صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 17 شهریور 1392 - 19 : 12

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 9686

1938 بازدید


  امام جمعه کاشان:
توحید همراه با ولایت دژ محکم بشریت است

نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: توحید(لااله الاالله) همراه با ولایت دژ محکم بشریت و اساس امنیت بشری است.


 
به گزارش پورتال خبری کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان شنبه شب در آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه  و امام جمعه در کاشان مراسم افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با تشریح زوایای شخصیتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و سلطان سریر و ارتزاق حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و اشاره به حدیث قدسی سلسلة الذهب از وجود مبارک امام رضا(ع) گفت :زمانیکه آن حضرت به اجبار از مدینه به مرو و خراسان و مشهد امروزی هجرت کردند و با جاه و جلال و جبروت فراوان وارد نیشابور شدند هزاران محدّث، قلم بدست و خبرنگاری که در اطراف هودج آن حضرت بودند از ایشان درخواست یک پیام و سخن کردند که حضرت حدیث سلسلة الذهب « کلمةلااله الاالله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی»را ایراد فرمودند.
وی با تاکید بر اینکه این این حدیث از ذات مقدس ربوبی است که در عرش الهی نگاشته شده است تصریح کرد: امام رضا (ع) در این سخن می فرمایند: کلمه «لااله الاالله » دژ محکم الهی است که هر کس در آن وارد شود و به آن پناه آورد از عذاب ما محفوظ و مصون است.

*توحید اساس امنیت بشری است/ناامنی ها در دنیای امروز به خاطر عدم معرفت به توحید است
به گفته وی، براساس این حدیث توحید اساس امنیت بشری است و دلیل اینکه در حال حاضر در بعضی از نقاط دنیا تهدیدها، تهاجم ها، کشتارها، ستم ها، ناامنی ها، مظلوم کشی و ضعیف کشی ها توسط کفار انجام می شود و کفار انجام این جنایات را را علیه انسانهای مظلوم به عنوان وظیفه و تکلیف شرعی خود می دانند به خاطر اینست که موحّد نیستند، معرفت ندارند و خدا را نمی شناسند برای همین قائل به هیچ حدّ و مرزی نیستند تا جائیکه هرگونه تجاوز و خشونت از آنها سر می زند.

*توحید در کنار ولایت حافظ بشریت است/ولایت مظهر کبری الهیه است
امام جمعه کاشان در ادامه با تاکید بر وجود مبارک امام رضا(ع) پس از بیان حدیث قدسی عبارت « به شرطها و شروطها و ان من شروطها» را فرمودند گفت:منظور آن حضرت اینست که توحید حافظ بشریت است به شرط اینکه ولایت در کنار آن باشد یعنی توحیدی کارساز است که همراه با ولایت باشد چرا که ولایت مظهر کبری الهیه است.
آیت اله نمازی اظهار داشت: نبود توحید و معرفت به ولایت عاملی است که دنیای امروز را گرفتار بحران معرفتی، جهل و جهالت، زیاده خواهی، تعرّض و تجاوز قدرتمندان به مظلومان کرده است.

*اسلام عامل نجات نجات بشریت است/ برکت ولایت و آستان قدس رضوی مایه برکت و امنیت در ایران است
وی اسلام را در این بحران معرفتی عامل نجات بشریت دانست و گفت: امروز در تمام مرزها و دیگر نقاط دنیا خون و خونریزی ، کشتار و فساد است و فقط ایران است که به برکت اسلام و در پناه ولایت آل الله خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و بقاع امامزادگان در این کشور امن و امان است.
به گفته وی، آستان هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و سلطان علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال نیز  مایه برکت و هدایت و معرفت در این دو منطقه هستند.

 *حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شفاعت که از  مقام انبیاست می باشد
آیت اله عبد النبی نمازی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز دختر در نظام جمهوری اسلامی ایران همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(سلام اله عللیهم اجمعین) و فاصله میلاد آن حضرت تا میلاد امام رضا(ع) به دهه کرامت گفت: در زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه(س) آن حضرت مصداق شفاعت آمده که این مقام فقط خاص سه طایفه، انبیا ، شهدا و علما است .

* شان عظیم حضرت فاطمه معصومه(س)برای ما قابل فهم نیست
وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه معصومه بواسطه «لک عنداله شان من الشان» در پیشگاه حق دارای مقام شفاعت است افزود:شان، مقام و منزلت والایی که آن حضرت در پیشگاه حق دارد برای ما ناشناخته است و این مقام برای ما قابل فهم نیست.

*حضرت فاطمه معصومه(س)شخصیت دوم حضرت فاطمه زهرا(س) است
امام جمعه کاشان با تشریح رویای آیت اله مرعشی نجفی که به ایشان گفته شد اگر می خواهی قبر مادرت حضرت زهرا(س) را پیدا کنی به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) درقم بور گفت: پیامی که از این خواب به این مرجع عالیقدر استفاده می شود اینست که حضرت فاطمه معصومه شخصیت دوم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

*زن و مادر در نظام توحیدی بالاترین جایگاه را دارد
آیت اله نمازی سخن معمار کبیر انقلاب اسلامی که «مرد از دامن زن به معراج می رود» را یادآورشد و گفت: زن و مادر در نظام توحیدی بالاترین جایگاه را دارد.
وی با تاکید بر اینکه عقبه هر مرد موفق یک زن یا مادر هست افزود:زن در اسلام  بالاترین مقام اجتماعی و سیاسی را دارد.
به گفته وی، غربیهای جاهل که اسلام و انقلاب اسلامی را محکوم و جوسازی می کنند که حقوق زن در این دین و نظام وجود ندارد حقوق زن برای آنها در این دین ناشناخته است.

*خاستگاه انقلاب اسلامی از شهر قم است
نماینده ولی فقیه در کاشان اظهارداشت:خاستگاه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) به اینجا رسیده است چون امام راحل شاگرد مکتب قم و در جوار حرم آن حضرت رشد کرد.
نمازی با اشاره به پرورش بسیاری دیگر از علما و مراجع طراز اول شیعه چون آیت اله العظمی بروجردی و آیت اله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری به عنوان موسس حوزه علمیه قم و استاد امام خمینی(ره) در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و قبور مطهر برخی از آنها در جوار این آستان قدسی گفت: کاشانیها باید قدر شناس همجواری و مسافت نزدیک با حرم این بانوی مطهر باشند و از زیارت و توسل به آن حضرت غافل نشوند.

*اوباما از انتشار امواج اسلام در دنیا متحیر مانده است/ تفکر ضد استبدادی اسلام از شهر قم برخاست/اسلام تفکر ضد استبدادی در دنیا را منتشر کرده است
وی با اشاره به قدرت فراگیر انتشار اسلام و امواج  انقلاب و تحیر اوباما از این مساله حتی برگزاری تظاهرات در واشنگتن گفت: این تفکر ضد استبدادی دستاورد انقلاب اسلامی ملت ایران است که از شهر قم به رعهبری امام خمینی (ره)برخاست.
به گفته وی، نوجوانی در پناه انوار ملکوتی حرم حضرت معصومه (س) از شهر قم برخاست و با ارتزاق از این حرم نورانی و قدسی به اجتهاد و فقاهت رسید و به عنوان نهی از منکر در برابر نظام  طاغوت ایستاد و آنرا سرنگون و نظام توحیدی اسلام را جایگزین آن نمود.
امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: همه آن چیزی که اتفاق افتاد از شهر قم و به برکت بانوی بزرگ حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر مقدس در جریان پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی رخ داد.

*برنامه های فرهنگی در معرفی اهل بیت زمینه ساز توسعه تفکر توحیدی است
عضو خبرگان رهبری در پایان با تقدیر از مجریان و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت:  طراحی چنین فضای معنوی و نورانی با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی ، اخلاقی و اجتماعی بویژه اقامه نماز جماعت در تمام شبهای برگزاری این جشنواره نقش موثر و سازنده ای در بالا بردن سطح فرهنگ، فکر و معرفت اقشار جامعه بویژه جوانانی دارد که در معرض تهدیدها، ، توطئه ها و تهاجم فرهنگی بیگاناگان هستند.
آیت اله نمازی تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی زمینه ساز توسعه تفکّر توحیدی و عامل افزایش معرفت جوانان به اسلام ،اهل بیت و معارف دینی است و موجبات نزوا رحمت الهی را فراهم می کند.

*برگزاری جشنواره با محوریت «خانواده ایرانی با معیارهای رضوی» عامل ترویج فرهنگ دینی در خانه و خانواده است
وی اجرای ویژه برنامه های امسال این جشنواره با محوریت «خانواده ایرانی با معیارهای رضوی» را بسیار مثبت و سازنده دانست و گفت: شناسایی و معرفی روابط خانواده در اسلام ، وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر ، والدین و فرزندان در مقابل یکدیگر و خانواده ها و ارحام در برابر یکدیگر در قالب برنامه ها و کارگاه های آموزشی در این جشنواره کار بسیار ارزنده و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ دینی در خانه و خانواده است.
آیت اله نمازی تصریح کرد: مجریان برگزاری این جشنواره نقاط قوت و ضعف برنامه هایشان را نیز شناسایی کنند تا بتوانند با در راستای این شناسایی با یک برنامه ریزی جشنواره را نسبت به سال قبل آن باشکوه تر و بهتر برگزار کنند.

*اثرات و برکات ولایت در ایران است که رحمت و برکت را بر این ملت نازل می کند
به گفته وی، حضور انبوه و استقبال شهروندان کاشانی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو نشان از ولایتمداری و قلب مالامال از عشق و علاقه مندی آنها به اهل بیت(سلام اله علیهم اجمعین) و معارف این بزرگوران است .
امام جمعه کاشان اثرات و برکات برگزاری چنین برنامه هایی را تاکید کرد و گفت: تاثیرات پر برکت ولایت در ایران است که رحمت و برکت را بر این ملت نازل می کند.
گفتنی است سخنرانی آیت اله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان ، نورافشانی، مولودی خوانی میلاد کریمه اهل بیت خانم فاطمه معصومه(ع) توسط سید مصطفی هاشمی و برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط خطاط کاشانی دواود فتال پور در کتابت احادیث امام رضا(ع) به خط نستعلیق برای بازدید کنندگان ،پرده برداری از المان های حرم مطهر امام رضا(ع) از جمله نمونک های ضریح مطهر، پنجره فولاد ،سقاخانه و صحن آزادی آن حضرت و کار سه بعدی تابلو ضامن آهوی استاد فرشچیان در اندازه های طبیعی و پرچم گردانی گنبد مطهر امام رضا(ع) توسط ورزشکاران پس از حرکت در شهر از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان بود.
قسمت معنوی و باشکوه مراسم افتتاحیه پرچم گردانی حرم رضوی توسط ورزشکاران به نام و موفق کاشان در آسیا وجهان آقایان عالمی(نایب قهرمان پرورش اندام آسیا)وآقای حمید اکبرزاده(نایب قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ جهان) و هیاتهای ورزشی با همکاری ریاست اداره تربیت بدنی در نقاط شهر و رساندن پرچم به مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار کاشان بود.
 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 شهردار جهادی کاشان و تکرار دوران طلایی



 

 دوباره سکان به سکاندار رسید



 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi