صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 4 آبان 1394 - 55 : 9

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 15376

2927 بازدید


  حجت الاسلام مومني در هيات رزمندگان اسلام كاشان:
احساس پيروزي كردن در پشت ميز مذاكره پيروزي نمي‌آورد

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/ مشخص نيست چرا همه كارها تصادفي است، يك بار تصادفي زنگ مي زنند، يكبارتصادفي سلام و عليك مي‌كنند و يك بار تصادفي سر ميز مي نشينند و تصادفي دست مي دهند


 
استاد حوزه علميه قم گفت: ظفرمندانه از پاي ميز مذاكره برخواستن پيروزي نمي‌آورد، بايد ديد به امراض و اهدافي كه مي خواستيم برسيم رسيده ايم، لذا كربلا سراسرحماسه و عزت است كه امام حسين مي گويد مثل من نمي تواند بر سر ميزه مذاكره با كسي كه شراب خوار است و به هيچ ديني  معتقد نيست  بنشيند ومذاكره كند.
 
به گزارش پورتال خبري كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مومني استاد حوزه علميه قم يكشنبه شب در هيات رزمندگان اسلام در سالن شهداي بسيج ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان گفت: واقعه سال 61 هجري كه به شهادت امام حسين(ع) انجاميد اگرچه نصف روز بيشتر نبود اما در تمام  تاريخ طنين انداز شد.
 
وي افزود: در اسلام واقعه اي به اهميت جريان كربلا نداريم براي اينكه حركت نوراني امام حسين در سطوح مختلف براي ما درس ها و عبرت هايي را  به همراه دارد، لذا براي اينكه نسبت به اين واقعه باتدبير بيشتري برخورد كنيم،كربلا را بايد از سه جهت مورد دقت واكاوي دقيق و كامل قرارداد تا درس ها و عبرت هاي كربلا را استخراج كرد.
 
حجت الاسلام مومني به بيان علل و عواملي كه دست به دست يكديگر داد و واقعه كربلا را در سال 61 هجري رقم زد پرداخت و گفت: واقعه كربلا نزاع و دعواي علم و جهل نبود بلكه نزاع در كربلا نزاع عقل وجهل بود به جهت اينكه تمام مخاطبين و دشمنان امام حسين(ع) با علم به اينكه حسين بن علي بن ابيطالب بهترين معبود خدا وامام و فرزند ابيطالب و نوه پيامبر او را به شهادت رسانيدند.
 
وي افزود: بايد بررسي شود چه عواملي دست به دست يكديگر مي دهد تا درجامعه ديني ولي خدا غريب مي ماند و امر ولي خدا روي زمين مي ماند و با تأخير انجام مي‌گيرد.
 
اين استاد حوزه علميه قم با بيان  اينكه حرف هاي امام حسين با عمر سعد در صحراي كربلا  مذاكره نيست گفت:  بي‌تدبيران و بي‌سوادان تاريخ مي‌گويند صحبت هاي اميرمومنان با زبيرمذاكره است در حاليكه امر به معروف و نهي از منكر بود اما عده اي سطحي نگر،كوته نگر، كوته نظر و بيسواد در تاريخ  براي رسيدن به منافع شخصي خود آن را به نام خودشان تغيير مي دهند.
 
حجت الاسلام مومني‌گفت: امام حسين به عمر سعد گفت، هرچه  به تو وعده داده اند به تو مي دهم اما طمع حكومت ري گوش او را كر و چشمانش او را كوركرده  بود،  بنابراين حضرت به او گفت، تو به حكومت ري نخواهي رسيد، آيا  نام اين مذاكره است يا امر به معروف و نهي از منكر است.
 
اگر روضه كنار برود از درون پوچ خواهيم شد
وي افزود: اگر مردم جامعه اي به بي بصيرتي سوق پيدا كنند،  چنين جامعه بايد منتظر باشد تا حسين به گودي قتلگاه برود و تكه تكه از گودي قتلگاه خارج شود تا  بلكه قلب آنها تطهير شود در حاليكه نبايد گذاشت كار را به جايي برسانند كه ولي خدا مجبور باشد براي بيداركردن عقول و قلب هاي تطهير شده به گودي قتلگاه برود و به بدترين وضع ممكن به شهادت برسد.
 
استاد حوزه علميه قم، بصيرت افزايي عمومي را يكي از اتفاقات عاشورا دانست و با تأكيد بر روضه خواني و تأثير روضه و اشك ريختن براي امام حسين(ع) ياد آورشد: هيچ چيزي جاي روضه را نمي تواند بگيرد، لذا بايد مراقب بود به نام روشنفكري و تجدد روضه كنار برود هرچند برخي در اين عرصه  حتي رسانه كوتاهي مي كنند.
 
وي تأكيد كرد: مقتل خواني روز عاشورا  بايد از رسانه ملي پخش شود در حاليكه روضه روزعاشورا پخش نمي شود و اين در حالي است كه امام گفت، ما هرچه داريم از محرم و صفر است و اين روضه ها است كه جبهه ها را حفظ كرد.
 
حجت الاسلام مومني  با اشاره به اينكه امام در صحيفه نور مي فرمايد بايد روضه خوانده شود و زياد  هم خوانده شود و چگونگي شهادت امام حسين نيز  در روضه ها بيان شود شود گفت: برخي به اين بهانه كه روضه مكشوف به خدا است، مي خواهند روضه را كنار بزنند كه اين نيز كار دشمن است چون اگر روضه كنار برود از درون پوچ خواهيم شد.
 
اين استاد حوزه علميه قم تأكيدكرد: هرچه كشور ما دارد به دليل  برافراشته بودن بيرق ابا عبدالله است و  برافراشته بودن بيرق اباعبدالله به بركت ابا عبدالله و روضه هاي ابا عبدالله است.
 
وي در ادامه با اشاره به اينكه تفكر روشنفكري امروز مي‌گويد امام حسين 1400 سال پيش به شهادت رسيده است چه ربطي به امروز دارد گفت:  متاسفانه كساني كه در شبكه چهار صحبت مي كنند به سمتي  سوق پيدا مي كنند كه نبايد عزا گرفت بايد جشن سرورگرفت چون امام حسين به معبود و معشوق خودش رسيده است و اين همان تفكري است كه مي خواهد ما را از درون پوچ كند.
 
حجت الاسلام مومني گفت: پيامدهاي روز عاشورا خيلي اهميت دارد و اگر چنانچه انسان اين پيامدها را نداند از فرهنگ عاشورا عقب خواهد افتاد.
 
امام حسين عامل تنظيف و پاك شدن تاريخ است
وي يكي از پيامدهاي واقعي عاشورا را تنظيف تاريخ  دانست و گفت: تاريخ به بركت حركت امام حسين(ع) و با تأسي از اين حركت پاك و منزه مي شود و معني جوانمردي و فداكاري و ايثار را مي فهمند، لذا امام حسين عامل تنظيف و پاك شدن تاريخ است.
 
حجت الاسلام مومني تنطيف اجتماع را دومين پيامد عاشورا اعلام كرد و گفت: از بها دادن و دامن زدن به حركت اباعبدالله و پرداختن به ذكر مصائب حضرت جامعه پاك مي شود و در جامعه ويروس كشي مي شود.
 
روضه هاي خانگي ويروس ها آسيب هاي خانه را نابود مي‌كند
وي از پدرها و مادرها خواست روضه ها را به خانه ها ببرند و روضه هاي خانگي را احياء كنند چون ويروس كشي مي كند و آسيب هاي خانه ها را نابود مي كند،  لذا حتما در خانه هاي خود روضه بگيريد تا آسيب هاي خانه ها و آفات جامعه نابود شود، نيروي انتظامي اعلام مي كند در دهه اول محرم آمارجرم و جنايت به حداقل مي رسد.
 
است استاد حوزه علميه قم تنظيف انسان را سومين پيامد عاشورا دانست و افزود: گناه و معصيت مانع پيشرفت انسان در مسير بندگي است، بنابراين با تأسي به اباعبدالله و اتصال به اميرمومنان قلب انسان از آسيب ها پاك مي شود.
 
وي تأكيدكرد، اگر مي خواهيد گريه كنيد فقط براي امام حسين گريه كنيد كه گريه بر امام حسين گناهان كبيره و صغيره انسان را پاك مي كند و عامل تنظيف قلب نيزاست.
 
كربلا را سه عنصر عقلانيت، حماسه و عاطفه رقم زد
حجت الاسلام مومني در ادامه با بيان اينكه عواملي كه منجر به رخداد كربلا و اتفاقات روز عاشورا و پيام عاشورا  شد را مي توان از سه جهت بررسي كرد  مورد بررسي قرارداد گفت: كربلا را كه  همانگونه كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، مركب از سه عنصر عقلانيت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق رقم زده است.
  
وي با بيان اينكه هيچ فعلي در كربلا از معقوله عقل خارج نيست گفت: امام صادق مي فرمايد، عقل نيرو و ملكه اي است كه در وجود انسان است كه او  را به سمت عبوديت و بندگي سوق مي دهد، لذا كربلا نهايت عبوديت و بندگي براي امام حسين است و امام حسين ابا عبدالله است چون زيباترين مصداق بندگي را براي خدا به منصه ظهور رسانيد تا اباعبدالله و ثارالله شد.   
 
اين استاد حوزه علميه قم با اشاره حماسه و عزت به عنوان دومين عنصر در واقعه كربلا گفت: در كربلا هيچ ذلتي را نمي توانيد نمي بينيد، هرچه هست در عين عزت مندي است چرا، چون امام حسين وفاي به عهد بندگي كرد و دركربلا به تكليف خودش عمل كرد، لذا چون  عمل به تكليف كرد اگر سر از بدنش جدا كنند و بدن او را غارت كنند،  باز امام حسين پيروز معركه كربلا است چون عمل به تكليف كرد.
 
ظفرمندانه از پاي ميز مذاكره بلند شدن پيروزي نمي‌آورد
استاد حوزه علميه قم گفت:احساس پيروزي كردن در پشت ميز مذاكره پيروزي نمي‌آورد، بايد ديد به امراض و اهدافي كه مي خواستيم برسيم رسيده ايم،  لذا كربلا سراسرحماسه و عزت است، چراكه امام حسين مي گويد مثل من نمي تواند بيايد سر ميزه مذاكره و با كسي كه شراب خوار است و معتقد به هيچ ديني  نيست مذاكره كند.
 
حجت الاسلام مومني با تأكيد بر اينكه دشمن دين ما را هدف قرارداده است گفت:  ساده انگاري است اگر تصور كنيم دشمن به ما احتياج دارد و در مذاكرات با شيوه برد برد وارد مي شود  نهايت سادگي است.   
 
وي افزود: امام فرمود،  حتي اگر اذان در همه مؤذنه هاي آمريكا هم طنين انداز شود، شعار مرگ بر آمريكا را  همواره و پيوسته خواهيم داشت و مبارزه با دشمن پاياني ندارد.  
 
استاد حوزه علميه قم گفت: هيچ فعلي از اباعبدالله در كربلا سر نزده است كه عزت امام حسين را خدشه دار كند، لذا هرچه  در كربلا مي بينيد عين عزتمندي است چرا كه با وجود اينكه امام حسين را تحريم كردند و زن و فرزندش را به اسارت بردند اما ذلت را نپذيرفت.
 
وي ياد آورشد: امروز نيز برخي آنقدر بي تدبير و ساده انديش و سهل انگارندكه اگر به جاي اباعبدالله بودند فقط مي نشستند و مسائل سياسي  اقتصادي حقوقي را مطرح مي كردند، اما امام حسين مي گويد تمام تحريم ها را با جان دل مي خرم و اگر بدنم تكه تكه شود اما سازش با كساني كه از خدا نمي ترسند و به مردم ظلم مي كنندنمي پذيرم چون مردن بهتر از اين است كه عزت نفس انسان گرفته شود.
 
مشخص نيست چرا همه كارها تصادفي است
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه برخي فكر مي‌كنند اگر با الفاظ شيك و اتو كشيده حرف بزنند دشمن نيز با الفاظ شيك و اتو كشيده با ما صحبت خواهد كرد گفت: دشمن از اقتدار ايران در هراس است.
 
وي افزود: مشخص نيست چرا همه كارها تصادفي است، يك بار تصادفي زنگ مي زنند، يكبارتصادفي سلام و عليك مي‌كنند و يك بار تصادفي سر ميز مي نشينند و تصادفي دست مي دهند اما چرا تصادفي يك بار به جاي اينكه دست شان پايين برود، بالا نمي رود تا مشت شود و تو دهان دشمن زده شود.
 
استاد حوزه علميه قم در ادامه با تأكيد براينكه كربلا را بايد با دو ديدگاه حماسي و عاطفي مورد ارزيابي قرارداد و هيچكدام از اين دو نبايد فداي ديگري شودگفت: پرداختن به يكي از اين دو ديدگاه اشتباه است و هردو سر از سكولار در مي آورد.
 
حجت الاسلام مومني ياد آورشد: اگر به كربلا با ديد عاطفي صرف نگاه شود و نسبت به حماسه كربلا بي توجهي شود كبريت بي خطر خواهد شد و هياتي هم كه خط و جهت نداشته باشد و در مسير بصيرت افزايي قدم برندارد دستاوردي هم نخواهد داشت. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 دوباره سکان به سکاندار رسید



 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi