با سلام
نمی دانم چرا اخیرا شما در تلاش هستید تا تصادفهای جاده برزک را فقط گردن رانندگان بیندازید و مسوولان ومتولیان امر را که باید در راستای استاندارد سازی و دو بانده نمودن جاده برزک تلاش می کردند را مبرا سازید.
جناب آقای ملک آبادی، با توجه به گفته حضرتعالی تمامی تصادف ها نه تنها در محور برزک بلکه در کل ایران فقط رانندگان هستند، چون باید به هر دلیلی در رانندگی احتیاط می کردند!!! و جاده و مسوولان هیچ نقشی در این تصادفها ندارند.
اما دوست دارم به این سوال ها شما پاسخ بدهید.
حدود 60 سال پیش که تعدادی انگشت شمار ماشین در این محور رانندگی می کرده اند جاده برزک احداث و آسفالت شده. آیا با گذشت حدود 60 سال سزاوار است که هنوز هم مردم از جاده و آسفالت پله پله شده زمان کفر استفاده کنند؟؟؟ آیا اینجا مقصر رانندگان هستند یا مسوولان؟
وقتی جاده برزک به عرض کم و آسفالت خراب توان کشش سواری را هم ندارد کدام مسوول مجوز احداث کارخانه سیمان در این منطقه را صادر می نماید و بار ترافیکی تریلی ها و بونکرهای حمل سیمان و ...را در این محور می اندازد بدون اینکه اول جاده آن را درست کنند. ظاهرا اینجا هم مقصر رانندگان هستند.
کدام مسوول با علم و آگاهی به این جاده، بار ترافیکی کامیونهای حامل سنگ معادن را از محور های دیگر قطع و به این محور هدایت می کند!!!؟؟؟
با توجه به تشدید خطرات جاده برزک و برنامه ریزی جهت رفع خطر و دو بانده نمودن آن حدود 25 سال پیش زمانی که آقای مهندس آهی ریاست اداره راه و ترابری کاشان را بر عهده داشت کوه بری گردنه نابر انجام شد تا حداقل خطر این بخش از جاده مرتفع شود، اما به همت پی گیری نکردن برخی از مسوولان و متولیان وقت این پروژه سالها متوقف شد تا شاهد خسارات جانی و مالی متعدد رانندگانی باشند که مجبورند برای امرا رمعاش از این تنگه خطرناک عبور کنند. ( اگر یک ماشین سنگین در پیچ های نابر در حال تردد باشد حتی سواری هم قادر به عبور از کنار آن نیست ) و اینجا نیز رانندگان مقصرند که جاده باریک توان جابجایی دو ماشین از کنار یکدیگر را ندارد!!!
مقصر اصلی رانندگی در قوسی های تند، پیچ در پیچ های متعدد، سراشیبی های پیچ دار تند فاقد دید، باریکی جاده، آسفالت نامناسب و ... همه رانندگانی هستند که باید قبل از رانندگی در این مسیر از طریق علم غیب آگاه باشند که در جای جای این مسیر به چه شکلی رانندگی کنند.
جناب آقای ملک آبادی لازم است به اطلاع جنابعالی برسانم که در اکثر تصادف های این محور یک طرف رانندگانی بوده اند که به این جاده آشنایی نداشته اند.
نه تنها در حوادث رانندگی بلکه در تمام اتفاق هایی که برای انسان می افتد همیشه عامل انسانی یک طرف مساله است .
ولی سواال اینجاست که چرا شما به عنوان یک رسانه بیشتر سعی دارید در این گونه حوادث بیشتر رانندگان را مقصر بشمارید و بعد جاده و ...
بهتر نیست اول جان انسانهای بیگناهی را که جان خود را در این جاده از دست داده اند را اولویت قرا دهیم و در صدر اخبار و تیترهای خود از مسوولین بخواهیم که بیشتر تلاش کنند تا یک چنین پروژه هایی را که باعث جلوگیری از بروز حوادث می شود را سریعتر به اتمام برسانند.
ایا می دانید که تا کنون حدود 250 نفر فقط در این محور جان خود را از دست داده اند و چه بسا خانواده هایی که به واسطه اینگونه حوادث خانه نشین شده و یا کار و زندگی خود را از دست داده اند؟
امام جمعه محترم برزک از مسوولین فعلی که تلاش کرده و می کنند تا جاده برزک هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تقدیر و تشکر نمودند و در عین حال گفتند: برخی از مسوولین هنوز باور ندارند که در این جاده یک نوع بحران وجود دارد و احساس می شود هنوز این جاده برای برخی از مسوولین به عنوان یک اولویت شناخته نمی شود.
هیچ گاه برجسته کردن دو بانده نمودن جاده با این وضعیت پاک کردن صورت مساله نیست
و به این فکر کنیم که در حوادث جاده ایی بین « انسان_ جاده و ماشین » چه چیزی را فدای چه چیز دیگری کنیم جان انسانها را فدای جاده کنیم
یا
جاده را فدای جان انسانها
تلقین اینها به برخی از مسوولین با شما.
پاسخ پورتال خبري كاشان به سوال شما: به پليس راه مراجعه كنيد و عامل اصلي تصادف در جاده برزك را سوآل كنيد و پاسخ خود با بگيريد و منتشر كنيد.