صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 22 فروردین 1393 - 58 : 23

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 11028

5801 بازدید


  گفتگویی متفاوت با عباسعلی منصوری نماینده کاشان و آران و بیدگل

اختصاصی پورتال خبری کاشان


 
پورتال خبری کاشان از اسفند سال 1390 چندین بار از آقای منصوری نماینده محترم کاشان و آران و بیدگل برای مصاحبه اختصاصی دعوت کرده بود که هر بار به علت برنامه های متعدد وی ، این درخواست محقق نمی شد تا این که این دیدار روز سه شنبه گذشته در تهران صورت گرفت و پورتال خبری کاشان توانست برخی از سئوالات متفاوت و صریح خود رااز آقای منصوری بپرسد .
گرچه یک ساعت ، برای سئوالات متعدد از آقای نماینده کافی نبود اما جناب آقای منصوری در همین فرصت کوتاه به تعدادی از  سئوالات پورتال خبری کاشان در فضایی صمیمانه و بصورت مجمل پاسخ دادند ،  آنچه در پی می آید متن این گفتگوی اختصاصی است .  
 * آقای منصوری جنابعالی در بیان برخی فعالیت های خود  به جای پرداختن به جزئیات کامل ، بیشتر کلی گویی می کنید و اطلاعات و اخبار نمایندگی مجلس در کاشان و آران و بیدگل را با چاشنی تمجید در گفتگوي اختصاصي با پورتال خبري كاشان عباسعلي منصوري نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي و تبلیغ منتشر می کنید قبول دارید ؟
 اتفاقا خیلی ها عکس این اعتقاد را دارند و به بنده انتقاد می کنند که چرا کارها و فعالیت های خود را تبلیغ نمی کنی ؟  بنا بر تعریف نیست اما باور کنید فعالیت ها و قدم هایی را که برای کاشان و آران و بیدگل بر می دارم به نسبت نمایندگان قبلی بیشتر است و به واقع ، دائم برای پیشبرد طرح ها و مصوبات این حوزه انتخابیه دوندگی می کنم که آخرین آن ،  انتقال مطالبه بحق مردم کاشان به رئیس جمهور بود و طرح  استان کاشان بود .

* شما دیدار کوتاه و نوروزی جمعی از نمایندگان با رئیس جمهور را طوری وانمود کردید که  در آن دیدار ، موضوع مهم استان کاشان را به تفصیل به رئیس جمهور منتقل کرده اید در حالی که این دیدار کوتاه و سرپایی بود در حالی که طرح استان کاشان نیازمند جلسه ای جداگانه است لطفاً در این باره بیشتر توضیح دهید .
تعدادی از نمایندگان محترم مجلس چند روز پیش در چند گروه به مناسبت تبریک نوروز به دیدار رئیس جمهور رفتند که بنده در گروه آخر بودم . آنچه که بین من و آقای رئیس جمهور گذشت این بود که به محض دیده بوسی با آقای روحانی به ایشان عرض کردم آقای روحانی : خواست مردم کاشان است که کاشان استان شود که ایشان هم لبخندی زدند و گفتند پس آران و بیدگل چه ؟ و من هم گفتم خواست آنها هم همین است .
من اعتقاد دارم ظرفیت‌های کاشان فراتر از یک شهرستان است و کلید حل مشکلات کاشان و منطقه تحقق استان کاشان است من به منطقه بزرگ کاشان اعتقاد دارم و به کمک مسئولان شهرهای مجاور شهرستان کاشان برای تشکیل استان کاشان امید دارم ، این مهم در جلساتی که با نمایندگان مناطق داشته‌ایم مطرح شده است و آنها هم حمایت خود را نیز اعلام کرده‌اند.

 آقاي منصوری جنابعالی چرا انتخاب خود از سوی مردم آران و بیدگل را حماسه می دانید مگر کاشانی ها در انتخابات 12 اسفند 1390 حماسه نیافریدند ؟
البته من حماسه را فقط در مورد مردم  آران و بیدگل به کار نمی برم چون در کاشان نیز رای قابل توجهی داشتم اما وحدتی که در انتخابات سال 1390 در آران و بیدگل پدید آمد کم نظیر بود ، نظیر چنین وحدتی را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در  آران و بیدگل دیده بودیم و پس از آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود بر همین اساس است که اعتقاد دارم  مردم آران و بیدگل باید در همه امور خود ،  قدر این وحدت مثال زدنی را بدانند و از مسائل قومی و محلی پرهیز کنند .

* آقای منصوری شما در 3 خرداد سال 1392 در صحن زیارتگاه حضرت محمد هلال (ع) از تصویب طرح جاده آران و بیدگل به گرمسار خبر دادید در حالی که قبلا جاده قم – گرمسار در فاصله چند ده کیلومتری آران و بیدگل به بهره برداری رسیده بود و الان هم مسدود است آیا پیگیری ایجاد این راه موازی  ، برای آران و بیدگل ضرورت داشت ؟
جاده آران و بیدگل به گرمسار  طرح ملی است و موضوع سلیقه ای و منحصر به آران و بیدگل نیست و می تواند در آینده بار ترافیکی کمربندی در دست احداث تهران را کاهش دهد ،  اجرای آن نیازمند تلاش همه مسئولان است ، این طرح در وزارت راه و شهرسازی  دولت قبلی به تصویب رسید و  فصل جدیدی را در راه‌های ترانزیتی کشور پدید می‌آورد ، اجرای آن در دولت کنونی مستلزم بررسی دوباره کارشناسان وزارت راه و شهرسازی است و انشاالله عملیاتی خواهد شد و ما باید منتظر اجرای این طرح باشیم .

* گفته می شود جنابعالی در اجرای طرح کمربندی شهر کاشان مانع تراشی کرده اید آیا صحت دارد ؟
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از طرح های راه  کاشان و آران و بیدگل داشتند اجرای دو طرح کمربندی به موازات هم را به مصلحت ندانستند و قرار بر این شد که یک کمربندی مشترک برای این دو شهرستان احداث شود و فعلا هم به سبب نبود بودجه ،  این طرح متوقف شده است اما یک گروه کارشناسی باید تشکیل شود تا از اجرای این دو  طرح در وزارت راه و شهرسازی دفاع کند .
گر چه در تصویب دو طرح  کمربندی کاشان و آران و بیدگل در دولت قبلی بنده هیچ نقشی نداشته ام اما با  اجرای این دو کمربندی در دو شهرستان کاشان هیچ مخالفتی ندارم و هیچ ضرری هم به من نمی رساند ولی یک گروه کارشناسی باید وزارت راه و شهرسازی را در خصوص اجرای این دو طرح متقاعد کند .

* شما پیگیر ساخت پایانه مسافربری در فرودگاه کاشان نیز هستید در حالی که وجود فرودگاههای مسافربری نیمه فعال و غیرفعال در برخی شهرهای کشور عبرتی است برای مسئولان که به صرافت ساخت یا مسافری کردن فرودگاههایی  که توجیه اقتصادی ندارند نیافتند ،  آیا مسافربری کردن فرودگاهی که در فاصله 250 کیلومتری 2 فرودگاه بزرگ  تهران و اصفهان قرار دارد ضروری است ؟
برای ساخت پایانه مسافربری فرودگاه کاشان در بودجه دولت  مبلغی اختصاص یافت که هنوز در هیچ کجا هزینه نشده است و باید هزینه شود اما اجرای منطقه ویژه اقتصادی در کاشان که خوشبختانه در بهترین نقطه این شهرستان بنا خواهد شد نیازمند فرودگاه است اگر این منطقه فرودگاه نداشته باشد سرمایه گذار اقبالی به سرمایه گذاری در این منطقه نشان نخواهد داد حتی اگر سرمایه گذار بومی باشد .
ایمیدرو مجری منطقه ویژه اقتصادی کاشان است که فعلاً اجرای این طرح را معطل گذاشته و بناست این منطقه با مشارکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران فعال شود به شرط آن که زیرساخت هایی نظیر فرودگاه برای سرمایه گذاری در این منطقه مهیا شود . 
در سال‌های اخیر احساس من این بوده است که به علّت بزرگ بودن کاشان ضدّ توسعه رخ داده است و نتوانسته در مسیر توسعه گام بردارد. کاشان چارچوبی  برنامه‌ریزی شده برای توسعه ندارد و اگر ما خواسته باشیم به استان تبدیل بشویم باید حتماً مختصّات استان شدن و توسعه‌ای که نیاز است داشته باشم و بعد بر مبنای آن حرکت بکنیم .


* شما عملکرد دو ساله خود را در مجلس چطور ارزیابی می کنید برخی اعتقاد دارند آقای منصوری در موافقت یا مخالفت با طرح ها و لوایح در  صحن علنی مجلس چندان فعال نیست ؟!
اگر فعالیت های نماینده مجلس را به 3 بخش حضور در کمیسیون مربوط ، حضور در صحن و حضور در حوزه انتخابیه تقسیم کنیم باید عرض کنم که بنده در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یه ویژه در مباحث دفاعی نقش تاثیرگذاری دارم .
باید بگویم کمیسیون محل پرورش طرح ها و لوایح است و در دو سال گذشته بنده فقط در دو جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی غیبت موجه داشته ام اما به سبب آن که موضوعات مطروحه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طبقه بندی  شده است در صحن علنی مجلس نمی توان آن را فاش ساخت و علنی کرد . اما موضوعات دیگر چنین ویژگی را ندارند و نمایندگان محترم به راحتی می توانند در خصوص آن مخالفت و موافقت  یا نظر و دیدگاه کارشناسی و گاه غیرتخصصی خود را بیان کنند.
در صحنهٔ رسانه‌ها هم بنده به عنوان یکی از فعّال‌ترین نمایندگان،  در گفتگوهای صدا و سیما  یا روزنامه‌ها و  حضور فعّالی داشته ام تا دیدگاه‌هایم را بیان بکنم با این حال اگر گروههای مشاوره ای در کنار من باشند می توانند در موضوعات مختلف بطور تخصصی به بنده کمک کنند تا در صحن علنی بصورت متقن و دقیق در خصوص طرح ها و لوایح اظهار نظر کنم البته کارگروههایی در کاشان به همین منظور تشکیل شدند اما مطلوب نظر واقع نشدند .

* آقای منصوری در حوزه انتخابیه خود چه فعالیت هایی را پیگیری کرده اید  یا به مرحله اجرا رسانده اید ؟
در  دو سال گذشته پبگیر طرح ها و مصوباتی بوده ام که برخی از آنها اجرا شده و برخی دیگر نیازمند پیگیری  بنده و سایر مسئولان است از آن جمله :    
- پروژه ذخیره‌سازی گاز که  در روستای آب شیرین کاشان کلنگ‌زنی شد  و هم اکنون با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در حال بهره برداری  است
- پیگیری  روشنایی آزادراه  کاشان – قم.
- حل مشکل بازنشستگی شماری از کارگران نساجی کاشان در آخرین روزهای سال ۹۲
- حل  مشکل بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی شرکت ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان به سازمان تامین اجتماعی
- پیگیری تاسیس رادیو کاشان از مسئولان صداوسیما و دولت
-  پیگیری اجرای منطقه ویژه اقتصادی کاشان
- پیشرفت باند دوم جادهٔ کاشان- نیاسر- مشهد اردهال و پیگیری اجرای پل‌های غیرهمسطح 
- ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تیپ یک  
- اخذ مجوز دانشکده دندانپزشکی برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان
- جذب 17 میلیارد تومان بودجه برای بخش بهداشت و درمان کاشان
- جذب اعتبار برای  برخی بقاع متبرکه امام زادگان
 - پیگیری و همفکری با شهرداری برای طرح تعریض راههای درون شهری کاشان
- پیگیری اجرای طرح های نیمه تمام  ورزش کاشان
- پیگیری تکمیل رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات کامو  
- پافشاری بر قرارداشتن حریم  آستان مقدس شهید اردهال در حوزه استحفاظی کاشان
- پایان گازرسانی به  روستاهای بدون گاز کاشان
- پیگیری وام برای پرداخت بدهی های شرکت سایپا کاشان به تامین اجتماعی و سرپا نگه داشتن این شرکت و ...

* شما و فرماندار شهرستان کاشان اخیراً در جلسه  شورای اداری شهرستان کاشان رسانه های محلی را عامل سوء  برداشت های بین خودتان دانستید . آیا انصاف است کاسه کوزه ها را بر سر خبرنگاران بشکنید ؟
بنده در آن جلسه عرض کردم آنچه بین من و فرماندار می گذرد با آنچه که در برخی وبلاگ ها و وب سایت ها مشاهده می شود متفاوت است ، سعی من و فرماندار تلاش دلسوزانه است ، موضوعی نبوده که بنده درخواست کرده باشم اما فرماندار امتناع کرده باشد .

* نظر شما درباره وبلاگ های تفرقه افکن که به نام و بیان هواداری از شما ، برخی مدیران شهرستان کاشان و آران و بیدگل را تخریب و تضعیف می کنند  چیست ؟
امروز  هر نفر می تواند در محیط مجازی برای خود وبلاگی ایجاد کند و هر کس مسئول نوشته های خودش هست و بنده کاری به کار این وبلاگ ها ندارم و فقط در قبال  آنچه که در پایگاه اطلاع رسانی رسمی عباسعلی منصوری منتشر می شود مسئولم .
وبلاگ ها ،  وب سایت های خبری ، مطبوعات و رسانه ها هر یک دیدگاهها و رویکردها و سیاست های  مختلفی دارند و حق آنها هم هست بر اساس سیاست و و رویکردهایشان ، وب سایت و رسانه خود را مدیریت کنند اما با رعایت اخلاق و حرمت دیگران .
روزی که ذاکر استاندار وقت  اصفهان برای حضور در شورای اداری شهرستان آران و بیدگل به این شهرستان آمده بودند یکی از خبرنگاران محلی در حاشیه این جلسه نظر  بنده را در خصوص برخی شیطنت ها در تفرقه افکنی بین مردم کاشان و آران و بیدگل  پرسید که بنده ،  بی آن که اسم کسی راببرم ، بطور کل و عام عرض کردم تفرقه افکنی از جانب هر کس باشد غیراخلاقی است و تفرقه افکنان باید خود را اصلاح کنند .

* شما  پورتال خبری کاشان را هم می بینید ؟
بله هر شب یا هر بار که به اینترنت دسترسی داشته باشم پورتال خبری کاشان را می بینم ، آقای ملک آبادی مدیرمسئول  پورتال خبری کاشان را انسان مؤمن و مسلمانی می دانم و بارها عرض کرده ام که وب سایت هایی نظیر پورتال خبری کاشان می توانند چشم بینای جامعه باشند .


* آقای منصوری از این که یک ساعت از وقت خود را به پورتال خبری کاشان دادید متشکریم و امیدواریم در آینده نزدیک مفصل تر درباره موضوعات کاشان و آران و بیدگل با شما صحبت کنیم .
ان شاالله  ، موفق باشید          

 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi