صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 3 آبان 1394 - 36 : 10

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 15371

2913 بازدید


  حجت الاسلام ذوالنور؛
هركس در قضيه برجام به غير از جمع بندي رهبري تكيه كند ولايت مدار نيست

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/ بعد از اينكه فصل الخطاب برجام تعيين شد همه ما شرعا وظيفه تكمين داريم و هركس به غير از جمع بندي رهبري تكيه كند ولايت مدار نيست


 
دبيركل كنگره شهداي روحاني كشور با تاکید بر این که هرکس در قضیه برجام به غیر از جمع بندی رهبری تکیه کند ولایت مدار نیست، گفت: اگر کار مجلس کامل بود و کار شورای امنیت ملی بی نقص بود و کار دیپلمات ها ناقص نبود و راه منفذی باز نبود چه نیاز به این 9 بند بود.

به گزارش پورتال خبري كاشان، حجت الاسلام مجتبي ذوالنور دبيركل كنگره شهداي روحاني كشور در شام غريبان شهادت امام حسين هيأت رزمندگان اسلام در سالن شهداي بسيج ناحيه مقاومت بسيج سپاه با تأكيد بر اينكه كم رنگ كردن نقش امام در امت مهمترين انحراف است گفت: جامعه  اسلامي و امت اسلام با امام تعريف مي شود.
 
وي  با بيان اينكه  جامعه  اسلامي و امت اسلام با امام تعريف مي شود و نظام اسلامي، نظام امام محور است گفت: طي طريق بدون نفش ولي فقيه در چنين برهه حساسي سخت دشوار است و بدون ولايت فقيه اگر مي خواستيم راه را ادامه دهيم تا كنون هزار بار از طريق تهديد و تطميع و انحراف، دولتمردان ما را به جايي ديگر مي بردند و مسير انقلاب اسلامي عضو شده بود.
 
 
حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اينكه جمله شهيد آويني كه چرا برخي ها به امام گذشته مهرورزي دارند اما نسبت به زمان خود و امام زمان وقت خود اينگونه نيستند گفت:  امام گذشته را هرجور دل شان خواست تفسير و تبعيت مي كنند و و گزينشي با دستورات او برخورد مي كنند و متناسب  با منافع شان تعريف مي كنند اما امام وقت زنده است، نمي شود چيزي را به امام وقت نسبت داد چون  مواضع اش روشن است.  
 
وي افزود: اگر به پيامبراكرم چسبيدند براي اين بود كه  سنت عترت را زير پا بگذارند و اگر گفتند حسبُنا كتاب الله براي اين است كه قرآن ناطق را كنار بزنند و اگر گفتند ان حكم الا لله براي اين است كه حكم الله مجسم را كنار بگذارند، لذا  منافقين زمان اميرمومنان خيلي وضع شان خوب بود اما منفاقين زمان پيامبر بيچاره بودند چون هرچه مي خواستند كتمان كنند مفسر وقت پيامبراكرم بود و ستودني نبود كه به آن آويزان شوند و پناهگاهي نبود كه پناه بگيرند اما منافقين زمان اميرمومنان وضع شان روبراه بود و جنگ علي(ع) جنگ سخت تري بود چرا چون به ستون پيامبر تكيه مي دادند و مي گفتند حسبنا كتاب الله، لذا براي اينكه مقابل اميرمومنان بايستند به ستون پيامبر تكيه مي زدند.
 
كربلا يك تاريخ و يك قانون ماندگار هميشه تاريخ است
حجت الاسلام ذوالنور با بيان اينكه كربلا يك تاريخ است و يك قانون است گفت:  برخي ها كربلا را حادثه مانند بسياري از حوادث ريز و درشت تاريخ تعريف مي كنند كه داراي يك تاريخ مصرف و زمان انقضا است اما كربلا يك قانون ماندگار براي هميشه تاريخ است.
 
وي با اشاره به اينكه امام حسين براي بيعت با يزيد گفت، كسي مثل من با كسي مثل يزيد بيعت نخواهد كرد گفت: در هيچ عصري نبايد چنين اتقاقي بيافتد، مومن هيچ وقت نبايد دست اش در دست كافر باشد، لذا امام حسين فرمود، اگر جامعه اسلامي مبتلاي به كسي مثل يزيد شود فاتح اسلام خوانده است اما امام  نگفت فاتحه اسلام خوانده است چون جامعه به يزيد مبتلا شود بلكه مي فرمايد فاتحه اسلام خوانده است كه جامعه به كسي مثل يزيد مبتلا شود. 
 
مشكل جمهوري اسلامي با  خوي استبدادي دولتمردان آمريكا است
اين كارشناس سياسي ياد آورشد: امام نيز فرمود ما با مردم و دولت آمريكا مشكلي نداريم بلكه مشكل جمهوري اسلامي با  خوي استبدادي دولتمردان آمريكا است، لذا تا زماني كه اين خصلت يزيدي خوي استبدادي وجود دارد قانون كربلا و نهضت حسيني نيز به عنوان يك قانون قابل تسري علي الابد به ما اين دستور را مي دهد و معنا ندارد  قبله دل ما آمريكا باشد و تعمدا در راهروهاي محل اجلاس سازمان ملل كمين كنيم كه حتما تبّركا با آقاي اوباما دست بدهيم، اين كار با كجاي با  نهضت حسيني و منشور تاسوعا و عاشورا همخواني دارد.
 
وي افزود: دلداده چه چيز آنها هستيم، دلداده صداقت شان، عدالت شان، وفاي شان، سلامت شان، عدم تجاوز و تعدي شان، ظلم هايي كه در حق ما نكردند براي چه مومن بايد خودش را خوار كند، منظور شخص نيست، اشخاص اختيارخودشان را دارند و هركس خواست درخانه شان باشد كاري نداريم، اما كساني كه نمايندگي امت امام حسين را دارند و كساني‌كه نمايندگي حكومت شيعي و ملت شيعي دارند و كساني كه نمايندگي مردمي را دارند كه بعد از 1400 سال عاشورا را زنده نگه مي دارند و پيام هاي عاشورا درس زندگي آنها است، حق ندارند تا زماني‌كه نماينده مردم هستند هرجور نظر شخصي آنها است عمل كنند، ضمن اينكه امام المسلمين و امام وقت ما حدود را تعيين كرده است و كسي حق ندارد وارد اين عرصه ها شود.
 
وي افزود: بده بستان است اشكالي ندارد،  امتياز كم بدهي و امتياز بيشتر بگيري، اما يك جايي مجبوري كوتاه بيايي، اما آيا امام حسين با عمر سعد مذاكره كرد و گفت شما مقداري كوتاه بيا و من هم مقداري كوتاه بيام، آيا امام حسين(ع) مي خواست با عمر سعد داد و ستد و بده بستان و معامله كند، امام حسين روز عاشورا دو بارعمر با سعد اتمام حجت كرد كه برخي  نام آن را مي گذارند مذاكره كه  اولا مذاكره نبود و يك جانبه بود، دوما امام حسين عمر سعد راخواست، سوما امام حسين عمر سعد را مي‌شناسد و مي خواهد حجت را تمام كند تا قيامت نگويند با ما اتمام حجت نشد.  
 
حجت الاسلام ذوالنور گفت:  امام حسين مي خواهد حق و باطل بودن دو جبهه را با عاطفي ترين مسائل  براي بشريت تعريف و در تاريخ ثبت شود  و از اين مسير عاطفي حداقل چهارنفر را تكان دهد و از آتش جهنم نجات دهد.
 
وي افزود: امام حسين اگر عمر سعد را دعوت كرد تا با او صحبت كند براي اتمام حجت  بود تا در نجات مردم تغييري حاصل شود، او نمي خواست معامله كند هرچه گفت يك طرفه بود هرچه عمر سعد گفت امام حسين راهش را بست تا جايي كه نااميد شد.
 
 
كربلا  درس ها و عبرت ها دارد
اين كارشناس مسائل سياسي با تأكيد بر اينكه كربلا  درس ها و عبرت ها دارد و اگر تاريخ  تكرار مي شود بايد ديد اين صحنه چگونه بازسازي شود و هركس چه نقشي ايفا را مي كند گفت: اگر به تعبير امام حسين تاريخ تكرار مي شود نقش ما چه نقشي است، جبهه استكبار امروز كجاست و جبهه بني اميه كجاست،  آيا  شاخص هايي كه در نظام سلطه وجود دارد امروز شاخص هايي نيست كه ما در تاريخ بني اميه مي خوانيم.
 
وي افزود: امروز مظلوميت جبهه مسلمانان به هم پيوسته است و اگر ما با آقاي اوباما دست مي دهيم، جاي دست اوباما جاي دست آل سعود است كه مردم يمن و بحرين را قتل عام مي كند و به كسي دست مي دهيم كه دست ديگرش شمشيري است كه در قلب مسلمانان فرو مي رود، لذا اگر امروز امام حسين بود دست مي داد،  اين ها را مگر مي توان از هم جدا كرد.
 
هركس در قضيه برجام به غير از جمع بندي رهبري تكيه كند ولايت مدار نيست
حجت الاسلام ذوالنوربا اشاره به نقش  مهم و تأثيرگذار رهبر معظم انقلاب در موضع مذاكرات و برجام گفت: بعد از اينكه فصل الخطاب برجام تعيين شد همه ما شرعا وظيفه تكمين داريم و هركس به غير از جمع بندي رهبري تكيه كند ولايت مدار نيست و مصالح و منافع جامعه اسلامي و امت اسلامي را زير پا گذاشته است.
 
 وي با اشاره به مخالفان و موافقان برجام گفت:  اين هنر رهبري در مديريت بحران است كه  دو قطب و جريان صد درصد متضاد را در جهت هدف واحد منسجم كرد و حركت كرد، از يك طرف از دولت خواست نقد پذير باشد و خطوط قرمز و منافع ملي را رعايت كند و كساني را كه نقد مي‌كنند  را سركوب نكنند و به باد تهمت نگيرند و ازطرف  ديگر گفت نقد كنيد اما منصفانه نقد كنيد و تخريب نكنيد.
 
به گفته وي، رهبر معظم انقلاب مذاكرات را در جهت منافع ملي هدايت كرد و به دولت سفارش كرد مجلس و نمايندگان مردم هستند را دخيل كنند و دو ماه نفس گيركميته برجام همه ابعاد را بررسي كرد و تبديل شد به قانون و شوراي امنيت ملي نيز بررسي كرد و مصوبه مرداد ماه شوراي  امنيت ملي را  رهبر معظم انقلاب صميمانه امضاء و تأييد كرد .
حجت السلام ذوالنور گفت: اگر كار مجلس كامل بود و كار شوراي امنيت ملي بي نقص بود و كار ديپلمات ها ناقص نبود و راه منفذي باز نبود چه نياز به اين 9 بند بود و مكمل كار همه، اين تدبير حكيمانه رهبري است كه راه هاي نفوذ دشمن را بست و نقائص كار ديگران را تكميل كرد، لذا خلاء رهبري را چه كسي مي تواند درجامعه اسلامي پر كند.
 
امروز خدمت به امت اسلام تقويت رهبري است
وي با تأكيد بر اينكه امروز خدمت به امت اسلام تقويت رهبري است ياد آورشد: يكي از نمايندگان و رزمندگان يمن گفت بدن هاي ما از بمب هاي سنگين و موشك هاي عربستان نمي لزرد اما وقتي برخي از مسؤولين جمهوري اسلامي نسبت به نظام سلطه ملايماتي را مي بينيم بدن ما مي‌ لرزد و نگراني ما از اين جا است.
 
به گفته وي، امروز  جهان مي داند و به اين موضوع اعتراف دارد كه جمهوري اسلامي به عنوان ام القراي كشورهاي اسلامي و نقطه كانوني بيداري اسلامي و الهام بخش اسلامي در دنيا است و اعتراف مي كنند پنج پايتخت اسلامي منطقه همسوي با جمهوري اسلامي و در مقابل نظام سلطه قرار دارد، لذا براي همين است كه همه امكانات خود را بسيج كرده اند و نيروهاي ملحد داعشي و تكفيري را به عنوان نيروهاي ميدان جنگ نيابتي به جنگ با جمهوري اسلامي ايران در عراق و سوريه و لبنان مي فرستند.
 
اين كارشناس سياسي گفت: امروز راهبرد برخورد تمدن ها را به  راهبرد برخورد درون تمدني و جنگ فرقه اي و مذهبي تبديل كردند و با جريان هاي تكفيري،  جنگ نيابتي را فعال كردند، لذا امروز محوريت اين جنگ در جمهوري اسلامي و محور مقاومت است.
 
پايبندي به منويات رهبري است كه مردم را از دوران حساس و پيچ تاريخي عبور مي دهد
حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با تأكيد بر پايبندي به منويات رهبري است كه مردم را از دوران حساس و پيچ تاريخي عبور مي دهد ياد آورشد:  يكي از اين پيچ هاي تاريخي اقتصاد مقاومتي است كه تكيه بر توانمنديهاي درون و درون زايي دارد ، تكيه ما نبايد به اين هيات هاي خارجي باشد كه مانند ابرهاي بهاري رعد و برق دارند اما از بارش خبري نيست و همه مي آيند و مي روند و هيچ اتفاقي نمي افتد، بنابراين چرا  زماني كه اقتصاد مقاومتي كه تنها نسخه شفابخش اقتصاد بيمار و ورشكسته ما است برجسته نمي كنيد.
 
وي افزود: در طول تاريخ  اسلام هرجا اسلام و مسلمين آسيب ديدند براي اين بود كه يا امامي در جامعه شناسايي نشده بود كه پشت سرش حركت كنند و يا اگر امامي در سطح جامعه بود سعي كردند مردم را از پشت سراو متفرق كنند و يا نقش او را كم رنگ و بي خاصيت كنند، لذا امروز  با توجه به عبرت هاي عاشورا نبايد بگذاريم تاريخ تكرار شود.
 
به گفته وي، آنچه در كربلا و كوفه اتفاق افتاد اگر در فتنه 88 اتفاق مي افتاد كربلايي ديگري تكرار مي شد و امام ديگري به مسلخ مي رفت، چرا كه دركربلا و كوفه مردم چسبيدند به خواص بي بصيرت و ترس و بزدل و خواص نون به نرخ روز خور و خواص طماع و منفعت طلب و خواصي كه خانواده شان فرمان حركت شان را به دست گرفت و منحرف شان كرد.

كربلا درجا زدن در گذشته نيست، عاشورا واپسگرايي نيست
حجت الاسلام ذوالنور يادآورشد: اگر اين اتفاق هم در ايران مي افتاد كربلايي ديگري تكرار مي شد اما در ايران مردم  از اين تجربه تلخ  تاريخ درس‌گرفتند و آنچه در ايران و در فتنه 88 اتفاق افتاد، مردم با بصيرت به امام  خود لبيك گفتند و شبكه هاي سي ان ان و بي بي سي و آمريكا و انواع رسانه ها در عرصه ماهواره و اينترنت و فضاي مجازي و سايبري كه  عمليات رواني مردم را آغاز كرده بودند تا در عزم و اراده و بصيرت مردم تأثير گذار باشند بي اثر شوند.
 
وي افزود: اگر چنين اتفاقي در كربلا و كوفه مي افتاد نه دستان علي بسته مي شد و نه امام حسين به مسلخ مي رفت، لذا بايد از درس ها و عبرت هاي كربلا زندگي آموخت، چرا كه كربلا درجا زدن در گذشته نيست، عاشورا واپسگرايي نيست، عاشورا و كربلا جريان خوبي است كه رمز حيات تاريخ و جامعه و دررگ هاي جامعه و تاريخ جاري مي شود و اين درسي است كه بايد از عاشورا و كربلا بياموزيم.
 
حجت الاسلام ذالنوربا بيان اينكه وفاي ابوالفضل العباس وفاي به امامت است و ابوالفضل العباس بصيرت نافذ داشت و امام محور بود و درس عاشورا و كربلا كه درس امام محوري است به ما داد گفت: آفرين بر مردم با بصيرت ايران كه اين درس ها را امروز در سخت ترين شرايط به خوبي گرفتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 دوباره سکان به سکاندار رسید



 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi