صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

پنج‌شنبه 23 تیر 1401 - 32 : 16

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 26862

4864 بازدید


  واکنش مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان به مصاحبه رئیس شعبه تأمین اجتماعی کاشان

مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان گفت: با وجود اینکه ۸۰ درصدی بدهی شرکت از جرائم است اما عزم جزم شرکت‌های ریسندگی و بافندگی پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی است.


 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پیام کاشان حسین دیگبری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و در واکنش به اظهارات رسانه ای رئیس شعبه تأمین اجتماعی کاشان گفت: سازمان تأمین اجتماعی به رغم استمهال بدهی‌های شرکت از طریق مصوبات شورای تأمین استان و شهرستان، مبالغ جریمه و دیرکرد و هزینه‌های اجرایی را به طور کامل محاسبه و به مبالغ اصل بدهی افزوده است که هم اکنون نزدیک ۸۰ درصد بدهی منظور شده به نام این شرکت به تأمین اجتماعی مربوط به همین جرائم است.

وی افزود: تا حدودی اصل بدهی شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان و شرکت نساجی کاشان ۱۸ میلیارد تومان است.

به گفته وی پرداخت نکردن به موقع حق بیمه کارگران این شرکت به دلیل قوه قاهره ناشی از وضعیت بحرانی حاکم بر کارخانه‌ها و بر پایه مصوبات شورای تأمین کاشان و استان استان اصفهان بوده است که به طور قطعی این امر از روی میل و اراده مسئولان و مدیران شرکت نیست که مشمول جریمه شود.

مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان گفت: شرکت بر مبنای حق مدنی و قانونی خود، ضمن پیگیری حقوقی برخی اظهارات ناصواب رییس شعبه تأمین اجتماعی کاشان به منظور تنویر افکار عمومی‌ به‌ویژه همشهریان محترم مواردی را در پاسخ به اظهارات وی اعلام می‌کند.

دیگبری ادامه داد: شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان و مؤسسه تابعه «شرکت نساجی کاشان» با سابقه‌ای نزدیک یک قرن فعالیت در صنعت نساجی کشور، و به عنوان یک مؤسسه عام المنفعه و دارای سوابق درخشان در عرصه خدمات اجتماعی خاصه کمک رسانی به رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس از حدود ۲ دهه قبل بنابه دلایل متعدد از جمله بحران کشوری در صنایع نساجی، دچار وضعیت حاد و بحرانی از جهات گوناگون «اقتصادی، کارگری، مالی و ...» شده است.

وی یادآور شد: همواره سعی و تلاش همه مسئولان ذی ربط شهرستان، استان و حتی مدیران شرکت در سال های گذشته و هم اکنون، حفظ این کارخانجات و استمرار حیات تولیدی و اقتصادی آن بوده است تا به تبع آن از فرصت گرانبهای شغلی کارگران و تأمین معاش آنها و خانواده‌هایشان صیانت شود که در همین راستا نشست‌های بسیاری در قالب کمیسیون‌های کارگری و شورای تأمین شهرستان و استان تشکیل و در نتیجه دهها مصوبه با موضوعات مختلف صادر و به این شرکت و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

به گفته وی برخی مصوبات مربوط به بیمه و بازنشستگی کارگران و نیز نحوه پرداخت حق بیمه آنان به سازمان تأمین اجتماعی است.


اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در خط تولید 
مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در خط تولید کارخانجات ریسندگی و بافندگی و نساجی شهرستان مشغول به کار هستند که با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی روزانه ۱۰ تن انواع نخ و ماهانه بیش از یک میلیون متر انواع پارچه تا عرض سه متر تولید می‌شود.

دیگبری افزود: البته امید است پس از اقدامات بهسازی واحد رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه این شرکت که به تازگی و به صورت جدی آغاز شده است، در ماه‌های آتی کارگران بیشتری حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر دیگر جذب کار در این شرکت شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی شرکت به جبهه ها و رزمندگان عزیز، بیش از چهار و ۵۰۰ نفر از کارگران این مجموعه در دوران دفاع مقدس از سه تا هشت سال «با دریافت حقوق و مزایای کامل خود از شرکت» در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند، ضمن آنکه ۲۱۰ شهید والامقام و بیش از ۵۰۰ نفر جانباز عزیز و آزاده  سرافراز به میهن اسلامی تقدیم نموده است.

به گفته او، همچنین نزدیک ۴۰۰ نفر از  کارگران این کارخان‌ها با دریافت کامل حقوق از شرکت، در سال‌های دفاع مقدس، قبل و بعد از آن به عنوان مأمور به خدمت در اداره‌ها و نهادهای دولتی و انقلابی مشغول به کار بوده‌اند.

 به رسم امانتداری مشروح اظهارات مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان را عیناً برای مخاطبان منتشر می‌ شود؛ 

«همانگونه که مستحضرید روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ریاست محترم شعبه‌ی تامین اجتماعی کاشان (آقای ربیعی) در جریان یک نشست خبری که به مناسبت هفته‌ی تامین اجتماعی با حضور اصحاب محترم رسانه برگزار نمود، درباره‌ی شرکت ریسندگی و بافندگی و موضوعات مرتبط با آن، اظهاراتی بیان داشت که در رسانه‌های محلی، استانی و کشوری نیز منعکس گردیده است؛ لذا این شرکت بر مبنای حق مدنی و قانونی خود، ضمن پیگیری حقوقی برخی اظهارات ناصواب ایشان (آقای ربیعی)، به منظور تنویر افکار عمومی خاصه همشهریان عزیز، موارد ذیل را در پاسخ به اظهارات ایشان اعلام می‌دارد:

۱. شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان و مؤسسه‌ی تابعه (شرکت نساجی کاشان) با قریب یک قرن سابقه‌ی فعالیت در صنعت نساجی کشور، و به عنوان یک مؤسسه‌ی عام المنفعه با سوابق درخشان در عرصه‌ی خدمات اجتماعی خاصه کمک رسانی به رزمندگان عزیز در طول هشت سال دفاع مقدس، از قریب دو دهه‌ی قبل بنابه دلایل متعدد از جمله بحران کشوری در صنایع نساجی، دچار وضعیت حاد و بحرانی از جهات گوناگون (اقتصادی، کارگری، مالی و ...) گردیده است که همواره سعی و تلاش همه‌ی مسئولین محترم ذیربط شهرستان و استان و نیز مدیران شرکت در سال‌های گذشته و هم اکنون، حفظ این کارخانجات و استمرار حیات تولیدی و اقتصادی آن بوده است تا به تبع آن از فرصت گرانبهای شغلی کارگران و تأمین معاش آن‌ها و خانواده هایشان صیانت گردد و در همین راستا جلسات بسیاری در قالب کمیسیون‌های کارگری و شورای محترم تأمین امنیت شهرستان و استان تشکیل و در نتیجه ده‌ها مصوبه در موضوعات مختلف صادر و به این شرکت و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ گردیده است که از جمله‌ی آن‌ها مصوبات مربوط به بیمه و بازنشستگی کارگران و نیز نحوه‌ی پرداخت حق بیمه‌ی آنان به سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

۲. سازمان تأمین اجتماعی (که همواره مدیران کل وقت استان یا رؤسای شعبه‌ی شهرستان در جلسات شورای محترم تأمین استان و شهرستان حضور داشته اند) مطابق مصوبات متعدد شورای محترم تأمین، مکلف شده است تا در بازه‌ی زمانی معین، لیست حق بیمه‌ی کارگران این شرکت را بدون دریافت وجه و یا با دریافت بخشی از مبلغ کل لیست حق بیمه‌ی ماهانه‌ی کارگران، دریافت نماید. مضاف این که مبالغ مربوط به ۴% (۸%) حق بیمه‌ی مازاد مربوط به بازنشستگی کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان آور را در دیون شرکت منظور نماید.

۳. لیست حق بیمه‌ی کارگران این کارخانجات پس از چند سال و براساس مصوبات یاد شده از سال ۱۳۹۶ به صورت پلکانی و از سال ۱۳۹۷ تاکنون به صورت کامل پرداخت می‌گردد به گونه‌ای که طی پنج سال اخیر هیچ گونه بدهی جدیدی به سازمان تأمین اجتماعی ایجاد نشده است. لازم به ذکر است هم اکنون ماهانه بالغ بر دوازده میلیارد ریال نقداً بابت حق بیمه‌ی کارگران این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

۴. مبلغ ۴% (۸%) حق بیمه‌ی مازاد مربوط به بازنشستگی سختی کار کارگران این شرکت نیز از همان سال ۱۳۹۶ به صورت نقدی برای کارگران ذیربط به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و از این بابت نیز هیچ گونه بدهی جدیدی ایجاد نمی‌شود.

۵. با عنایت به وضعیت خاص و بحرانی این کارخانجات، طی سال‌های متمادی، شورای محترم تأمین استان در قالب حداقل ۹ مصوبه، مقرر داشته است که شرکت ریسندگی و بافندگی نسبت به فروش املاک مازاد اقدام و منابع حاصل از آن را به پرداخت بخشی از دیون خود به دوایر دولتی از جمله تأمین اجتماعی اختصاص دهد (۳۳%) و مابقی به مصارف و هزینه‌های داخلی شرکت از جمله پرداخت معوقات کارگری (حقوق و حق سنوات خدمت) اختصاص یابد.

۶. در راستای اجرای مصوبات موضوع بند ۵، این شرکت، پس از طی مراحل و تشریفات قانونی از جمله اخذ مصوبه‌ی تفکیک و تغییر کاربری بخشی از املاک مازاد خود از کمیسیون محترم ماده‌ی ۵ استانداری اصفهان (مرجع قانونی) و همچنین انجام مذاکرات لازم با شهرداری کاشان، تعدادی از قطعات تفکیکی را با تنظیم بیع نامه‌ی عادی واگذار نموده است.

۷. بدیهی است هنگام انتقال قطعی اسناد به خریداران مربوط، می‌بایست سهم معین شده از ثمن معامله (۳۳%) بابت بخشی از دیون، با اخذ استعلام دفترخانه‌ی اسناد رسمی از تأمین اجتماعی به آن سازمان پرداخت شود.

البته لازم به ذکر است سازمان تأمین اجتماعی قبل از مرحله‌ی انتقال سند و هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی، اصرار داشت تا سهم خود را دریافت نماید و به همین دلیل از دریافت حق بیمه‌ی مربوط به بیمه‌ی کارگران ساختمانی که مطابق قانون هنگام صدور پروانه باید انجام شود، خودداری نمود و این امر موجب اخلال در صدور پروانه‌های ساختمانی مذکور گردید. در نهایت پس از مذاکرات و جلسات متعدد و با دخالت معاونت محترم سیاسی، اجتماعی استاندار محترم وقت اصفهان و متعاقب آن تنظیم صورتجلسه در فرمانداری کاشان، مقرر شد سهم سازمان از قبل فروش زمین‌های یاد شده زودتر از موعد و قبل از انتقال سند (هنگام اخذ پروانه‌ی ساختمانی)، پرداخت گردد. فلذا در همین راستا و براساس توافقات فوق، این شرکت برای تمام قطعاتی که پروانه صادر شده است به ازای هر قطعه مبلغ -/۳۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال به صورت نقد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نموده است. (بابت بخشی از مطالبات معوق) لیکن متأسفانه از اواخر سال گذشته سازمان محترم تأمین اجتماعی به صورت یک طرفه و با عهدشکنی، مصوبات و توافقات فوق را نادیده گرفته و در صدور پروانه‌های ساختمانی اختلال ایجاد کرده است که متأسفانه این اقدام عهدشکنانه‌ی سازمان، سبب شده تا تأدیه‌ی حقوق سازمان تأمین اجتماعی با وقفه روبرو و مشکلات عظیمی برای شهروندان عزیز و خریداران ایجاد شود.

۸. سازمان تأمین اجتماعی به رغم استمهال بدهی‌های شرکت از طریق مصوبات شورای محترم تأمین استان و شهرستان، مبالغ جریمه و دیرکرد و هزینه‌های اجرایی را به طور کامل محاسبه و به مبالغ اصل بدهی افزوده است که هم اکنون قریب ۸۰% بدهی که به نام این شرکت به تأمین اجتماعی منظور نموده اند؛ مربوط به همین جرائم است. شایان ذکر است حدوداً اصل بدهی شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان ۳۲ میلیارد تومان و شرکت نساجی کاشان ۱۸ میلیارد تومان می‌باشد.

شایان ذکر است عدم پردخت به موقع حق بیمه‌ی کارگران این شرکت به دلیل قوه‌ی قاهره ناشی از وضعیت بحرانی حاکم بر کارخانجات و براساس مصوبات شورای محترم تأمین امنیت شهرستان و استان بوده است که قطعاً این امر از روی میل و اراده‌ی مسئولین و مدیران شرکت نمی‌باشد که مشمول جریمه شود.

۹. به رغم این که بابت زمین کارخانه‌ی شماره یک این شرکت (میدان ۱۵ خرداد کاشان)، مبایع نامه تنظیم گردیده است و از طرفی مسئولین شرکت به دلیل اشکالات حقوقی اساسی که بر این مبایع نامه وارد شده از جمله ممنوعیت تملک مال غیرمنقول توسط اتباع بیگانه از سوی احدی از طرف‌های خریدار (شرکت IPG آلمان) به مقدار ۵/۴ دانگ از تمام پلاک‌ها و نیز عدم انجام به موقع تعهدات طرف خریدار ایرانی (شرکت دمیک ایران)، به مقدار ۵/۱ دانگ از تمام پلاک ها، سازمان تأمین اجتماعی همراه با سازمان امور مالیاتی، اداره گاز و بانک ملت به دلیل عدم تأدیه‌ی حقوق اشخاص ثالث نسبت به رأی بدوی دادگاه مربوط (مبنی بر صحت مبایعه نامه) اعتراض، و دادگاه محترم تجدید نظر به همین دلیل نسبت به صدور رأی مبنی بر استحقاق اشخاص ثالث از جمله سازمان تأمین اجتماعی برای رد دیون آن‌ها از سوی این شرکت اقدام نموده است، لیکن پس از اصدار رأی یادشده، سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه اقدام دیگری در راستای تکمیل فرایند حقوقی و اتمام مراحل کار انجام نداده است. مضاف این که در جلسات حضوری، مسئولین محترم ذیربط سازمان در استان و مرکز عنوان داشتند که «ما حوصله‌ی کار‌های حقوقی پیچیده را نداریم» یا این که «حوصله‌ی ما برای وصول مطالبات زیاد است».

۱۰. با توجه به رأی اشاره شده‌ی بند ۹، طی مصوبات شورای محترم تأمین، مقرر شده است تا سازمان تأمین اجتماعی با پذیرفتن کلیه‌ی مسئولیت‌های قانونی و حقوقی، نسبت به مزایده‌ی پلاک‌های زمین کارخانه‌ی شماره یک اقدام نماید که این امر نیز کماکان از سوی تأمین اجتماعی محقق نشده است.

۱۱. علاوه بر زمین کارخانه‌ی شماره یک، زمین‌های دیگری از شرکت (خارج از کاشان) نیز از سوی تأمین اجتماعی توقیف شده است که قطعاً ارزش آن‌ها به مراتب از اصل بدهی این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی بیشتر است.

۱۲. این شرکت در چندین مرحله و طی بازه‌های زمانی قانونی، حذف ۱۰۰% جرائم اعمال شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی را درخواست نموده که آخرین مورد آن مربوط به سال گذشته است. البته این بخشودگی به صورت پرداخت اقساطی اصل بدهی در قالب ۱۲ قسط مساوی ماهانه از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیز مورد موافقت قرار گرفت؛ لیکن با توجه به عدم حصول نقدینگی کافی (به دلیل توقیف کلیه‌ی املاک شرکت توسط تأمین اجتماعی)، پرداخت نقدی برای این شرکت به هیچ وجه میسر نگردید. فلذا طی مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولین محترم ذیربط سازمان تأمین اجتماعی در تهران، پیگیر تهاتر املاک توقیفی شرکت (خارج از کاشان) در قبال اصل بدهی‌های شرکت شده ایم که در صورت مساعدت و تسریع لازم از سوی مسئولین محترم ذیربط سازمان تأمین اجتماعی، تحقق آن قریب الوقوع به نظر می‌رسد.

۱۳. در باب زمین کارخانه‌ی شماره یک نیز این شرکت بار‌ها به مسئولین محترم سازمان تأمین اجتماعی اعلام نموده، چنانچه به لحاظ قانونی و حقوقی امکان دارد، سازمان تأمین اجتماعی کار نیمه تمام حقوقی خود را پس ازصدور رأی دادگاه محترم تجدید نظر ادامه دهد، چرا که با وضعیت فعلی و براساس رأی موصوف، این شرکت خواهان انجام فرایند‌های حقوقی به منظور ملغی نمودن مبایعه نامه می‌باشد و در جلسه‌ای که با جناب آقای دکتر عمرانی معاونت محترم قضایی دادستان کل کشور و رئیس دبیرخانه‌ی ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه‌ی قضاییه داشتیم، گزارش کاملی از سابقه‌ی زمین کارخانه‌ی شماره یک ارائه گردید و بنابه پیشنهاد ایشان، وکیل حقوقی شرکت لایحه‌ی دادخواستی تنظیم و به مرجع محترم قضایی تسلیم نموده که روند دادرسی در جریان است.

۱۴. براساس قانون تجارت و اساسنامه‌ی شرکت، هر ساله مجامع عمومی سهامداران محترم شرکت برگزار می‌گردد و کلیه‌ی صورت‌ها و بیلان مالی شرکت که از سوی بازرس (حسابرس) رسمی منتخب مجمع ارائه می‌گردد؛ مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد؛ بنابراین سهامداران محترم با حضور در مجامع عمومی شرکت، به شکل قانونی در جریان همه‌ی امور شرکت قرار دارند.

۱۵. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در خط تولید کارخانجات ریسندگی و بافندگی و نساجی کاشان مشغول به کار می‌باشند که با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی روزانه ۱۰ تن انواع نخ و ماهانه بیش از یک میلیون متر انواع پارچه (تا عرض ۳ متر) تولید می‌شود. البته امیدواریم پس از اقدامات بهسازی واحد رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه این شرکت که اخیراً و به صورت جدی آغاز شده است، در ماه‌های آتی کارگران بیشتری (حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر دیگر) جذب کار در این شرکت شوند.

۱۶. علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی شرکت به جبهه‌ها و رزمندگان عزیز، بیش از ۴۵۰۰ نفر از کارگران این مجموعه در دوران دفاع مقدس از ۳ تا ۸ سال (با دریافت حقوق و مزایای کامل خود از شرکت) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته اند، ضمن آن که ۲۱۰ شهید والامقام و بیش از ۵۰۰ نفر جانباز عزیز و آزاده‌ی سرافراز به میهن اسلامی تقدیم نموده است. همچنین قریب ۴۰۰ نفر از پرسنل این کارخانجات با دریافت کامل حقوق از شرکت، طی سال‌های دفاع مقدس و قبل و بعد از آن به عنوان مأمور به خدمت در ادارات و نهاد‌های دولتی و انقلابی مشغول به کار بوده اند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi