نماينده ولي فقيه در کاشان گفت: با اشاره به
اينكه امروز نيز در برخي از جلسات و محافل و جشن ها و جلسات رسمي براي مسؤوليني كه
سخنراني مي كنند كف مي زنند گفت: اين كف زدن را از كجا آورده اند، كف زدن از
جاهليت قبل از اسلام است و در اسلام كف
زدن نداريم.
به گزارش پورتال خبري
كاشان، آيتالله عبدالنبي نمازي، نماينده وليفقيه در کاشان دوشنبه شب بعد از
نماز مغرب و عشا در دويست و هشتاد و نهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج)
در تفسير و ترجمه آيات 26 و27 سوره مبارکه آل عمران، گفت: اين دو يه از آيات بسيار
برجسته است كه در ترجمه اين آيه امر و
فرمان خداوند به پيامبر اكرم است كه به پيامبر مي گويد اي صاحب مُلك و صاحب
سلطنت بگو خدا كسي است كه به هركه بخواهد سلطلنت مي دهي و از
هركس بخواهد سلطنت را مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه اگر تاريخ را مرور كنيد
افرادي كه خدايي و عزيز بودند بودندگذر ايام و زمان نتوانست آنها را محو و فراموش
كند ياد آورشد: شهدا از جمله افراد عزيز نزد خدا هستند و امروز آغاز نام آوري شهدا
بعد از گذشت سال ها از شهادت آنها است.
به گفته وي، عزت و ذلت انسان دست خدا است و هركس بخواهد عزيز و باشد بايد رابطه اش باخدا درست باشد و براي كمك
و كسب راي مردم آدرس را اشتباه نرود و به سراغ فرد و گروه و
جناح نرود.
آيت الله نمازي گفت: خاندان بن العباس و بني اميه
خيلي تلاش كردند اثري از كربلا نباشد اما شهداي كربلا بعد از گذشت بيش از1400 سال
از شهادت آنها به گونه اي است نه تنها در عراق و آسيا و آفريقا بلكه تمام جهان يكصد
حسين را فرياد مي زنند.
وي با
اشاره به اين كه عزت شهدا از خدا است و هركس عزت مي خواهد آدرس را اشتباهي نرود و
مستقيم به درب خانه برود گفت: اگر كسي عبد و مُريد و بنده خدا شد، خدا هرآنچه را
كه نيز داشته باشد به او مي دهد چون عزت و ذلت به دست خدا است.
خير و بركت در دست خدا و در انحصار خداست
آيت الله نمازي گفت: خير و بركت در دست خدا و
در انحصار خداست و بر هركاري كه انسان اراده
كن و براي انسان مصلحت باشد برايش آسان مي كند و قدرت خداوند را مي توان وارد كردن
شب به روز و برعكس آن در واردكردن روز به شب ديد و خداوند كسي است كه زنده را از
مرده خارج مي كند و مرده را از زنده خارج مي كند.
وي با اشاره به اينكه ميت به معناي كافر است
گفت: يكي از كارهايي كه خداوند انجام مي دهد از پشت و صلم انسان كافر يك بچه
مسلمان مسلمان حزب اللهي دو آتشه به وجود مي آورد.
به گفته وي بر عكس آن نيز از پشت و صلم يك انسان مومن و متدين يك انسان كافر به
وجود مي آورد، پدر مومن و متقي و پرهيزكار و اهل دين و تقوا و مجاهد و في سبيله
الله اما فرزندش كمونيست و ضد انقلاب مي شود كه نمونه آن را در انقلاب تجربه شد.
نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: رزق و روزي
انسان ها نيز دست خدا است و آنهايي كه موحد هستند و خدا را به درستي شناختند هيچ
موقع غصه رزق و روزي را نمي خورند و هيچ وقت نگران روزي خود نيستند ضمن اينكه در
روايت است كه خداوند رزق را مانند قطرات باران از آسمان نازل مي كند و هركسي به
سهم خودش مي رسد اما بايد مراقب باشد تا از مسير صحيح رزق و روزي را تحصيل كرد.
آيت نمازي با اشاره به چگونگي و مكان و مناسبت
نزول اين آيات گفت: مرحوم امين الاسلام صاحب تفسير مجمع البيان در باره شأن نزول اين دو آيه مي فرمايد موقعي كه پيامبر اكرم مكه را فتح كرد،
در جنگ خندق همه گروه ها و مشركين و يهود
و نصاري براي انجام عمليات نظامي بر عليه
مسلمان متحد شدند.
وي افزود: پيامبر مطلع شد و براي پيشگيري و
پدافند كردن حمله نظامي دشمن مشورت كرد و سلمان فارسي به پيامبر گفت در ايران ما
بر اي حفاظت از شهرها دورتا دور آن را خندق حفر مي كنند، لذا پيامبر دستور داد تدبير
و پيشنهاد سلمان را انجام دهند و هر قسمتي را برعهده يك عده از اصحاب گذاشت و يك
بخشي از آن را برعهده سلمان فارسي و چند نفر ديگر گذاشت و مشغول كار شدند و كلنگ آنها
به سنگ سختي خورد و شكست، لذا از پيامبر
تدبير خواستند و پيامبر خودش شروع كرد به حفر خندق و با اولين ضربه برق عجيبي جهيدن گرفت به طوري
كه پيامبر تكبيرگفت و اصحاب نيز تكبير گفتند.
امروز در برخي از جلسات و محافل به جاي
تكبيرگفتن كف مي زنند در حاليكه در اسلام چيزي به نام كف زدن نداريم
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به
اينكه امروز نيز در برخي از جلسات و محافل و جشن ها و جلسات رسمي براي مسؤوليني كه
سخنراني مي كنند كف مي زنند گفت: اين كف زدن را از كجا آورده اند، كف زدن از
جاهليت قبل از اسلام است و در اسلام كف
زدن نداريم چرا كه ياران اميرمومنان و
پيامبر اكرم هرگاه اتفاق شگفت و معجزه اي را مي ديدند كف نمي زدند بلكه تكبير ميگفتند.
آيت الله نمازي ادامه داد: پيامبرفرمود جبرئيل
در برق اول فارس را به من نشان داد كه پيام اش اين است كه در آينده سپاه اسلام
فارس را فتح خواهد كرد، لذا كلنگ دوم را
زد برق ديگري متصاعد شد، پيامبر و اصحاب تكبير گفتند و پيامبر
گفت در آينده سپاه اسلام روم را كه اروپا امروز است فتح خواهد كرد و پيامبر ضربه سوم را
زد و جرقه ديگري فضا را روشن كرد، لذا پيامبر گفت پيام اين برق اين است كه در
آينده سرزمين صنعا كه يمن امروز است به دست سپاهيان اسلام فتح خواهد شد.
وي افزود: بعد از اين وقايع مشركين به
پيامبرطعنه زدند كه پيامبر مكه و مدينه را فتح كرده است و حالا هم به فكر فارس و
عجم و روم و صنعا است، لذا بعد از اين طعنه مشركين خداوند آيه قُلِ اللَّهُمَّ
مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن
تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ
عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ را نازل كرد و پيام پيشرفت اسلام را درجنگ خندق
جبرئيل به پيامبرو مسلمانان ابلاغ كرد.
جبهه كفر و صهيونيست اروپا و امريكا خود را به
زحمت نياندازند كه آينده جهان از اسلام است
نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: جبهه كفر و
صهيونيست ها اروپايي ها و امريكايي بي خود خودشان را به زحمت مي اندازند چون آينده
جهان از اسلام است و اين وعده و اراده تكويني و تخلف ناپذير خداوند سبحان است.
آيت الله نمازي گفت: تفاوف بين اراده تكويني و
اراده تشريعي خدا اين است كه در اراده تشريعي عبد مختار است كه واجبات الهي را
انجام دهد و يا ندهد اما در اراده تكويني تصرف
در طبيعت و اراده تكويني خداوند سبحان تخلف بردار نيست.
وي افزود: همه چيز اسلام از صدر تا ذيل اش با هم گره و پيوند خورده است و اسلام يك پروژه
واحدي است كه از 1400 سال قبل آغاز شده و پايان اش معلوم نيست و زمان ظهور امام
زمان است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با
اشاره به تفسير آيه و واژه مُلك گفت: مُلك به معناي سلطنت و زمامداري و حكومت است
كه بر دو قسم است يكي مُلك تكويني و ديگري مُلك تشريعي كه مُلك تكويني يك گروه و حزب
و دسته اي است كه مقدمات كودتايي را
دردولت ها و ملت فراهم و با كودتاي دولتي را كه در قدرت است بازداشت و خود جايگزين
آن مي شوند كه اين مُلك تكويني است كه به زور گرفته شده است مانند حكومت هاي بني
اميه و بن العباس و ادامه پيدا كرد تا امروز كه
دولت مردانيكه حكومت دارند اما حكومت آنها باطل است و براساس عدل نيست و
براساس ظلم و ستم است و چون مُلك تكويني است وممكن است به دست انسان هاي ظالم باشد.
وي ياد آورشد: مُلك تشريعي، مُلك و سلطنتي است
كه از سوي خداي سبحان امضاء شده است و آن مُلك از پيامبر اكرم تا امام زمان است، لذا در روايت است يكي از امام زمان سؤوال مي كند
پس چگونه حكومت دست بني اميه و بن العباس است حضرت فرمود، اين مُلك ، مُلك تكويني است در حالي كه مُلك ما
تشريعي است، خداوند سلطلنت و هدايت امت اسلام را براي ما قانونگذاري و تشريع كرده
است اما ظالمين لباس سلطنت را از تن ما خارج و غصب كردند و اينها غاصب هستند اما
سلطنت و مُلك از ما است.
وي افزود: مرحوم علامه طباطبايي صاحب تفسير الميزان
روايات متعددي را درتوضيح اين دو آيه بيان
كرده است، از كتاب كافي نقل مي كند خدمت امام صادق گفتند اين آيه مگر اينگونه نيست كه سلطنت خدا به بني اميه داده
است، پيامبر گفت اين اشتباه است، خداوند سلطنت را براي ما تشريع كرده است اما بني اميه آن را غصب كردند، لذا در ثقيفه بعد از رحلت
پيامبر اكرم كميسيون كارشناسي و انتخاب رهبر و شوراي رهبري گذاشتند و گفتند اميرمومنان جوان است با
اينكه حكومت از اميرمومنان است اما فرد ديگري را به جاي اميرمومنان آوردند.
هيچ كسي از دنيا نمي رود مگر اين كه تمام رزق و
روزي خود مصرف كرده باشد
نماينده ولي فقيه در مورد رزق و روزي نيز گفت:
امام باقر(ع) از پيامبر اكرم(ص) نقل مي كند حضرت در حج الوداع گفت، جبرئيل در من انشاء و القاء كرد هيچ كسي از
دنيا نمي رود مگر اين كه تمام رزق و روزي خود مصرف كرده باشد، اين معنيكه انسان
ها نگران رزق نباشند، رزق انسان ها تعيين شده است و سهميه اش مشخص است، لذا در
تحصيل مال تقواي خدا را رعايت كنيد و حلال و حرام را قاطي نكنيد، لقمه حرام به اولاد و همسر ندهيد چون روايت است كساني
كه هلال و حرام را رعايت نكردند همسر و اولاد آنها از او در محضر خدا شكايت ميكنند.
آيت نمازي گفت : براي جستجو كردن و تحصيل مال مراقب باشيد
تاطلب كردن رزق، شما را ودار نكند از راه
حرام مالي را تحصيل كنيد.
وي ياد آورشد: اميرمومنان در نهج البلاغه مي
گويد، دو رزق داريم، يك رزق و روزي كه انسان به دنبال آن است تا به
دست بياورد اما يك نوع رزق ديگر است كه بدون اطلاع شما به دنبال شما مي آيد، لذا
غصه روزي را نخوريد كه خداوند رزق هر روز را براي شما مشخص كرده است.
ايت الله نمازي افزود : پيامبر اكرم گفت، رزق
از آسمان به سوي زمين به عدد قطرات باران واصل مي شود، خدا رزق و روزي را مي فرستد
و سهم رزق و روزي هر كسي مشخص و تعيين شده است اما خداوند يك بخشي دارد كه مافوق
قانون است و بخش ويژه است كه آن را براي بندگان خاص خودش كنار گذاشته است.