صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 27 تیر 1395 - 37 : 11

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 17228

2682 بازدید


  آيت الله نمازي در جمع ناظرين و اعضاي دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان كاشان:
شوراي نگهبان و مجلس براي بازنگري قانون انتخابات اقدام كنند

*اختصاصي پورتال خبري كاشان/ حسن اجراي قانون انتخابات نيازمند بازنگري و اصلاحاتي توسط شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي و تصويب آن است


 
نماينده ولي فقيه دركاشان پيشنهاد كرد، براي حسن اجراي قانون انتخابات، قانون انتخابات نيازمند بازنگري و اصلاحاتي توسط شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي و تصويب  آن است، در غير اين صورت با مشكلاتي از جمله شقه شقه شدن جامعه سياسي همراه خواهيم بود.
 
به گزارش پورتال خبري كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شنبه شب به مناسب 26 تيرماه سالروز تأسيس شوراي نگهبان در جمع ناظرين و اعضاي دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان كاشان در مسجد الحسين اين شهرستان گفت: قانون اساسي در تمام حكومت ها ونظام هاي سياسي جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران با همين سبك و شيوه وجود دارد.
 
وي قانون اساسي در جمهوري اسلامي ايران را همراه با تفاوت هايي نسبت به قانون اساسي در سايرحكومت  ها و نظام هاي سياسي جهان دانست و افزود: مبناي قانون اساسي در نظام جمهوري اسلامي ايران بر خلاف ساير نظام هاي سياسي جهان  براساس سنت و كتاب و اهل بيت(ع) و بر پايه معارف الهي و توحيد و عبوديت رحمان است.
 
آيت الله نمازي با تأكيد براينكه قانون اساسي جمهوري اسلامي بر اساس كتاب و عترت است، گفت: قانون اساسي در نظام هاي ديگرجهان بر مبناي اهداف سياسي و اجتماعي اين كشورها است كه برخي از اين اهداف در قانون اساسي اين كشورها ممكن است با اهداف قانون اساسي در نظام جمهوري اسلامي ايران مشترك و برخي ديگر لائيك و يا امومانيسم باشد.
 
به گفته وي، با مطالعه قانون اساسي در كشورهاي آمريكا، انگستان، فرانسه و آلمان متوجه خواهيد شد آنچه در قانون اساسي اين كشورها آمده است با آنچه در فضاي اين كشورها حاكم است 180 درجه متفاوت است.
 
عضومجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه مسائل ارزشي در قانون اساسي اين كشورها وجود دارد اما اين مسائل ارزشي در قانون اساسي آنها در ميدان عمل بروز و ظهورندارد، گفت: تمامي مفاسد اجتماعي، قتل و جناياتي كه آنها در كشورهاي عراق، سوريه، يمن، لبنان، فلسطين و ديگر كشورهاي جهان مرتكب مي شوند به دليل بي توجهي آنها به مسائل ارزشي است.
 
آيت الله نمازي از قانون اساسي به عنوان يك اصل مشترك بين جمهوري اسلامي ايران و ساير نظام هاي سياسي جهان نام برد و ياد آورشد: اصل 99 قانون اساسي به شوراي نگهبان سه مسؤوليت داده است كه يكي از اين مسؤوليت ها تطبيق مصوبات و قوانيني است كه در مجلس و قوه مقننه تصويب مي شود.
 
شوراي نگهبان براي سلامت قانون انتخابات در همه كشورها وجود دارد
وي با بيان اينكه تا يك قانون و مصوبه مجلس توسط شوراي نگهبان تأييد نشود، اين قانون و مصوبه مجلس اعتبار حقوقي ندارد، گفت: شوراي نگهبان براي سلامت قانون در همه كشور وجود دارد، در برخي از كشورها عنوان آن دادگاه قانون اساسي در برخي ديگر شوراي قانون اساسي در برخي ديگر به عنوان ديوان قانون اساسي فعاليت دارد.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان، همچنين نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست جمهوري و نظارت بر همه پرسي را دومين وظيفه شوراي نگهبان دانست و افزود: تفسير قانون اساسي وظيفه سوم شوراي نگهبان است تا هنگام ترديد و اختلاف نظر در قانون، شوراي نگهبان به وظيفه خود عمل كند.
 
آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به وجود برخي نقايص در قانون اساسي جمهوري اسلامي، بر اصلاح نقايص قانون اساسي تأكيد كرد و گفت: سال هاي گذشته چندين بار در كميسيون تحقيق مجلس خبرگان به آيت الله جنتي عضو اين كميسيون گفته ام تا موادي را تهيه و به مجلس ارائه و تصويب شود و ايشان نيز آن را تأئيد كرد، اما شرايط كشور را مناسب ندانست.
 
وي باتأكيد و اصرار بر پيشنهاد خود مبني بر تعيين تعداد مشخص كانديدا براي ثبت نام نامزدهاي انتخابات، يادآورشد: سال گذشته در انتخابات مجلس چندين هزار ثبت نام انجام شد كه بسياري از آنها واجد شرايط ثبت نام نبودند.
 
به گفته وي، در هر حوزه انتخابات تعداد ثبت نام كننده نبايد بيش از 5 برابر نماينده و يا نمايندگان آن حوزه نباشد و چنانچه يك حوزه انتخابات دو نماينده در مجلس دارد، تعداد ثبت نام كنندگان اين حوزه  نبايد بيش از پنج برابر باشد.
 
آيت الله نمازي يادآورشد: در برخي از حوزه هاي انتخابات كه يك نماينده در مجلس داشتند بيش از 30 نامزد براي  تصاحب يك كرسي مجلس ثبت نام كردند كه اين موضوع باعث شكسته شدن و خرد شدن آرا، مشكل شدن تحقيقات و باعث چند دستگي در جامعه مي شود.
 
به گفته وي، كثرت تعداد نامزدها در انتخابات باعث شكسته شدن آرا و سردرگمي مردم براي انتخاب نامزد مورد نظر است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري، هزينه تبليغات نامزدهاي انتخابات را نيز مشكل ساز دانست و ادامه داد: هزينه تبليغات را نبايد نامزدهاي انتخابات پرداخت كنند چرا كه عدم توانايي نامزدها در پرداخت هزينه هاي تبليغات سبب خواهد شد تا به دنبال حامي باشد و اين افراد نيز بعد از انتخابات درخواست ها و امتيازاتي را درخواست خواهد كرد، از اين رو بايد به دنبال تعريف جايگاهي براي پرداخت يكنواخت هزينه تبليغات همه نامزدهاي انتخابات بود.
 
وي با تأكيد بر وحدت رويه در نظام تبليغات انتخاباتي، گفت: اگر يك مركز متولي براي هزينه تبليغات يكنواخت نامزدها انتخابات باشد  مشكلات حل و فصل است.
 
آيت الله نمازي، يكي ديگر از پيشنهادات خود را تصويب قانوني مبني بر مجاز نبودن پرداخت و يا دريافت هزينه تبليغات از غير، اعلام كرد.
 
وي، دادن هدايا توسط نامزدهاي انتخابات را نيز باعث نا امني انتخابات دانست و خواستار جلوگيري از اين نوع شيوه تبليغات توسط نامزدهاي انتخابات شد.
   
به گفته وي، قانوني بايد تصويب شود تا هر يك از نامزدهاي انتخابات يكي از تخلفات ذكر شده را مرتكب شد، شوراي نگهبان در همان زمان، حكم عدم صلاحيت او را حتي اگر صلاحيت او تأئيد هم شده باشد را صادر كند.
 
آيت الله نمازي همچنين بر تشكيل جلسات توجيهي و تصويب آن در قانون اساسي تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: مسؤولين و متوليان برگزار كننده انتخابات بايد نامزدهاي انتخابات مجلس و رياست جمهوري را موظف كنند در جلسات توجيهي شركت كنند و در اين جلسات با قوانين شرعي انتخابات كه فقه انتخابات است آشنا شوند.
 
وي، توجه به سن نامزدهاي انتخابات را هم مهم قلمداد كرد و گفت: قراردادن شرط سني بالاي 40 سال كه در اين سن عقل انسان به تكامل مي رسد و داراي تجربه است  براي نامزدهاي انتخابات مي تواند شرط اساسي باشد.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: رسيدگي به صلاحيت  نامزدهاي انتخابات در فاصله كوتاه و روال تأئيد و رد صلاحيت نامزدها را داراي روال مشخصي اعلام كرد.
 
انتخابات بايد عامل وحدت و اتحاد ملي باشد 
آيت الله نمازي پيشنهاد كرد براي حسن اجراي قانون انتخابات نيازمند بازنگري و اصلاحاتي توسط شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي و تصويب  آن است، در غير اين صورت با مشكلاتي از جمله شقه شقه شدن جامعه سياسي همراه خواهيم بود.
 
وي افزود: شقه شقه شدن جامعه به نفع جامعه، اسلام، انقلاب و مصلحت كشور نيست چرا كه انتخابات بايد عامل وحدت امت و اتحاد ملي باشد نه سبب اختلاف ملت ، از اين رو، تا كنون درهمه انتخابات گذشته اختلافاتي درجامعه و حتي خانواده ها به دليل حمايت هر يك از اعضاي خانواده از يكي كانديدا وجود داشته است.
 
آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه ما در مقابل نظام و انقلاب اسلامي بايد احساس مسؤوليت كنيم،  ياد آورشد: نظام جمهوري اسلامي ايران مجاني و رايگان به دست ما نرسيده است، بلكه جوانان عزيز زيادي در اين راه خون داده اند كه بايد قدر نظام و انقلاب و ولايت مطلقه فقيه و رهبري را بدانيم.
 
به گفته وي، هر حركت و هر سخن و هر نوشته اي كه باعث تضعيف نظام جمهوري اسلامي ايران شود، ظلم به شهدا و اهل بيت(ع) است كه براي احياي اسلام خون دادند و به شهادت رسيدند.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه باب شهادت هيچگاه بسته نيست، يادآورشد: بعد از دفاع مقدس سفره شهادت برچيده نشده است و شهداي حرم باب جديدي است كه بازشده و تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.
 
به گفته وي، تنها ملتي كه در قرن چهاردهم توانست حكومت اسلامي را بر مبناي كتاب وعترت و سنت تشكيل دهد ملت ايران بود.
 
آيت الله نمازي يادآور شد: امروز انقلاب اسلامي در جهان در حال گسترش است و ملت هاي ديگر جهان از انقلاب اسلامي و ملت ايران الگوبرداري  كرده اند، از اين رو انقلاب اسلامي ايران به همه جهان صادر شده و پايه و اساس حكومت هاي ظالم غربي را متزلزل كرده است و ملت ها در حال قيام هستند.
 
 وي تأكيدكرد: آغاز قرن هزاره سوم ميلادي ،آغاز و خيزش و قيام مستضعفان جهان بر عليه مستكبران جهان است به طوريكه امروز، خيابان هاي برخي از كشورها غربي و آمريكا ميدان تظاهرات سياهپوستان است.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان افزود: برخي از تحليگران سياسي پيش بيني كرده اند بعد ازشكست داعش در عراق و سوريه، داعش به طرف اروپا در حركت است و حركت هاي انتحاري داعش در فرانسه و برخي كشورهاي اروپايي بيانگر روانه شدن داعش به طرف اروپا است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 شهردار جهادی کاشان و تکرار دوران طلایی



 

 دوباره سکان به سکاندار رسید



 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi