صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 8 خرداد 1396 - 38 : 10

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 19238

2632 بازدید


  دبير جامعه روحانيت كاشان:
كنارگذاشتن اختلافات و كنار آمدن بر سر مواضع مشترك از علائم مومن است

حجت الاسلام شاه فضل، گفت: شرط ايمان تنها مسجد رفتن و و نماز خواندن و روزه گرفتن نيست، بلكه يكي از شروط ايمان ‹‹ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ›› با يكديگر آشتي كردن و كنار گذاشت اختلافات و كنار آمدن با يكديگر بر سر مواضع مشترك از علائم مومن است.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل يكشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) در تفسير جزء 2 و آيه 208 از سوره مباركه بقره كه خداوند مي فرمايد ‹‹يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ›› گفت: اين آيه و چند آيه بعد در رابطه با صلح و دوستي و اتحاد بين مسلمانان سخن مي گويد.

وي افزود: انسانها به دليل گرايش‌ها، سليقه‌ها و نيازهاي مختلف ممكن است با يكديگر اختلافات و درگيري و بگو مگوهايي داشته باشند كه اين امري طبيعي است اما ادامه دادن و اصرار بر ادامه اين اختلافات صحيح نيست.

حجت الاسلام شاه فضل، با اشاره به اينكه اسلام نسبت به ادامه اختلافات و دوگانگي ها و چندگانگي‌ بين مومنين حساس است، گفت: زن و شوهر ممكن است با يكديگر اختلافاتي داشته باشند و يا دو همسايه و همكار و فاميل ممكن است با يكديگر اختلاف داشته باشند، اما اين اختلافات نبايد ادامه داشته باشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: توصيه اسلام اين است ‹‹ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ›› اختلافات را كنار بگذاريد و بر سر نقاط مشترك خود توافق كنيد و با يكديگر زندگي كنيد، چرا كه صلح بهتر از دوري از يكديگر است، حتي خداوند به مسلمانان مي گويد به اهل كتاب بگوييد ‹‹تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ›› هرچند كه يهودي و مسيحي هستيد و ما مسلمان هستيم، اما وجه مشترك ما قبول داشتن خدا است كه بايد در حول محور خدا با يكديگر زندگي كنيم.

وي يادآور شد: زماني كه پيامبر اكرم(ص) وارد شهر مدينه شد با تمامي قبائل يهودي و مسيحي حتي با گروهي كه خدا را قبول نداشتند و مشرك هم بودند پيمان بست تا در كنار يكديگر زندگي كنند، اما آنها پيمان خود را شكستند درحاليكه دعوت پيامبر، دعوت به اتحاد بود.

حجت اسلام شاه فضل گفت: خداوند به مسلمانان در اين آيه مي فرمايد ‹‹يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ کَافَّةً›› همه با يكديگر صلح و آشتي كنيد و فضاي سالم و سلامت را براي خود رقم بزنيد و در اين فضا با يكديگر كار كنيد، نه اينكه بخواهيد در فضاي كشمكش و دعوا و درگيري و بگو مگو به اختلافات دامن بزنيد.

وي ادامه داد: امروز نيز در يك خانواده يكي قرمز و ديگري آبي با يكديگر بحث مي كنند و نهايتا قهر مي‌كنند و گاهي اوقات دو برادر بر سر آبي و قرمز بودن با يكديگر قطع رابطه مي‌كنند كه در اين بحث هيچ منطقي وجود ندارد.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: خداوند مي فرمايد اگر طرف مقابل بي دين هم باشد اختلافات را كنار بگذاريد و بر سر مشتركات با يكديگر زندگي كنيد و اين درحالي است كه دو مسلمان تنها بر سر مسائل جزئي با يكديگر اختلاف دارند.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: خطاب اين آيه با ‹‹يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا›› است كه شرط ايمان تنها مسجد رفتن و و نماز خواندن و در ماه رمضان روزه گرفتن نيست، بلكه يكي از شروط ايمان ‹‹ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ›› با يكديگر آشتي كردن و كنار گذاشت اختلافات و كنار آمدن با يكديگر بر سر مواضع مشترك از علائم مومن است.

وي يادآور شد: اگر امام راحل ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي نخست وزيري را به بازرگان از جبهه ملي داد و تعدادي را به شوراي انقلاب فرهنگي برد كه برخي از آنها امروز ضد اسلام و نظام و انقلاب هستند نه اينكه امام از افكار آنها مطلع نباشد بلكه براي اين بود همه را بر به دور يك محور جمع كند و اگر امروز نيز رهبر معظم انقلاب برخي از افراد را نگهداشته است براي اين است كه مي خواهد همه را در دايره انقلاب حفظ كند.

به گفته وي، اگر برخي با قلم و سخن و گفتار و رفتار و كردارخود راه خود را از انقلاب جدا مي‌كنند بحث ديگري است، اما نبايد خط كشي كنيم و افراد را جدا كنيم، چرا كه اگر قرار باشد هر روزي يكي بركنار شود و دعوا و درگيري و اختلاف وجود داشته باشد، اداره نظام سخت و مشكل خواهد شد.

حجت الاسلام شاه فضل، گفت: خداوند در ادامه  اين آيه مي فرمايد ‹‹وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ›› از گام هاي شيطان تبعيت نكنيد به اين معني كه شيطان يك مرتبه انسان را گرفتار نمي كند بلكه گام به گام شكاف عميقي بين شيعيان و انقلابيون ايجاد مي‌كند.

وي افزود: كار شيطان اين است كه اختلافات را زياد كند و هر سخني كه سبب اختلاف بين مومنين شود اين سخن شيطاني است، چرا كه شيطان برخي اوقات از طريق خودش حرف مي زند و برخي اوقات از طريق انسانها حرف مي‌زند و گاهي اوقات نيز با نيت خيرخواهي وارد مي شود، اما هدف شيطان اختلاف بين مومنين است ‹‹إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ›› شيطان دشمن آشكار است.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: خداوند در آيه 209 سوره مباركه بقره مي فرمايد ‹‹فَإِنْ زَلَلْتُمْ›› اگر انسان لغزيد و فريب شيطان را خورد و گرفتار اختلافات و درگيري‌ها و بگومگوها شد و شما آنها را تكفير كرديد و آنها هم شما را تكفير كردند و يا شما آنها را ضد انقلاب خطاب كرديد و آنها هم شما را ضد انقلاب خطاب كردند، در چنين هنگامي ‹‹فَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَکيمٌ›› خداوند مقتدر و حكيم است.

وي افزود: خداوند مي فرمايد، لغزش  شما سبب خواهد شد تا  سر و كار شما با خدا باشد، بنابراين خداوند كه قبلا ما را از دشمن مي ترسانيد،اينجا خداوند ما را از خودش مي ترساند، از اين رو اگر اتحاد داشته باشيد چنانچه همه دنيا هم بر عليه شما بسيج شوند تا اراده خدا نباشد نمي توانند شما را نابود كنند، اما چنانچه اختلاف داشته باشيد و ابر قدرت جهان هم كه باشيد اما اراده خداوند بر نابودي شما باشد، هيچ كاري از عهده هيچكس ساخته نيست.

حجت الاسلام شاه فضل، ادامه داد: اين تهديد بسيار شديدي است كه خداوند مي فرمايد، اگر لغزيديد و به جاي اينكه از خدا بترسيد از دشمن ترسيديد، خداوند با عزت و حكمت اش با شما مقابله مي‌كند، بنابراين خدايي كه عزت و حكمت اش پشتيبان مومنين است وقتي مومنين دچار تفرقه و اختلاف شوند، همين عزت و حكمت در برابر انسان مومن قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه خداوند در آيه 210 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد ‹‹هَلْ يَنْظُرُونَ إِلاَّ أَنْ يَأْتِيَهُمُ اللَّهُ في‏ ظُلَلٍ مِنَ الْغَمامِ›› چگونگي مقابله خداوند با عزت و حكمت خودش را بيان مي كند، گفت: اگر شما دچار تفرقه شديد خداوند در سايه هايي از ابرها به وسيله رعد و برق آسماني به سراغ شما مي آيد و اينگونه نيست كه خداوند خودش مجازات كند بلكه به واسطه سيل و زلزله و بيماري و تسلط دشمن، بندگان خودش را مجازات مي كند.

وي افزود: در ادامه اين آيه مي فرمايد ‹‹وَ الْمَلائِکَةُ›› هم خدا و هم ملائكه براي مجازات شما مي آيند ‹‹وَ قُضِيَ الْأَمْرُ›› و كار شما تمام مي شود، بنابراين منشاء همه گرفتاري و بدبختي ها تفرقه است و اگر ما براي يكديگر ساز جدايي بزنيم و عليه يكديگر موضع گيري كنيم، انرژي كه قرار است متراكم شود و صرف مبارزه با دشمن  شود، صرف مبارزه با يكديگر مي شود.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: امروز نيز كينه اي كه واهابي‌ها و داعشي‌ها به شيعيان دارند يك هزارم آن را نسبت به اسرائيل و آمريكا و انگليس كه بي دين و جنايتكار هستند ندارند.

به گفته وي، امروز در كشور نيز  دو جناح سياسي،آنقدر كه بر عليه يكديگر حرف مي زنند، بر عليه آمريكا و اسرائيل حرف نمي زنند به اين معني كه دشمن اصلي را كه آمريكا و اسرائيل و انگليس است را رها كرده و به اختلافات جناحي دامن مي زنند، در حاليكه دشمنان نظام و انقلاب اسلامي به راحتي از اختلافات ما سوء استفاده و بهره برداري مي‌كنند.    

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه فضاي مجازي و تلگرام محلي براي دامن زدن به اختلافات شده است، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ايجاد وحدت ملي و وحدت اسلامي و اتحاد در كشور تأكيد كرده است، چرا كه هرگونه اختلافات و درگيري سبب خوشحالي دشمن است.   

وي افزود: خداوند در آيه 211 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد ‹‹سَلْ بَني‏ إِسْرائيلَ کَمْ آتَيْناهُمْ مِنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ›› از بني اسرائيل بپرسيد ما چقدر آيه و معجزه نشان داديم اما بني اسرائيل با هم اختلاف داشتند و 12 فرقه شدند و زماني كه خداوند مي‌خواست چشمه آب براي آنها بياورد مجبور شد 12 چشمه بياورد، چرا كه اگر كمتر از 12 چشمه آورده بود با يكديگراختلاف درگيري داشتند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: خداوند در ادامه اين آيه مي فرمايد ‹‹وَ مَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ›› هركس نعمت هاي خدا را تبديل كند ‹‹فَإِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ››  خداوند به شدت او را مجازات مي كند.

وي افزود: از هرجناح سياسي و گروه و حزبي هستيد اختلافات خود را كنار بگذاريد و مشتها، فريادها، قلم‌ها و زبانهاي خود را بر عليه شمن اصلي به كار بگيريد چرا كه دشمن از اختلافات سوء استفاده خواهد كرد و امروز يكي خطراتي كه كشور را تهديد مي كند اختلاف است.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: انتخابات و فضاي انتخاباتي كشور به پايان رسيده است و امروز زمان كار و تلاش و فعاليت از سوي همه گروه ها و جناح هاي سياسي است و نبايد جناحي كه پيروز انتخابات است جناح ديگر را تخريب كند.   


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi