صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 21 اسفند 1394 - 21 : 23

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 16343

13163 بازدید


  نقدي بر آخرين نطق آقاي نماينده

اختصاصي پورتال خبري کاشان/حسين قطني باف


 
آقاي عباسعلي منصوري نماينده ي محترم مردم شريف کاشان و آران و بيدگل در روز دوشنبه 17 اسفند 1394 در آخرين نطقش در خانه ي ملت ، به رد صلاحيت خود در دهمين دوره ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي واکنش نشان داد .  
 
نطق 9 دقيقه اي او در مجلس از آن جهت اهميت داشت که وي بر وجود نقائصي در قانون انتخابات صحه گذاشت و شجاعانه از متخصصان ، کارشناسان ، اصحاب رسانه و پژوهشگران خواست پرونده اش را به عنوان یک شاخص ، مبنا قرار دهند تا شايد موضوع رد صلاحیت او به نظام و انقلاب اسلامی و کشور ( = اصلاح قانون انتخابات ) کمک کند . 

اما به جز اين ، آقاي منصوري در خلال نطق خود به موضوعات ديگري نيز اشاره کرد که برخي از آن منجر به ابهامات و حاشيه هاي ديگري شد .
بطور مثال : 
برخي پايگاهها و خبرگزاري هاي کشور روز دوشنبه و سه شنبه اين تيتر را برجسته کردند :  « مردم اين شهر 19 هزار راي باطله به نماينده رد صلاحيت شده خود دادند » 
اين تيتر ناظر بر بخشي از نطق آقاي منصوري بود که گفت : « اين رد صلاحيت { من } بر آراي حوزه انتخابيه‌ام تاثير بسيار منفي گذاشت و براي اولين بار  دارالمومنين کاشان و دارالشهداء آران و بيدگل با کاهش شديد و معنادار مشارکت در انتخابات ( کاهش 32% مشارکت در آران و بيدگل و کاهش  20% مشارکت در  کاشان نسبت به سال 99 ) و  آراي باطله و بي‌سابقه از مشروطه ! تاکنون مواجه شد و قريب به 19 هزار رأي که عمدتاً به نام من به صندوق‌ها ريخته شد » .

* ادعاي  19 هزار آراي باطله به نام منصوري :  
آقاي عباسعلي منصوري در اين نطق با ادعاي شمارش  19 هزار راي باطله از صندوق‌هاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در کاشان و آران و بيدگل ، تلويحاً آن را مصادره به مطلوب کرد ؟!  
براي بررسي و واکاوي اين ادعاي آقاي منصوري بايد آگهي رسمي نتيجه انتخابات در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل و  اظهارات آقاي حميدرضا مؤمنيان فرماندار و  رئيس حوزه ي انتخابيه کاشان و آران و بيدگل  در  9 اسفند 1394 در حضور خبرنگاران را مرور کنيم که اينچنين بود : 
تعداد برگه هاي تعرفه اي اخذ راي صادر شده به نام راي دهندگان =  180061 برگ   
کل آراي مأخوذه ( آراي صحيح و باطله ) = 179908 راي
کل آراي مأخوذه ي صحيح = 161485 رأي
کل آراي مأخوذه ي باطله = 18423 رأي
* توضيح اين که پورتال خبري آران و بيدگل در پايان شمارش آرا ، تعداد آراي باطله در آران و بيدگل را بيش از 6300 راي و تعداد آراي باطله ي کاشان را بيش از 12100 راي  اعلام کرد .  

1- اکنون با توجه به اينکه طبق قانون ، « آراي ناخوانا ، آراي سفيد و آرايي که اسامي غيرنامزدهاي تاييد شده در آن نوشته شده باشد ، حکم آراي باطله را دارند » ؛ 
2- با توجه به اينکه قبل از اين و در نهمين دوره ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه ي انتخابيه ي کاشان و آران و بيدگل ( در 12 اسفند 1390 )  14065 رأي به  عنوان آراي باطله شمارش شده بود ؛    
3- با توجه به ادعاي آقاي عباسعلي منصوري مبني بر اين که در انتخابات اخير  « قريب به 19 هزار رأي عمدتاً به نام من به صندوق‌ها ريخته شد »  

اين ابهام در ذهن ها پديد مي آيد : 
آقاي منصوري  که در دوره ي قبل انتخابات مجلس به عنوان يکي از نامزدهاي نمايندگي مردم در  رقابتهاي انتخاباتي حضور داشت ، چرا در آن دوره مدعي  14 هزار رأي باطله به نام خود نشد ولي در انتخابات اخير مدعي است که قريب به 19 هزار راي به نام او به صندوقها ريخته شده است ؟! 
آقاي منصوري با پرهيز از کلي گويي ،  بايد دقيقاً اعلام کند چند راي به نام او در صندوق‌ها ريخته شده است ؟! 

صرف از نظر بررسي آماري آراي باطله ، بايد از آقاي منصوري پرسيد آيا برجسته کردن  19 هزار راي باطله در کاشان و آران و بيدگل جايز بود  که اين موضوع بهانه اي و  مستمسکي براي رسانه ها شود ؟!  حتي اگر به فرض همه اين 18423 راي باطله کاشان و آران و بيدگل به نام او نوشته شده باشد - که نيست - آيا باعث افتخار است ؟!  

آقاي منصوري از خود پرسيد چرا به آراي باطله اين دوره ،  4 هزار راي افزوده شد ؟! 
وي حتما مي داند لیدرهای تبلیغاتی او از 27 بهمن تا 6 اسفند در گروهها و کانالهای مجازی خود دائم امید می دادند که شورای نگهبان حتماً در مقابل تیمسار تسلیم خواهد شد و این شورا صلاحیت تيمسار را تا روز دوشنبه 3 اسفند تایید خواهد کرد !  
نيروهاي تبليغاتي آقاي منصوري در اين مدت با شعر و دکلمه و مطالب عاطفی ، احساسات هواداران و عواطف مخاطبان را تحريک و حتی رسماً اعلام می کردند که اگر نامزد محبوبشان تایید نشود انتخابات را تحریم خواهند کرد یا حتما به منصوری رای خواهند داد ؟! 
آنان بصورت غیرمجاز در هفته تبليغات ، به تبلیغ آقاي منصوري در محیط مجازی و شبکه های اجتماعی می پرداختند و ...   

اين تخلفات در حالي اتفاق مي افتاد که آقاي منصوري تلاش مي کرد تا به صحنه انتخابات بازگردد و از طرفي هواداران خود  را به تشکیل جلسه شورای نگهبان وعده می‌داد ؛ حتي دوشنبه شب 3 اسفند نامه‌ای نوشت و در پایان آن اعلام کرد که « همچنان امید به لطف و عنایت بیکران الهی » دارد . 
علاوه بر اين در روز سه‌شنبه 4 اسفند فرماندار شهرستان آران و بيدگل در مصاحبه اي اعلام کرد که  « شورای نگهبان تا روز قبل از انتخابات می‌تواند در مورد تأیید یا  ردصلاحیت‌ها تجدیدنظر کند »! و اين مصاحبه بار دیگر شايعه ي بازگشت آقاي منصوري را به صحنه انتخابات بر دهانها انداخت ... 
آقاي منصوري در نطق خود در مجلس مي گويد « در این ۴ سال هر کجا ارزش‌های انقلاب اسلامی و منافع ملی ایران عزیز نیاز به سپر بلا داشته ، قربانی‌اش بوده  »   آيا سکوت وي در 10 روز منتهي به روز انتخابات ، در راستاي منافع ملي بود ؟! 
آقاي منصوري که از خانواده معظم شهدا هستند و به جانبازي خود افتخار مي کنند ، آيا خبر دارد در اين 10 روز چه مطالبي در حمايت از او منتشر شد ؟!   
برخي در کانالها و گروهها و کمپينها بطور مرتب اقدام شورای نگهبان ، نهادهای اجرایی و نظارتی را به سبب رد صلاحیت آقاي منصوري محکوم می کردند و حتي با گمانه زني هاي واهي ، رد صلاحیت او را بدون هیچ مدرک و سندی به برخی افراد و  مسئولان کاشان و حتی رقبای او در این دوره از انتخابات نسبت می دادند . 
آيا آقاي منصوري در برابر اين مسائل بايد سکوت مي کرد  ؟! 
آيا بهتر نبود اطلاعيه دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات ۷ اسفند را يک هفته زودتر صادر مي کرد تا حواشي کمتري پديد آيد و از ميزان آراي باطله کمتر  شود ؟!    
بنابر اين اگر نامي از آقاي منصوري روي برگه هاي راي نوشته شده باشد ناشي از همين سکوت و انفعال رسانه اي او در هفته منتهي به روز انتخابات بود . 

* ادعاي کاهش مشارکت : 
آقاي عباسعلي منصوري علاوه بر اين در نطق خود در مجلس شوراي اسلامي از کاهش 32درصدي مشارکت واجدان شرايط راي دادن در آران و بيدگل و کاهش 20درصدي مشارکت واجدان شرايط راي دادن در کاشان نسبت به انتخابات سال 1399 { انتخابات سال 1390 يا انتخابات سال 1392 } خبر داد .  
در اين خصوص هم بايد گفت : 
الف ) - آقاي مؤمنيان فرماندار و رئيس حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل در روز 9 اسفند 1394 در نشستي با خبرنگاران ميزان مشارکت واجدان شرايط در اين حوزه  انتخابيه را « 61 درصد » ( برابر با  180000 نفر ) اعلام کرد که با اين حساب تعداد کل و 100 درصدي واجدان شرايط در اين دوره  295000 نفر برآورد مي شود .  

ب )  - آقاي جوادي فرماندار و رئيس وقت حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل هم در 13 اسفند 1390 ، ميزان مشارکت واجدان شرايط در نهمين دوره انتخابات مجلس  شوراي اسلامي در اين حوزه انتخابيه را « 73 درصد » ( برابر با 185000 نفر ) اعلام کرده بود که با اين حساب ، تعداد کل و 100 درصدي واجدان شرايط در آن دوره نيز  254000 نفر بوده است .

بنابر اين اعلام ها ، مي توان نتيجه گرفت که ميزان مشارکت واجدان شرايط راي دادن در دوره ي دهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل  در مقايسه با انتخابات دوره ي نهم مجلس شوراي اسلامي در مجموع فقط « 12 درصد » کاهش داشته است . 
توضيح اين که : ميانگين مشارکت واجدان شرايط در نهمين و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در کل کشور در همين حد بود يعني 62 و 63 درصد  .

اکنون اين ابهام در ذهن هر فرد حق جو و حق طلبي پديد مي آيد که آقاي منصوري بر مبناي چه محاسباتي و بر اساس چه مستنداتي به کاهش 32 درصدي مشارکت واجدان شرايط در آران و بيدگل و کاهش 20 درصدي مشارکت واجدان شرايط در کاشان در اين دوره از انتخابات رسيده است  ؟! 

حتي رهبر معظم انقلاب روز پنج شنبه 20 اسفند در ديدار اعضاي خبرگان رهبري مشارکت 62 درصدي مردم را تحسين کردند و فرمودند : « مردم حقیقتاً خوش درخشیدند. ۶۲ درصد، در نسبت جمعیّتی که می توانند رأی بدهند ، درصد بالایی است [اگر] مقایسه بشود با بیشتر کشورها ؛ نه با بعضی از کشورها [بلکه] با بیشتر کشورها . آن‌طور که به من گزارش داده‌اند، در آمریکا در این ده سال اخیر هیچ‌وقت آمار شرکت مردم در انتخاباتهای گوناگون، چه انتخابات کنگره و چه انتخابات ریاست جمهوری، به  40 درصد نرسید. این حضور مردمی، خیلی معنادار است؛ مردم به‌معنای واقعی کلمه اعتماد خودشان را به نظام اسلامی نشان دادند و عملًا ثابت کردند. این یکی از نقاط مهم بود. » 

آن وقت نماينده محترم کاشان و آران و بيدگل در تريبوني که همه صداي او را مي شنوند مدعي کاهش قابل توجه مشارکت مردم حوزه انتخابيه اش در انتخابات مي شود ؟!   

* پيش بيني 120 هزار راي : 
آقاي عباسعلي منصوري همچنين در ادامه نطق خود در مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد : « ... بر اساس نظرسنجي ها  120000 نفر قصد داشته اند به من راي دهند ... » 
نگارنده اين وجيزه ، انتخابات کاشان و آران و بيدگل را  - از همان دوره اي که آقاي منصوري در نطق خود از آن ياد کرد يعني از دوره مشروطه تا کنون - بررسي کرد ولي متاسفانه سندي را پيدا نکرد که نشان دهد منتخب مردم کاشان و آران و بيدگل در دوره هاي مختلف با 120 هزار راي راهي مجلس شوراي ملي يا مجلس شوراي اسلامي شده باشد . 
اسفند سال 1390 ، در  نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل  14 نامزد در عرصه رقابتها باقي ماندند که 5 نفر آنان يعني عباسعلي‌منصوري آراني ، محمد حسن قديري ابيانه ، علي اصغر گرانمايه پور ، حسن فدايي و علي هاشمي طاهري  از رقباي مطرح بودند . 
4 سال پيش اين 5 نفر با هم و در مجموع توانستنه بودند  149225 راي مردم را به سمت خود جلب کنند  . 
9 نامزد ديگر هم در آن سال در مجموع 22282 راي را به سوي خود جذب کرده بودند . 
امسال در دهمين دوره انتخابات  مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل هم 16 نامزد در عرصه رقابت باقي ماندند که 3 نفر آنان  يعني سيد جواد ‌ساداتي نژاد ، حسن فدايي و محمد حسن قديري ابيانه از رقباي مطرح بودند. 
امسال اين سه نفر با هم توانستند  139338 راي را  جمع کنند و 13 نامزد ديگر هم در مجموع 22147 راي را به سمت خود جلب کردند . 

آقاي منصوري که در دوره قبل با 49196 راي راهي خانه ملت شد بر اساس نظرسنجي علمي کدام مؤسسه معتبر افکارسنجي ، رشد آراي 59 درصدي خود را پيش بيني و آن را در صحن علني مجلس اعلام کرد ؟! 

انتخابات دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در کاشان و آران و بيدگل امسال دو قطبي بود ، اگر آقاي منصوري هم تاييد صلاحيت مي شد نمي توانست يکجا صاحب 120000 راي شود ! چرا ؟!      

1- آقاي قديري ابيانه در انتخابات اخير با پشتوانه 33591 راي دوره قبل ، بر ماندن در رقابتها اصرار کرد ولي در اين دوره صاحب  12620 راي شد =  يعني 20971 راي کمتر از دوره قبل  

2- از سوي ديگر آقاي علي اصغر گرانمايه پور و علي هاشمي طاهري در اين دوره ثبت نام نکردند ، آنان در دوره قبل ، با هم 46209 راي را کسب کرده بودند ، در اين دوره آنان با انصراف از ثبت نام ، از آقاي سيد جواد ساداتي نژاد حمايت کردند ، سيد جواد ساداتي نژاد در اين دوره 70761 راي را کسب کرد بدين معنا که ساداتي نژاد در اين دوره  24552 راي بيشتر از  مجموع آراي گرانمايه پور و هاشمي طاهري در دوره قبل را  کسب کرد ، بنابر اين با توجه به کسر 20971 راي آقاي قديري ابيانه در اين دوره بايد گفت : در اين دوره آراي قديري ابيانه که خود را اصولگرا معرفي کرده بود بيشتر در سبد آراي دکتر ساداتي نژاد ريخته شد . 

3- آقاي حسن فدايي هم که در دوره قبل 20229 راي کسب کرده بود در اين دوره 55957 راي را به خود اختصاص داد = يعني  35728 راي بيشتر از دوره قبل و اين افزايش آراي حسن فدايي ناشي از غيبت آقاي منصوري در انتخابات و  حمايت همه جانبه گروه های اعتدالی و اصلاح طلبي و حامیان دولت از حسن فدايي بود ؛ بي ترديد اگر آقاي منصوري در رقابتها حاضر بود ، فقط باعث پراکندگي آراي حسن فدايي مي شد . 

* نقايص جدي در قانون انتخابات  :
آقاي منصوري در ابتداي نطق خود در مجلس شوراي اسلامي از نقايص جدي در قانون فعلي انتخابات انتقاد کرد اما نگفت قانون انتخابات در کجا بايد اصلاح شود ؟!  
مگر نه اين است که قوه مقننه مسئوليت اصلاح قانون انتخابات را بر عهده دارد ؟  آقاي منصوري به عنوان عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نمي توانست در چهار سال گذشته يک بار در خصوص اصلاح قانون انتخابات يا حتي اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها که مطالبه موکلانش در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل بود چند نطق کوبنده ، قراء و پرحرارت مثل نطق روز دوشنبه خود داشته باشد ؟! 
در اين خصوص گفتني ها زياد است اما در اين بخش هيچ حرفي جز بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اعضاي خبرگان رهبري فصيح تر و شنيدني تر نيست  :  ايشان فرمودند « یک نکته در اینجا وجود دارد و آن این است که بعضی - باید گفت به تبعیّت ناخواسته و نادانسته از دشمن - برخی از اشکالات را متوجّه میکنند به شورای نگهبان ؛ بنده حقیقتاً گله دارم از این‌گونه افراد. 
شورای نگهبان کار خودش را با جدّیّت، با زحمت فراوان، با تلاش انجام داد. شما هم جای شورای نگهبان باشید، غیر از این عمل نخواهید کرد. 
شورای نگهبان درظرف بیست روز - همچنان‌که جناب آقای شاهرودی الان اشاره کردند - باید دوازده هزار پرونده را میدید. خب، این اشکال از قانون است ؛ اگر این اشکال قانونی برطرف بشود ، آن مشکلی که مترتّب بر این هست برطرف خواهد شد. 
ما چرا باید آن اشکال قانونی را به‌پای شورای نگهبان بنویسیم؟ آقایان صحبت از احراز و عدم احراز می کنند ؛ من تعجّب می کنم از بعضی که این حرف را می زنند. خب، شما همه اهل فضلید، اهل علمید؛ آیا بدون احراز شرایط برای یک مسئولیّت، می شود آن شخص را تأیید کرد ؟ بدون اینکه شما احراز کنید شرایط قانونیِ این کار را دارد، می توانید آن را تأیید کنید؟ پیش خدای متعال جواب دارید ؟ نمی توانید. شما هم به جای شورای نگهبان باشید نمی توانید. شورای نگهبان اگر احراز نکرد، ناگزیر است از اینکه بگوید من احراز نکردم. وقتی احراز نکرد، طبعاً طرف رد می شود ؛ خب، این ایرادی نیست که به شورای نگهبان وارد بشود. اگر می خواهید شورای نگهبان فرصت احراز داشته باشد ، باید قانون را اصلاح کنید ؛ قانون باید اصلاح بشود -  قبلاً هم این را ما مکرّر گفته‌ایم ؛ حالا افراد در فکر هستند ، شاید ان‌شاءالله  بتوانند ؛ البتّه ما سیاستهای کلّی انتخابات را مطرح کردیم و فرستادیم برای مجمع تشخیص ؛ آنجا هم بررسی کردند ؛ [اگر] حالا براساس آنها یک کار درستی انجام بگیرد بحثی نیست - امّا با این قانونی که فعلاً وجود دارد، وضع همین است؛ شورای نگهبان چاره‌ای ندارد؛ نمی تواند کسی را که شرایط او را احراز نکرده تأیید بکند ؛ باید احراز بکند.
شما میگویید که قانون این چهار منبع را گفته؛  خیلی خب -  البتّه همین هم محلّ بحث است - فرض کنیم که این منابع را برای [کسب] اطّلاعات ذکر کرده باشد ،  اگر جنابعالی که مسئول هستید، از یک طریقی علم پیدا کردید و فهمیدید که این شخص صالح نیست، می توانید تأیید کنید؟ نمی توانید تأیید کنید؛ پیش خدای متعال جواب ندارید. چرا به شورای نگهبان این‌قدر حمله می شود !
البتّه بعضی وقتی در شورای نگهبان رد شدند ناراحت می شوند ؛ این ناراحتی قابل فهم است، قبول است. بنده هم ممکن است اگرچنانچه در یک موردی بگویند «شما صلاحیّت نداری » ناراحت بشوم امّا آیا وقتی ناراحت شدیم بایستی جنجال بکنیم؟! 
انسان اگر ناراحت شد، اگر راه قانونی‌ای وجود دارد، باید به آن راه قانونی متوسّل بشود. من تعجّب میکنم که بعضی بنا می کنند نوشتن در روزنامه و این‌طرف و آن‌طرف و از این قبیل کارها علیه شورای نگهبان که چرا ما را رد کردید ؛ ما صالح بودیم. 
خیلی خب، شما صالح؛ اگرچنانچه شورای نگهبان اشتباه کرده باشد، شما بایستی به آنها مراجعه کنید و آنها هم طبق قانون، همان وظیفه‌ای که دارند باید انجام بدهند؛ اگر نشد، نمی شود شورای نگهبان را تخریب کرد. همه توجّه بکنند! شورای نگهبان جزو آن مراکز اصلی‌ای است که از اوّل انقلاب ، استکبار خواسته آن را تخریب بکند. یکی از چند مرکز مهمّی که از اوّل انقلاب سعی دستگاه تبلیغات اهریمنیِ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و استکبار بر این بوده است که آن را تخریب بکنند ، شورای نگهبان است. ما نباید کمک کنیم و شورای نگهبان را تخریب کنیم به‌خاطر این [ردّ صلاحیّت]. بله، ممکن است گِله داشته باشیم یا یک مشکلی وجود داشته باشد؛ خب، مشکل را باید بگوییم؛ نباید تخریب بکنیم شورای نگهبان را ؛ این مرکز اساسی قانونی را نبایستی تخریب بکنیم. لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است.   »   
به هر حال انتخابات با تمام فراز و نشيب هايش تمام شد ، آقاي منصوري نماينده محترم کاشان و آران و بيدگل نيز در اين چهار سال براي اين حوزه انتخابيه زحمات و فعاليتهايي را متقبل شد که جاي تحسين و قدرداني است اما رد صلاحيت او به معناي پايان دنيا نيست ، نه او اولين کسي است که رد صلاحيت شده و نه آخرين فرد خواهد بود . 
مردم ايران در  سالهاي متمادي پس از انقلاب به اين درک و بينش رسيده اند  که رد صلاحيت يا احراز نشدن صلاحيت نامزدي در انتخابات ، به معناي سلب تجارب و خدمات آن فرد در ساير مناصب و مدارج حکومتي نيست ، آقاي منصوري نيز گرچه در اين دوره از انتخابات به دلايلي که خود ايشان برشمردند از جمله ضيق وقت نتوانستند اعتماد شوراي نگهبان را جلب کنند اما مطمئنا در هر منصب و مسئوليتي که قرار بگيرند منشاء خير و تلاش براي آن مجموعه خواهند بود . 
براي ايشان آرزوي موفقيت مي کنيم . 
     
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi