صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 6 آبان 1397 - 35 : 18

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 21590

7762 بازدید


  همسفر با زینب همنوا با رباب/اربعین حسینی/آبان ۹۷
پنجمين گزارش توصيفي / عمود ۵۵۵ تا ۶۹ ۱۰طریق الی الکربلا/

*اختصاصي پورتال خبري كاشان / حرمت السادات متولي خبرنگار پورتال خبري كاشان


 
جوان گرگانی با شست و شوی پای زایران اربعین خاک پای زوار حسین را سرمه چشم می کرد

باران بی وفا می بارید، بانگ نوحه حزن آلود و بر سر و سینه زنان حسین شریفی از موکب میاندوآب طنین انداز بود و زایران زیر رگبار  باران سیلاب اشک می ریختند  و هر زایری می گفت نبار باران کربلا کجا بودی که نباریدی.

به گزارش پورتال خبری کاشان، از طریق الی کربلا ، روز جمعه چهارم آبان ماه۹۷ برابر با 16صفر المظفر ۱۴۴۰ هجری قمری سومین روز پیاده روی را از عمود ۵۵۵ متبرک به ذکر تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها آغاز کردم.

باران آرام آرام شروع به باریدن و حالم را منقلب و متأثر کرد.

زیر بارون آسمون همیشه حرمت داره
زیر بارون آسمون همیشه حرمت داره
زیر بارون دل من حس زیارت داره
زیر بارون همش این دلم شکایت داره
کجا بودی کربلا والله خجالت داره
زیر بارون همش این دلم شکایت داره
کجا بودی کربلا والله خجالت داره
ببار بارون نمیخوام آروم بگیرم
ببار بارون به زیر بارون بمیرم

دانلود مداحی حسین شریفی زیر بارون

ببار بارون که میخوام تنها بمونم
ببار بارون روضه ی سقا بخونم
ببار بارون روضه ی سقا بخونم
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
زیر بارون بری علقمه دلت خون میشه
زیر بارون انگاری فرات دگرگون میشه
زیر بارون بری علقمه دلت خون میشه
زیر بارون انگاری فرات دگرگون میشه
ببار بارون علی اصغر تشنه لبه
زیر بارون دل من همدم بارون میشه
زیر بارون هر چی اشک بریزی پنهون میشه
ببار بارون قحطی آب تو حرم
ببار بارون دلا بی تاب تو حرم
ببار بارون قحطی آب تو حرم
ببار بارون دلا بی تاب تو حرم
ببار بارون که رباب در تاب و تبه
ببار بارون علی اصغر تشنه لبه
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون
بی وفا بارون

بیشتر زایرین مقابل این موکب توقف می کردند و در خلوتی وصف ناپذیر اشک می ریختند برای سقایی که نتوانست قولش را به سکینه سلام الله علیها عملی کند و برای علی اصغر علیه السلام آب بیاورد.

همه برای ساقی عطشان کربلا برای علمدار حسین علیه السلام اشک و زاری می کردند که نتوانست آب را به خیام حرم برساند و به تقصیر دیدن آب چشم و دست را فدایی حسین سلام الله علیه کرد.

نیم ساعتی در این موکب با حال و هوای معنوی از شعور حسینی و بصیرت علوی سیراب شدم و پیمانه ناب نور و معنویت را جرعه جرعه در کام ریختم.

مردی را دیدم که سر بر دیوار موکب گذاشته بود و مثل زنان برای عباس گریه می کرد و می گفت و نبار باران نبار باران ...

حال و هوای عجیبی بود دلم نمی خواست از این موکب بلند شوم اما ناگزیر به ادامه راه بودم.

گام هایم را با همین توسل و برداشتم و مثل هر سال که با عمودهایی را با نام شهدا بویژه شهدای مدافع حرم ثبت و‌مزین می کنم ادامه دادم .

به یاد برادرم سید فرهاد که به پدر می گفت ما می رویم که راه کربلا را باز کنیم ، به یاد شهید مجید قربانخانی از یافت آباد تهران تک پسر خانواده که هنوز پیکرش را برای مادرش نیاوردند،  عباس آسیمه، بابک هریس نوری ، شهید مصطفی صدرزاده و شهید محمودرضا بیضایی که یک دختر دوساله به نام«کوثر»دارد. دخترش را خیلی دوست داشت طوری که هر روز به دوستانش که دختر داشتند زنگ می‌زد و می‌گفت دخترم اینقدر -با دست نشان می‌داد- بزرگ شده. همه‌اش از کوثر می‌گفت. خیلی دوستش داشت اما بار آخر موقع رفتن به یکی از دوستانش گفته بود «این بار دیگر از کوثرم بریدم».

تصاویر این شهدا را نیز بر روی بعضی کوله پشتی ها می دیدم . با نگاهشان در طریق به جلو می رفتم.

باران دیگر تمام شده بود و آفتاب در وسط آسمان بارش نور بر سر زایران می ریخت و نزدیک اذان بود.

وارد موکب طالخونچه استان اصفهان شدم بسیار تمیز و مرتب بود بانوی اصفهان جلوی در موکب با خوش آمدگویی مرا به داخل دعوت کرد.

نماز ظهر و عصر را در این موکب خواندم و از برکت بانیان طالخونچه در این موکب ناهار را پذیرایی شدم و ضمن کمک در پذیرایی زوار داخل موکب به بانوی اصفهانی از او خداحافظی کردم و به مسیر ادامه دادم.

وسط خیابان جوانی را دیدم شال مشکی بر سر کشیده و پای زایران را می شوید و با حوله خشک می کند به نزدیکش رفتم تا با او صحبت کنم حتی سرش را بلند نمی کرد هر چه اصرارکردم اسمت را بگو قبول نکرد و جلوتر می رفت از او خواهش کردم فقط بگو از جوانان ولایی کدام استان ایران هستی گفت گرگان و رفت اخلاص و صداقتش مرا به یاد شهدا و جوانان دوران دفاع مقدس انداخت چقدر جلوه های اربعینی در این مسیر زیبا، انسان ساز و برکت بخش است.

نکته ای مرا متاثر کرد که تلویزیون ایران با اعزام گزارشگران خود متاسفانه گزارش های  تصویری کوتاه
ط با پلاتو  گزارشگر دارد و هیچ  گونه سوژه های  خاص را گزارش  نمی کند و نمی تواند این همه عظمت و شکوه معنوی و شور و شعور حسینی را به تصویر بکشد.

در تأسف این افکار بودم که دوباره با دیدن دو کودک عراقی که روی زمین نشسته بودند و کفش زایران را واکس می زدند شیشه دلم فروریخت و اشک از چشمانم سرازیر شد که حسین با این دلها چه کرده است.

یزیدیان روزگاری به خیال خود امام و 72یارش را در اوج مظلومیت و غربت و ناجوانمردانه حتی کودک 6ماهه اش را کشتند و زن و دخترانش را اسیر کردند که به خیال واهی و باطل خود طومار اسلام و انسانیت را در هم بپیچند اما خودشان را نابود و مورد لعن و نفرین برائت ابدی تاریخ کردند و حقیقت بر سر نی را زنده همیشه تاریخ کردند آنگونه که امروز عابدین و مهدی دو کودک عراقی که شاید یک دهه عمر را هم بهار نکرده است برای زوار اربعینی حسین و شیعیان علوی از بصره راهی طریق الی الکربلا شده و  در مسیر ضمن  پیاده روی با همه وجود در تمام ایام تا روز اربعین روی زمین می نشیند و غبار از کفش زایران می گیرند و با عشق و محبت و معرفت و اخلاص تمام واکس بر کفش زایران می زنند.

اینجا جلوه گاه عاشقی و تمرین انسان سازی و دانشگاه بصیرت علوی و معرفت حسینی است و هر فردی به اندازه ارادت، محبت و معرفت خود از این سفره عظیم از مصباح هدایت نور می گیرد و سوار بر کشتی نجات ناخدای خودشناسی و خداشناسی می شود.

خورشید آرام آرام از سرخی افق رنگ می گیرد و لحظات به اذان مغرب نزدیک می شود به دنبال مبیت می روم جوانی سبزه و قدبلند با لبخند ملیحی بر لب در حالیکه پسرکش را در بغل دارد می بینم که زوار را دعوت به خانه اش می کند و حتی می گوید : «حمامات، غساله و وایفای للاتصال» یعنی حمام ، لباسشویی و انترنت برای ارتباط اینترنتی.

جلو رفتم نامش را پرسیدم عقیل پدر مسلم که در بغلش بود بسیار خوشحال مرا به همراه دیگر زایران به منزلش برد همسرش، مادرش و خواهرانش جلوی در منتظر و با خوش آمدگویی مرا به داخل اتاق خود بردند.

کودکانشان هم به کنارم آمدند و بسیار مهربانی و محبت کردند مادرش نوه هایش دخترانی راکه همه نام هایشان اسلامی و اسامی سور متبرکه قرآنی بود صداکرد تعالوا یا بناتی: غفران، آیات ، اسری، حورا، تبارک و فاطمه، یکی لباسم را برای شستن گرفت، یکی چایی داغ و شیرین عراقی آورد و دیگری سجاده گسترد و همسر عقیل هم سفره طعام را گسترد.

بعد از شام کنارم نشستند و گفتند ما مجلس روضه زنانه داریم اگر خسته نیستی و نمی خواهی بخوابی بیا در مراسم توسل و سینه زنی خاص ماشرکت کن.

بسیار خوشحال شدم با کمال میل پذیرفتم بانوی عراقی آمد زنان و دختران حلقه عزا تشکیل دادند و روی پا ایستادند حتی از من خواستند وارد حلقه آنها  شوم بانویی که به او ملا کبری می گفتند با لحن و لهجه زیبای عربی شروع به قرائت اشعاری در مورد قمربنی هاشم کرد دقایقی زنان بر سینه زدند تا جاییکه با تفاوت اشعار آنها لطمه بر صورت می زدند و در رثای مصایب زینب کبری و سیدالشهدا مو پریشان کردند.

دقایق بسیار باشکوه و معنوی برایم خاطره شد کربلا و صحنه وداع خیام حرم و ساعاتی که ذوالجناح شیهه کنان ، یال افشان و خون آلود به خیمه گاه برگشت برایم زنده شد در کربلا کنار زنان حرم بودم صدای شیون زنان اهل بیت علیهم السلام اجمعین را با گوش جان می شنیدم انقلاب روحی زیبایی را تجربه و از خدای حسین برای روزی شدن این ساعات توسل تشکر کردم الحمدالله رب العالمین بعدد ما احصاه بعدد ما علمک.

مراسم آنها را در ذهنم با بعضی مجالس سوگواری بانوان ایرانی مقایسه کردم بسیار ساده ، غیر تشریفاتی حتی پذیرایی آنها از همه بانوان با یک میوه بسیار خالصانه، صادقانه و عاشقانه فارغ از هر گونه تظاهر ،ریا، اسراف و تشریفات بود.

همه رفتند برای استراحت و آغاز روزی دیگر که به زایران حسین خدمت کنند ام عقیل محور وتمرکز مدیریت بیت و تقسیم کار بین دختران، نوه ها و عروس ها بود به او گفتم همه اینجا ساکن هستید گفت نه ایام اربعین همه ما از خانه هایمان به خانم پسرم عقیل می آییم اینجا جمع می شویم که با همدلی و همکاری در این منزل بزرگ از زوار اربعین پذیرایی و به هم کمک کنیم تا بهترین و سریعترین  خدمات را بدهیم نه ستادی نه تشکیلاتی نه سرمایه و اعتبار دولتی همه چیز خودجوش ، مردمی و با نظم و سادگی و شکوه و عزت و اعتبار زایر. غرق در این افکار پلک هایم سنگین و میهمان خواب شد.

صبح برای اقامه نماز صبح بیدار شدم و بعد از تناول صبحانه و‌خداحافظی و اهدای هدایا به اهالی خانه و اطفال و کودکان پیاده روی را در چهارمین روز آن یعنی شنبه ۵ آبان ۹۶ از عمود ۱۰۶۹ آغاز کردم...



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi