين راهي آن روي دست شهرداري مانده است فکر چنين روز هايي نيز بوديد!!!
 
 شمس گفت: جناب آقاي علي هاشمي، بحران مالي امروز شهرداري يک موضوع کشوري و سراسري است و اين مهم را هر شهروندي به سادگي مي‌داند و اينجانب هم عين فرمايش شما را اعلام ميکنم که بياييد (( به خاطر سوگندي که ياد کرديم بر رسالت و بر خدمت به مردم پافشاري مي‌کنيم و دسته بندي ها را در شورا کنار گذاشته و دست از لجبازي ها و ..... برداريم)) ، ولي اضافه مي کنم حقيقت ها را هم براي مردم بازگو کنيم ، اعتماد و مشارکت آنها را مهم بدانيم ، به شهردار و تيم شهرداري کمک کنيم و از سنگ اندازي در مسير پيشرفت شهر دست برداريم ، مخالفت هايي که از زمان تغيير شهردار آغاز شده و برخي تحمل آن را نداشتند و اعلام خرما خوردن کردند را کنار بگذاريم و شما هم بايد بدانيد که ما نيز براي ارزيابي عملکرد يک ساله شهرداري و مقايسه آن با دوره مشابه آمادگي داشته و داريم ، ولي شما چرا در زمان گزارش عملکرد مالي يکساله جديد شهرداري به خاطر عملکرد خوب شهرداري تاب نياورده و جلسه را ترک کرديد؟
 
شمس در عين حال  از زحمات و تلاشهاي خوب و ستودني جناب آقاي مهندس ناظم رضوي شهردار پيشين کاشان صميمانه تشکر و قدرداني كرد و ابراز اميدواري كرد ايشان در هر سنگري از خدمت به مردم هستند موفق و مويد باشند، اما ما بايد بدانيم و باور کنيم که مسئوليت سنگين شهرداري کاشان اکنون بر عهده شهردار توانمند و توانايي به نام ‹‹ابريشمي راد›› است ، امروز يقين و اطمينان ما به توانمندي و توانايي شهردار محترم بسيار بيشتر از قبل شده ، انتخاب آقاي دکتر سعيد ابريشمي راد به عنوان شهردار کاشان از سوي اکثريت اعضاي شورا را انتخاب آگاهانه ، مدبرانه و کاملا به جا مي دانيم و از بابت اين انتخاب به خود مي باليم و اميدواريم که نزد خداوند و خلق خدا شرمنده نخواهيم بود و ما به عنوان اکثريت اعضاء شوراي شهر و همچنين رياست محترم شورا و حتماً ساير اعضاي شورا بار ديگر حمايت قاطع خود را از شهردار محترم اعلام ميداريم ، قويتر و راسخ تر از گذشته ايشان را در مسير توسعه و پيشرفت کاشان کمک مي‌کنيم.
 
 شمس در ادامه به هاشمي طاهري توصيه كرد و گفت: توصيه برادرانه حقير به شما برادر جانباز، ايثارگر و ارزشي جامعه که هم پايه و هم سابقه عضويت در شورا را داريم و به خود و ساير همکاران بزرگوار اين است که: بايد از افراط و تفريط دوري کرد، هيچ کاري با داد و فرياد درست نمي‌شود، بايد همدل و همصدا ،همراه و همراز براي توسعه و پيشرفت شهر و رفع مشکلات موجود تلاش کنيم، با تمکين به قانون و حرمت آراء مردم و منويات مقام معظم رهبري را در جامعه نهادينه کنيم، حداقل به ميزان دريافت حق الجلسه حضور در جلسات شورا، خدمت و انجام وظيفه کنيم، چه بخواهيم و چه نخواهيم به تصميم اکثريت و عرف دموکراسي تن دهيم، گفتمان مان را با مردم اين ولي نعمتان خود و و موکلاني که به ما اعتماد کردند، تحريک‌آميز قرار ندهيم، آخرت خود را به خاطر دنياي ديگران خراب نکنيم و باور کنيم شايد ديگر فرصتي براي خدمت به مردم نخواهيم داشت و از اين لحظات طلايي که خداوند سبحان براي خدمت به مردم در اختيار ما قرار داده است بهترين استفاده را ببريم که مردم آگاه و فهيم کاشان از ما هيچ انتظاري غير از اين مهم ندارند ، ما بايد در انجام وظايف خود، طوري عمل کنيم تا پس از پايان اين دوره شرمنده موکلين خود ، وجدان کاري و نارضايتي خداوند سبحان قرار نگيريم ، (انشاءالله)

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi