صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 13 مهر 1393 - 20 : 20

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 12296

3844 بازدید


  در پي انتشار يک کتاب
رنج نامه شماري از خانواده های معظم شهدا و جمعی از ایثارگران و بسیجیان یزدل

پورتال خبري کاشان بدون دخل و تصرف ، صرفا اين مطلب را منتشر مي کند


 

مدیر مسئول محترم پورتال خبری کاشان

باسلام وتحیات
احتراما فایل پیوست حاوی رنج نامه تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جمعی از ایثارگران و بسیجیان روستای یزدل جهت استحضار و درج در پورتال خبری کاشان ارسال می گردد. 
تمام مدارک و مستندات مربوط  ، موجود و در صورت نیاز قابل ارایه است 


گمنامی تنها برای شهرت پرستها دردآور است و گرنه همه اجرها در گمنامی است. 
                                                                                     سیداهل قلم شهیدآوینی
با سلام وتحيات
از حدود سه سال قبل جمعی از دست اندركاران برگزاري يادواره شهدای یزدل با هماهنگي هاي لازم و پس از برقراري ارتباط با خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران روستا مبادرت به گردآوري مدارك و مستندات شهداي روستا اعم از زندگينامه ، وصيت نامه ، عكس ، فيلم ، نوارهاي صوتي و تصويري نموده اند. 
متاسفانه در سالجاري بدون هماهنگي و تاييد نهايي محتويات كتاب ، نسبت به چاپ آن اقدام نموده اند . 
از حدود دو ماه پيش كه اولين نسخه از كتاب در سطح محدود به دست تعدادي از خانواده هاي شهدا ، رزمندگان و بسيجيان روستاي يزدل رسيده است ، با بررسي محتويات كتاب به دليل خطاها و اشتباهات فاحش ، مورد انتقاد قرار گرفته و متاسفانه موجبات دلخوري و تكدّر خاطر خانواده هاي شهدا و خون دل خورده هاي نظام و انقلاب و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را فراهم آورده است و طي اين مدت به طرق مختلف موارد نقص كتاب خدمت تهيه كنندگان و بعضاً حاميان آن اعلام اما متاسفانه هر بار به انحاء مختلف و با دلایل غير منطقي سعي در توجيه عملكرد خويش داشته اند . 

ذيلاً اهم موارد نقص و انتقادات وارده به كتاب جهت استحضار و امعان نظر حضورتان اعلام مي گردد :

1-اولين نكته حائز اهميت در خصوص كتاب مورد نظر طراحي جلد و استفاده از نام صرفاً ايراني ( زندگان جاويد ) براي آن مي باشد . در حاليكه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله امام خامنه اي ( مد ظله العالي ) شهدا را امام زادگان عشق ناميده اند . 
انتخاب نام ( زندگان جاويد ) براي كتاب و طرح روي جلد آن كه هيچ سنخيتي با دوران دفاع مقدس و ايثار و رشادت هاي شهداي جنگ تحميلي ندارد ، جاي بسي تأمل و تعمق دارد .

2- همانگونه كه مستحضريد درصد بسيار بالايي از وصيت نامه شهدا موكداً حاوي مطالب و موضوعاتي در تبعيت از فرامين حضرت امام راحل (ره) و اصل مسلم ولايت فقيه است كه متاسفانه گردآورندگان كتاب عالما و آگاهانه مبادرت به انتخاب گزينشي مفاد وصيت نامه ها و حذف موضوع مهم و اساسي پيشگفت نموده اند كه همين امر ، علت اصلي و اساسي تكدر خاطر خانواده هاي شهدا شده است كه در پايان اين نوشتار به نمونه هايي از اين خطاي فاحش و مسلم اشاره مي گردد . 

3- تهيه كنندگان كتاب باز هم با سوء نيت و به زعم طرز تفكرات نخ نما شده خويش در جهت اعتبار بخشي و غناي كتاب متاسفانه متوسل به آقاي هاشمي رفسنجاني و محسن رضايي به منظور نوشتن مقدمه و .... شده اند و نامبردگان نيز با گوشه و كنايه هاي متعدد و جهت دار  و بدون اسم بردن از نقش امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري مقدمه هايي مورد انتقاد بر اين كتاب نوشته اند . 

4- سپس در صفحه 22 كتاب مبادرت به انتخاب جهت دار از نوشته هاي دكتر شريعتي ( ره ) نموده اند كه اين هم جاي تامل دارد . در جايي كه از بزرگان و استوانه هاي جاودانه انقلاب و نظام همچون شهيدان مطهري ، بهشتي ، رجايي ، باهنر ، چمران و ..... بيانات و ن
وشت
ه هاي گرانقدر،مستند و مستدل در خصوص شهدا و دفاع مقدس وجود دارد با رجوع به نوشته هاي دكتر شريعتي چه نيتي را دنبال كرده اند ؟
5- آيا برقراري ارتباط بادفتر مقام معظم رهبري و ارائه كتاب خدمت ايشان و تقاضاي نگارش مقدمه بر كتاب از سوي معظم له آنقدر براي تهيه كنندگان مشكل و دور از دسترس بوده است ؟!

6- انتخاب اشعاري از شعرايي همچون سيمين بهبهاني ، رهي معيري ، فروغي بسطامي و ..... و گنجاندن آن در لابلاي متون كتاب و در جايي كه اشعاري با غناي بسيار بالاتر و پرمحتواتر از شعرايي چون استاد حميد سبزواري ، مرحوم قيصر امين پور ، عليرضا قزوه ، مرحوم آغاسي ، مرحوم سلمان هراتي و ...... وجود دارد  ، نيز جاي تعمق و تامل دارد . 
7- همانگونه كه مستحضريد هرگونه اهتمام نسبت به گردآوري ، تهيه آثار و اسناد مربوط به شهدا و دفاع مقدس بايد با هماهنگي و نظارت مراجع ذيصلاح قانوني در اين زمينه اعم از بنياد شهيد و امور ايثارگران ، بنياد حفظ و نشر آثار و ارزشهاي دفاع مقدس و ساير دستگاههاي مربوطه انجام گيرد كه متاسفانه اين روند در خصوص كتاب مورد نظر صورت نپذيرفته است . 

8- طي دو ماه اخير بارها به تهيه كنندگان كتاب بصورت مستقيم و غير مستقيم متذكر گرديده  كه نسبت به اصلاحات ضروري كتاب اعم از گنجاندن تصاويرامام راحل ( ره ) و مقام معظم رهبري ( مد ظله العالي ) و درج نوشته هاي شهدا در خصوص تبعيت از امام راحل (ره) و ولايت فقيه به متن كتاب اقدام نمايند كه متاسفانه اينكار صورت نپذيرفت و فقط اخيراً نسبت به چسباندن ناشيانه عكسي از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در پشت جلد كتاب اقدام نموده اند و هيچ اقدامي نسبت به موضوع قبلي پيشگفت نكرده اند . 

9- در تاريخ 7 مهر 93  جلسه اي با حضور تهيه كنندگان كتاب و حاميان آنها ( اشتباه نشود اعضاي ستاد یادواره شهداي يزدل  نبوده اند )جهت رونمايي از كتاب در مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل و مبادرت به رسانه اي نمودن آن كرده اند . 
آنچه مهم است انتخاب گزينشي و همراه با سوء نيت تعدادي از افراد  شركت كننده در جلسه فوق مي باشد كه جاي تامل دارد كه برخي از اين افراد در شبكه هاي اجتماعي مجازي عنوان كرده اند كه جلسه بعد را در حضور آقاي سيد محمد خاتمي معلوم الحال برگزار خواهند كرد . 

10- موكداً خدمت تهيه كنندگان عنوان شد كه كتاب تا اصلاح مندرجات آن در بين مردم توزيع نگردد كه متاسفانه بدون توجه به اين تذكر ، عصر روز پنج شنبه مورخ 10 مهر 93 كتاب در گلزار شهدا و يكي از مبادي روسا آن هم با اخذ وجه كتاب از مردم توزيع كه با اعتراض تعدادي از خانواده هاي معظم شهدا ادامه توزيع كتاب متوقف لكن بعضي از عوامل و حاميان كتاب مبادرت به برخوردهاي دون شأن ، غير محترمانه ، دور از ادب و توهين آميز با تعدادي از همسران ، فرزندان ، برادران و ساير خانواده هاي شهدا در محل كلزار شهداي روستا نمودند و حتي با ايراد اتهام واهي مبني بر اينكه ( شما از سپاه خط  مي گيريد ، سپاه چه كاره است كه در اين موضوع دخالت كند و ..... ) ، سعي در تخطئه موضوع را داشته اند . 

به عنوان نمونه مطالب ذيل عامداً از متن وصاياي تعدادي از شهدا حذف گرديده است:

1-شهيد علي روحاني 
( مردم عبور از صراط سخت است ،  ما گريبان كساني را كه بر خلاف امام و خط امام گفتاري و عملي انجام داده اند خواهيم گرفت )

2-شهيد نعمت اله زيارتي :
( مساجد سنگر است تا مي توانيد به بسيج كمك كنيد چون بسيج بازوي ولايت فقيه است )

3- شهيد علي دادايي :
( برادران و خواهران ، اسلام حقيقي الان در دست ماست ، اگر در قبال مسائل  شرعي كه برگردن خود داريم انجام وظيفه نكنيم به قول امام امت ، اسلام چنان سيلي خواهد خورد كه ديگر تا سالها نخواهد توانست قد برافرازد )

4- شهيد مهدي شاكري :
( در اين روز بايد وظيفه اي كه از طرف خداوند بر عهده ما ايرانيان گذاشته شده عمل كنيم ، بيائيم به سخنان امام عزيزمان لبيك گوييم ، امام را تنها نگذاريم ، آنچه كه امام مي گويد همان سخناني است كه پيامبران و ائمه اطهار مي گفتند )

5- شهيد محمد تقي قصابي:
( اي امت وحدت خود را حفظ كرده و با گامهاي استوار و به رهبري امام امت و با رعايت اصول اسلامي به پيش برويد و ازتفرقه بپرهيزيد تا بتوانيد ريشه ظالمين را بكنيد و امام را تنها نگذاريد ...... از شما مي خواهم كه امام امت را ، اين حسين زمان و قلب تپنده ملت و اسطوره مبارزه را دعا كنيد و رهنمودهاي پيامبرگونه اش را جامه عمل بپوشانيد  كه دنيا و آخرت شما در گرو اعمال شماست) 

6- شهيد مرتضي چوپاني :
برادران و خواهران عزيز شرمنده ايم از اينكه خطاب به شما چيزي بنويسم ولي لازم مي دانم در چند مورد به شما صحبتي داشته باشيم ، همه مي دانيد كه ما مسلمانيم و قلب اسلام ولايت فقيه است . امام را تنها نگذاريد كه در اين زمانه هرچه داريم از اسلام است كه توسط او احيا شده است )

7- شهيد محمود زارعي :
( مبادا اين امام امت ، اين قلب ملت و اين هديه خدا را تنها بگذاريد مبادا باعث ناراحتي او شويد ، ............... پس دست در دست يكديگر دهيم و با اتحاد و اخوت و پيروي از ولايت فقيه اين راه را كه راه انبيا و امامان بوده ادامه دهيم . 

8- شهيد ابراهيم دهقاني 
( ....... ضمن درود به رهبركبير انقلاب اسلامي اين مرد الهي كه همچون كوه در مقابل مسائل و تهمتها و تهديدها ايستاد ................ و حالا كه قرار است جانم را فداي دينم كنم پس بهتر است زير سايه ولايت امام باشد)

9- شهيد اصغر اقدسي
(بدرستيكه شهادت آنچنان شيرين است كه هر كسي نمي تواند اين شيريني را بچشد مگر اين كه در خط امام باشد . زيرا كه خط ولايت فقيه است كه انسان را از دنيا به آخرت مي كشاند ، اگر ما بخواهيم به الله برسيم بايد پيرو ولايت فقيه باشيم زيرا ولايت فقيه نماينده و مجري قانون خداست )

10- شهيد ذبيح اله دادايي:
( بردرانم ! به سخنان امام گوش دهيد و پشتيبان ولايت فقيه و ادامه دهنده راه شهدا باشيد)

11- شهيد محمدرضا زلفي 
( مردم وحدت و اتحاد خود را بيشتر كنيد و از اختلاف ها بپرهيزيد ، شنيده ايد كه حضرت امام  چقدر به وحدت تكيه مي كنند و به سخن ها و رهنموهاي امام گوش فرا دهيد و امام را تنها نگذاريد و او را دعا كنيد و در برابر دشمن اسلام و انقلاب مانند كوه بايستيد و ........ مواظب باشيد خداي نكرده مردم كوفه نشويد ) 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 دوباره سکان به سکاندار رسید



 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi