صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

چهار‌شنبه 28 اسفند 1398 - 12 : 15

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 23555

4962 بازدید


  دستاوردهای شهر در سال 98 به روایت شهردار کاشان:
از تحقق و رشد 147 درصدی بودجه تا بیشترین میزان اجرای آسفالت در دهه اخیر

شهردار کاشان از مردم خواست هشدارها را در خصوص کرونا جدی بگیرند و با منزل ماندن زنچیره انتقال این ویروس خطرناک را قطع کنند.


 
به گزارش پورتال خبری کاشان، سعید ابریشمی‌راد با تبریک پیشاپیش سال جدید، تلاش‌های ایثارگران سپیدپوش کادر درمان و سلامت و همچنین سربازان نجیب عرصه خدمت‌رسانی شهری نظیر پاک‌بانان، کارکنان سازمان آرامستان و...را مورد تقدیر قرار داد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری کاشان در سال 98 پرداخت و گفت: در این سال با حمایت و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر بودجه شهرداری 426 میلیارد تومان به تصویب رسید این در حالی است که در اصلاحیه و متمم تقدیم شده به شورا در روزهای پایانی سال این رقم به 620 میلیارد تومان افزایش یافت و در اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ شهرداری کاشان و حتی کم‌نظیر در کل کشور شاهد 147 درصد رشد و تحقق بودجه بودیم که این امر زمینه خدمات گسترده‌تر و وسیع‌تر مدیریت شهری به عموم شهروندان را مهیا ساخت.

شهردار کاشان، به موضوع آسفالت به عنوان یکی از مسائل مورد مطالبه همیشگی شهروندان اشاره و سال 98 را از این نظر در مقایسه با 10 سال گذشته به گواه آمار سال شاخص و بی‌مانندی توصیف کرد.
ابریشمی‌راد با بیان اینکه بیش از 67 هزار تن آسفالت در سال 98 اجرا شده است افزود: از این میزان 22 هزار تن آسفالت به روش دستی و 45 هزار تن مکانیزه بوده که مساحتی بالغ بر 690 هزار متر مربع از معابر شهر را شامل می‌شود.

وی اجرای آسفالت 415 معبر از مناطق پنج گانه در سال 98 را خاطرنشان کرد و گفت: بهسازی این تعداد معبر شامل کوچه، خیابان و بلوار رکوردی بی‎نظیر محسوب می‌‎شود.

شهردار کاشان با تأکید بر توجه به کیفیت آسفالت اجرا شده علاوه بر کمیت، تحقق وضعیت مطلوب را مستلزم عوامل متعدد دانست.

ابریشمی راد با بیان اینکه در بسیاری مواقع تأمین آسفالت بواسطه اتفاقات مختلف دشوار می‌شود گفت: چنانکه در سال 98 تا خردادماه به دلیل اختلاف قیمت بازار آزاد و بورس زمینه تأمین قیر وجود نداشت همچنین اعتصاب کامیونداران  و برخی مشکلات دیگر فرآیند اجرا در این حوزه را با چالش مواجه کرد.

وی در ادامه به طرح چلچراغ توسعه به عنوان حرکت جدید مدیریت شهری به صورت مستمر وهفتگی در سال 98 اشاره و عنوان کرد: پروژه‌های این طرح تمام نقاط شهر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین و از کم برخوردارترین تا غنی‌ترین محلات و نواحی را با دو رویکرد توزیع نسبی و عادلانه خدمات و توجه به نیازهای واقعی و ارتقای کیفیت زندگی را تحت پوشش قرار داد.

شهردار کاشان، با اشاره به موضوع تملک و آزادسازی آن را مقدمه بسیاری از فعالیت‌ها و البته در کاشان اقدامی دشوار دانست و عنوان کرد: با این وجود، 465 مورد آزادسازی به مساحت 139 هزار و 215 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در سال 98 انجام شده است.

ابریشمی‌راد، نکته مهم این آزادسازی‎ها را توافق کامل با مالکان عنوان و تأکید کرد: به اعضای محترم شورای اسلامی و مردم شهر قول می‎دهم هیچکدام از این آزادسازی‌ها در آینده معترض، ناراضی یا مدعی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال 98 شاهد مسدود شدن 200 روزه حساب‎های شهرداری عمدتا به واسطه احکام قضایی اجرا شده در زمینه تملک زمین مربوط به سنوات قبل بودیم که به دلیل عدم اخذ رضایت مالکین و مشکلاتی از این دست شهرداری را با مشکلات و گرفتاری‌های فراوان مواجه کرد که غرامت 18 میلیارد تومانی ساده‌ترین آن بود.

سکاندار مدیریت شهری، شبکه‌های مویرگی داخل منطقه یک به منظور ساماندهی ترافیک، زمین احداث پارکینگ، محور فین، خیابان زیارت لتحر، انتهای بلوار صنعت، محور امیرکبیر و... را از جمله نقاط تملک شده نام برد.

ابریشمی‌راد، «شهرک فتح المبین» به عنوان زمینه درآمدی و اتفاق خوب برای شهرداری را یادآور شد و گفت:‌بخش زیادی از سهم شهرداری در این زمینه صرف آزادسازی حریم و عرصه سیلک با امید باز شدن بخشی از این گره چند ده ساله می‎شود.

وی، اجرای سه پل بتنی روی رودخانه‌ها در شاخه دامپزشکی ادامه رودخانه حیدر، تقاطع بلوار بعثت و رودخانه حیدر و گازرگاه را نیز خاطرنشان کرد.

ابریشمی‌راد، احداث میدان‌های بزرگ حضرت معصومه(س) و  کتاب در ورودی‌های شهر، ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر، ساختمان اداری شهرداری منطقه سه،ساختمان خانه‌های  فرهنگ: راوند،  بلوار صنعت، کوی حسین پور  و  فین، بهسازی استخر مروارید، آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر و... از دیگر اقدامات عمرانی در حوزه ابینه عنوان کرد.

وی همچنین کمربندی سردار شهید کریمی، رینگ ترافیکی 45 متری بلوار معمار به میدان نوش آباد، شهرک فتح المبین (فردوس)، معبر 52 متری ادامه شهید علی تبار و..  را برخی از پروژه‌های راهسازی مدیریت شهری در سالی که گذشت برشمرد و گفت:‌ خیابان شهید رحمانی، کوچه مسجد محمدیان و مسلم بن عقیل(ع)، خیابان میرعماد، کوی اصناف در خیابان محتشم، معابر دیبا در بلوار صنعت، معابر فاز 2 ناجی آباد، خیابان شهدای زیدی، بلوار کاج و... از جمله موارد بهسازی شده در سال 98 بوده است.

شهردار کاشان، کلنگ‌زنی دو پروژه با مشارکت خیرین را نیز در سال 98 متذکر شد و بیان کرد: علاوه بر بهره‌برداری از پارک نابینایان راهب، در سال 98 عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی مسکن مهر با نقش آفرینی اخوان مصلح و مجموعه فرهنگی هنری(پردیس) خیابان کارگر به عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت در این حوزه با مشارکت  30 میلیارد ریالی کارخانه ریسندگی و بافندگی آغاز شد.

ابریشمی‌راد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای «بازار تاریخی کاشان» عنوان کرد: فرآیند مقاوم سازی انجام شده در بازار کاشان در هیچ مکان دیگری تجربه نشده بود و کاشان این شیوه مقاوم سازی  را برای نخستین بار برای بازار انجام داد.

وی، ساماندهی و بهسازی تمام مسیرهای منتهی به بازار را خاطرنشان کرد و افزود: اجرای پروژه‌های درب زنجیر، طمقاچی‌ها، کوی اصناف، آب انبار دارکوب، محله درب باغ و..به این منظور صورت گرفت.

شهردار کاشان،با اشاره به مرمت و بهسازی خانه تاریخی عباسیان به عنوان نخستین بنای چند طبقه خشتی جهان گفت: پس از مرمت این خانه در دهه 70، توجه خاصی  به این بنای مهم تاریخی نشده بود که در سال 98 بعد از قریب دو دهه به دلیل وارد شدن آسیب‌های فراوان و نیاز ضروری به مرمت و رسیدگی ویژه این اقدام با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

ابریشمی‌راد توجه به محلات قدیمی و بافت تاریخی را به عنوان گنجینه هویتی و تمدنی را یکی از رویکردهای همیشگی مدیریت شهری به خصوص در سال 98 نام برد و به احیا و بازآفرینی محلاتی نظیر پاچنار راوند اشاره کرد.

وی در ادامه به حوزه فضای سبز پرداخت و  گفت: توسعه و حتی نگه داشت فضای سبز کاشان با بیش از ۶۰ درجه تغییر دمایی، کمبود آب و خاک نامناسب کار آسانی نیست اما با توجه به این شرایط کارهای زیر بنایی ارزشمند در سال  98 صورت گرفت که اجرای خط انتقال فاز دوم پساب شهری به طول 7.5 کیلومتر پس از اجرای فاز نخست آن به طول 5.5 کیلومتر یکی از مهم‌ترین این اقدامات برای تأمین منابع پایدار فضای سبز  به شمار می‌رود.

شهردار دیار نخستین‌ها،  پارک کاشان مهر، بوستان راهب(ویژه نابینایان)، بهسازی پارک نرگس، بوستان ارغوان و.. را به عنوان فضاهای سبز بهره‌برداری شده در سال 98 نیز یادآور شد و گفت: علاوه بر اجرای پارک لتحر، شاهد کلنگ‌زنی مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین فضای تفریحی تفرجی محدوده شهری پارک الهیه با مساحت 200 هزار متر مربع در سال 98 بودیم که نویدبخش اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری می‌تواند باشد.

ابریشمی‌راد تأمین فضای سبز دو میدان حضرت معصومه(س) و کتاب با مساحت مجموع 35 هزار متر مربع را متذکر شد و گفت: علاوه بر آن توسعه فضای سبز در معابر مختلف شهری برای استقبال از بهار صورت گرفته و تنها 40 هزار جعبه نشا در معابر و میادین اصلی شهر کاشته شده است.

وی با اشاره به اجرای آب نمای موزیکال پارک جوان به منظور شادابی نسل جوان و خانواده ها را در تابستان 98 از راه اندازی مجدد آن در صورت رفع شرایط موجود خبر داد.

وی  با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک، احداث پروژه سرای چارسو به منظور باززنده سازی و تأمین پارکینگ مورد نیاز این منطقه مرکزی شهررا یادآوری کرد و  گفت: این پروژه برای نخستین بار با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و در چنین مقیاسی اجرا می‎شود که شامل 10 هزار متر مربع زیربنا و 8 هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه با گنجایش 250 خودرو و طبقه همکف بوده و می‌تواند با نمای جذاب و شکیل، ورودی  آبرومندی را برای بازار کاشان به ارمغان آورد.

شهردار کاشان، اجرای دو دستگاه پل عابر پیاده و یک دستگاه پل عابر و موتورسوار به همراه تملک زمین وسیع در دو نقطه خیابان محتشم و باباافضل به منظور احداث پارکینگ طبقاتی یا روباز از دیگر اقدامات شهردرای کاشان د رحوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است.

ابریشمی‌راد، همچنین با اشاره به اجرای بزرگ‌ترین پروِه ترافیکی عمرانی شهر «زیرگذر بزرگ شهر»، فرآیند اجرایی آن را با توجه به عبور جریان ترافیکی و نیز وجود تأسیسات آب، برق، گاز، تلفن و فیبرنوری بسیار حساس و دشوار خواند و افزود:‌البته پیش‌بینی‌های لازم در قالب برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در آغاز اجرای این پروژه شده بود که خوشبختانه با سرعت خوبی در ماه‌های گذشته در حال انجام بود.

وی، اجرای پروژه در بخش‌های تقاطع فلسطین د ر بلوار شهدای خلیج فارس تا میدان منتظری و از این میدان تا میدان ولیعصر(عج) را مو.رد اشاره قرار داد و بر لزوم اجرای آسفالت کندرومهیا شده مقابل فرمانداری ویژه به منظور هدایت جریان ترافیکی تأکید کرد و گفت: مناسبت‌هایی نظیر 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب تعویق این اقدام شد و بعد از آن شیوع کرونا و ضرورت‎های بهداشتی این فرآیند را با کندی مواجه ساخته که انتظار می‌رود با مساعد شدن شرایط پروژه روند مناسب خود را دنبال کند.

شهردار کاشان همچنین با اشاره به بدهی  شهرداری کاشان به بانک شهر، تسویه 40 میلیارد تومانی این بدهی را در قالب تهاتر تعهدات دولت به شهرداری گام مثبتی برای جلوگیری از تحمیل جرایم و ضررهای بیشتر به مردم کاشان عنوان کرد.

ابریشمی‌راد از مردم خواست هشدارها را در خصوص کرونا جدی بگیرند و با منزل ماندن زنچیره انتقال این ویروس خطرناک را قطع کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi