به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب جمعه شب در شب در دومين شب شب عزارداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد گفت: خداوند حضرت موسي را براي انجام دو مأموريت دعوت فرعون و فرعونيان به توحيد و آزادي قوم بني اسرائيل از بردگي با هدف آزادي بيت المقدس و تبديل بيت المقدس به محور توسعه دين الهي در جهان بود.
به گفته وي، آنچه بر عهده حضرت موسي در مقابل فرعون كه دعوت به حق با لسان آرام بود انجام داد و با وجود اينكه حق براي فرعون روشن شد اما فرعون زير بار نرفت.
رييس قرارگا عماردر ادامه كربلا و عاشورا را نماد سرگرداني جامعه فرعوني دانست و يادآور شد: پيامبراكرم(ص) به مردم بصيرت داده بود و مردم نيز آگاه شده بودند اما بعد از پيامبراكرم(ص) دچار بي بصريتي شدند.
وي به تفاوت هاي بين علم و بصيرت اشاره كرد و گفت: علم و بصيرت به معناي آگاهي است اما بصيرت براي علم استفاده نمي شود چرا كه علم به معناي آگاهي از راه كليات و تعاريف است .
حجت الاسلام والمسلمين طائب افزود: استاد شيمي كه طلا نديده باشد ممكن است طلا شناس نباشد چرا كه فقط به دنبال شناخت عناصر بوده و در كلاس درس تنها جزئيات طلا را كه حفظ كرده تعريف مي كند.
وي با بيان اينكه بصيرت به معناي شناخت اشيا از طريق مصداق و فهم است، اظهار داشت: طلا فروشي كه 60 سال در اين حرفه فعاليت داشته است عيار طلا را از نگاه به آن متوجه مي شود، اما دانشمند چيني كه استاد درس است نمي تواند عيار طلا را متوجه شود و فريب مي خورد.
رييس قرارگاه عمار گفت: بصيرت به معناي شناخت اصل از مصداق ها است اما علم شناخت از كليات است و آنچه انسان را منحرف و نابود مي كند بي علمي نيست، بي بصيرتي است.
حجت الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به اينكه بصيرت و علم در علوم ديني نيز مصداق دارد، افزود: يك عالم ديني ممكن است عالم باشد اما بصير نباشد، عالم ديني مفسر قرآن آيات نفاق را مي خواند و تفسير مي كند و اوصاف آن را هم مي گويد و عالم به هم نفاق هست، اما عالم به نفاق كسي است كه بتواند منافق را در كف خيابان تشخيص دهد.
وي ادامه داد: نمي توانيد در طول تاريخ علمايي را معرفي كنيد كه بازي نفاق نخورده باشند، خوارج كه مفسر قرآن بودند و قرآن را مي شناختند و از بهترين نيروهاي اميرمومنان(ع) در جنگ صفين بودند زماني كه اميرمومنان(ع) عازم نبرد صفين شد 18 هزار قاري و مفسر قرآن از مصر و بصره و مكه در كوفه تجمع كردند و به اميرمومنان (ع) گفتند جنگ با معاويه جنگ مسلمانان با مسلمان است و قرآن مي فرمايد اگر بين دو گروه مسلمان درگيري شد بايد بين آنها صلح ايجاد كرد.
رييس قرارگاه عمار در ادامه عامل فتنه را در بصيرتي افراد دانست و افزود: علم و بصيرت به معناي آگاهي است، از اين رو بصيرت به دنبال مصداق شناسي است اما علم به شناخت كلي از مسائل گفته مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به اينكه اگر مي خواهيم بصيرت خود را افزايش دهم بايد مصداق شناس خوبي باشيم، عنوان كرد: بصيرت همراه با مصداق شناسي است اما علم به شناخت كلي از مسائل گفته مي شود، اگر ملت ايران مي خواهد فتنه را ريشه كن كند ابزار آن بصيرت است.