به گزارش پورتال خبري كاشان، دکتر محمد گنجي جامعه شناس در گفتگو با برنامه تلويزيوني کاشانه ، با هشدار در خصوص تهديدهايي که متوجه هويت فرهنگي کاشان شده ، افزود : هويت کاشان در رسانه هاي محلي اين شهرستان به خوبي شناسانده نشده و اگر رسانه هاي محلي کاشان هر چه بيشتر براي معرفي خرده فرهنگهاي کاشان اهتمام داشته باشند تا حد زيادي از پيامدهاي بحران هويتي در کاشان جلوگيري خواهد شد.
وي با اشاره به تاثيرگذاري رسانه ها در بعد شناختي ، احساسي و رفتاري ؛ توجه به مشاهير ، ميراث فرهنگي ، زبان و گويش و ... را از مصاديق تاثيرگذار رسانه در بعد شناختي عنوان کرد و افزود : در بعد شناختي ، رسانه ها مي توانند شناسنامه يک سرزمين و جامعه خاص را به مخاطبان خود معرفي کنند و در اين زمينه تاثيرگذار باشند.
اين استاد دانشگاه در تبيين تاثيرگذاري رسانه در بعد احساسي گفت : همدلي رسانه با مخاطبان در مناسبتهاي شاد يا اندوهناک بعد احساسي تاثيرگذاري رسانه هاي محلي است.
وي افزود : رسانه هاي محلي در بعد رفتاري هم مي توانند با نقد و انتقاد سازنده به همگرايي و همبستگي و اميدبخشي مردم مناطق مختلف آن محل يا شهرستان کمک کنند.
محمد گنجي تصريح کرد: رسانه هاي محلي کاشان با پرهيز از يکجانبه نگري و سوگيري ، به صورت بي طرفانه در نقدهاي خود همه ليوان را ببينند و براي حل مشکلات، بدون نگاههاي سياسي و حزبي ، دغدغه داشته باشند.