صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

چهار‌شنبه 1 فروردین 1397 - 36 : 20

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 20624

4486 بازدید


  رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
مسؤولان به توانایی جوانان ایمان بیاورند| نسبت به اقتصاد ملی باید تعصب داشته باشیم

رهبر انقلاب با تأکید براین که مسؤولان باید به توانایی جوانان ایمان بیاورند، تأکید کردند که همه مشکلات به دست جوانان به توفیق الهی قابل حل است، دشمن از بالندگی نسل جوان به شدت نگران و عصبانی است.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاری رسا، همزمان با نخستین روز سال جدید و سالروز شهادت امام هادی(ع) سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی  دقایقی پیش آغاز شد.

ایشان در ابتدای سخنان خود سالروز شهادت امام هادی(ع) را گرامی داشتند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به کارنامه چهل ساله انقلاب و عملکرد مسؤولان فرمودند: در کشور ما استعدادها و ظرفیت های گسترده ای وجود دارد که تا کنون از آن ها استفاده نشده و اگر استفاده شود وضعیت کشور پیش خواهد رفت و بهتر خواهد شد.

ایشان افزودند: باید بدانیم که موانع استفاده از این ظرفیت ها چیست و به عیوب رفتاری خود متوجه باشیم و بررسی کنیم که چرا از ظرفیت ها استفاده نشده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اصول بنیادین انقلاب اسلامی اظهار داشتند: انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده و ملت ایران توانسته اصول بنیادین و شعارهای اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تا امروز حفظ کند؛ استقلال، آزادی، مردم سالاری، خودباوری و اعتماد به نفس ملی، عدالت و برتر از همه تحقق و پیاده شدن احکام دین و شریعت از اصول انقلاب است و این شعارها با طراوات اول حفظ شده است.

ایشان ادامه دادند: تا قبل از انقلاب حدود ۲۰۰ سال قدرت های سلطه گر بر کشور مسلط بودند و حکومت ها زیر سایه بیگانه فعالیت می کردند، هیچ ملتی مانند ایران استقلال ندارد و تحت هیچ شریطی تحت سلطه دیگران قرار نمی گیرد، آزادی نیز در این کشور تأمین شده اما عده ای با استفاده از آزادی موجود می گویند در کشور آزادی وجود ندارد، امروز در کشور ما آزادی فکر، آزادی بیان، آزادی انتخاب وجود دارد و هیچکس به خاطر این که فکر و نظرش مخالف حکومت است تحت فشار و تعقیب قرار نمی گیرد و هرکس چنین ادعایی کند دروغ گفته است.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که آزادی در همه جای دنیا چارچوب دارد، ابراز داشتند: چارچوب آزادی در کشور قانون اساسی و قوانین الهام گرفته از شریعت اسلام است، آزادی به معنای خلاف قانون قابل قبول نیست؛ در زمینه مردم سالاری انتخابات ایران کم نظیرترین انتخابات در جهان است، در دوران انقلاب افراد با گرایش های گوناگونی سر کار آمدند و این نشان می دهد مردم سالاری در کشور مستقر است و حتی یک روز در انتخابات تأخیر نشده است.

ایشان عنوان کردند: ارزش دیگر خودباوری ملت ایران است یعنی ملت در برابر دیگران احساس انفعال نداشته باشد و روحیه ما می توانیم در کشور وجود دارد،‌ ملت و جوانان امروز روی پای خود ایستاده اند و احساس استقلال می کنند؛ در بحث عدالت عقب هستیم اما بدخواهان به گونه ای دیگر استفاده کردند و ادعا می کنند که کشور در باب عدالت کاری انجام نداده در حالی که کارهای بسیار خوبی انجام گرفته اما با عدالت مطلوب اسلامی فاصله دارد، اگر کشور با دوران قبل از انقلاب و بسیاری از کشورهای دیگر مقایسه شود می بینیم که اوضاع کشور بهتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: قشر فقیر مطلق پیش از انقلاب تقریبا نصف ملت ایران بودند اما این عدد به ۹ و نیم درصد بر اساس آمار بانک جهانی رسیده است، جمهوری اسلامی با وجود همه فشارها در تأمین عدالت کارهای بزرگی انجام داده البته عدالتی که ما توقع داریم بیش از این ها است؛‌ تحقق دین و شریعت به برکت وجود شورای نگهبان که همه قدرت های مستکبر با آن مخالف هستند انجام می شود.

ایشان اضافه کردند: عملکرد ۴۰ ساله در زمینه شعارهای انقلاب قابل قبول است، اما باید عملکرد اجرایی مسؤولان را مورد بررسی قرار داد البته این عملکرد در زمینه امنیت، علم و فناوری، زیرساخت ها،‌صادرات غیرنفتی، سرانه ناخالص ملی و توسعه اجتماعی مناسب بوده است، تبلیغات دشمن سعی می کند که مردم را از واقعیت های مثبت دور کنند تا مردم را از انقلاب جدا سازند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به امکانات و ظرفیت های استفاده نشده کشور گفتند: آنچه که از توانایی ها مشاهده می شود، استفاده از برخی از ظرفیت های کشور است، اگر از تمام ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم پیشرفت کشور بسیار بیشتر خواهد شد؛ یکی از ظرفیت ها جوانان فارغ التحصیل و دانش آموخته هستند، جوانان تحصیل کننده در دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مشغول در میدان عمل می توانند در علم، صنعت و تربیت نقش آفرینی کنند که استفاده درستی از آن ها نشده و نمی شود، این که اصرار دارم خود جوانان هرجا که دستشان می رسد کار کنند به همین دلیل است، آتش به اختیار تنها در زمینه کار فرهنگی نیست بلکه در همه زمینه ها جوانان می توانند نقش آفرینی کنند.

ایشان افزودند: از ظرفیت های دیگر موج جمعیتی است، برخی مخالف افزایش جمعیت هستند که غلط است، سیاست تحدید نسل غربی ها گریبان آن ها را گرفته و می خواهند کشورهای اسلامی را از انسان های کارآمد برخوردار نباشند، باید تکثیر نسل شود چرا که فردای کشور به جوانان نیاز دارد و نیروی انسانی چیزی نیست که از خارج وارد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به وسعت سرزمینی ایران اظهار داشتند: از این ظرفیت های جغرافیایی به خوبی استفاده نمی شود، با ۱۵ کشور همسایه هستیم که ظرفیت مهمی است، کشور در نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب قرار دارد و منابع با ارزشی در کشور وجود دارد که بدون ارزش افزوده به خارج فروخته می شود، در مجموع موجودی نفت و گاز در دنیا اول هستیم که امکان بسیار مهمی است، این که دشمن می خواهد بر این کشور سلطه داشته باشد به دلیل همین ظرفیت های مهم است.

ایشان ادامه دادند: اگر از این ظرفیت ها استفاده شود اقتصاد ایران در ۱۲ کشور اول قرار خواهد گرفت، با ابتکار و حضور جوانان و مدیران فعال باید از امکانات و ظرفیت ها استفاده کرد،‌ سؤال می شود چرا از ظرفیت ها استفاده نشده است؟ موانعی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن ها باور نداشتن برخی از مسؤولان به این ظرفیت ها است،‌برخی از مسؤولان در طول زمان ها به نیروهای جوان و فعال اهمیت نمی دادند و این که از دست جوانان کار بر می آید برخی قبول نداشتند، روزی که صنعت هسته ای به اوج رسید برخی گفتند نمی شود و نمی توانیم چون دست اندرکاران جوان هستند،‌ امروز جوانان در صنایع مختلف مشغول کار و تلاش هستند و قادر به خیلی از کارهای بزرگ هستند.

رهبر معظم انقلاب مهم ترین چالش کشور را چالشی ذهنی دانستند و ابراز داشتند:‌ دشمن از همیناستفاده می کند و می گوید که نمی توانید اما بنده اصرار دارم که می توانیم و امکانات فراوانی داریم، مسؤولان باید به قدرت و توانایی جوانان ایمان بیاورند و جوانان نباید از کار و ابتکار و قدر نشناسی ها خسته نشوند بلکه باید دنبال کنند؛ مانع دیگر کم کاری ها است و برخی از افراد مشغول، دچار تنبلی و کم کاری بودند و هستند اما وضع کشور نیازمند کار پرتوان و پر تلاش است، یکی از موانع اعتماد کردن به نسخه بیگانگان بوده است.

ایشان عنوان کردند: مردم در برابر بیگانه منفعل نیستند اما برخی مسؤولان به نسخه دشمن بیش از نسخه داخلی اعتماد دارند، فرزند کمتر زندگی بهتر سیاست غربی و اروپایی است، امروز خود آن ها دچار مشکل شدند و جایزه می دهند تا خانواده ها فرزنددار شوند، ما اصرار کردیم که موانع تولید نسل باید برداشته شود اما متأسفانه در مدیریت های میانی موانعی وجود دارد و آنگونه که باید به این نسخه اسلامی عمل نمی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: بی توجهی به درون زایی اقتصاد از موانع دیگر است، از ویژگی های اقتصاد مقاومتی تولید ثروت با اتکای به درون است، در طول سال های گذشته چند بار می خواستند از بانک جهانی وام بگیرند اما بنده اجازه ندادم، این که از بیگانه طلب کنیم و متعهد در برابر آن شویم خطای بزرگی است، البته درون زا بودن به معنای بستن درهای کشور نیست.

ایشان اضافه کردند: از دیگر موانع قبیله گرایی سیاسی است، کار خوب باید ترویج و دنبال شود و این که چون جناح مقابل کرده انجام نمی دهیم اشتباه است، از دیگر مشکلات عدم مبارزه جدی با فساد است، فساد کم هم مضر است اما این که برخی تبلیغ می کنند همه جا را فساد گرفته درست نیست، انسان های صالح و پاکدست در مدیریت کشور کم نیستند و در اکثریت قرار دارند، البته عده ای هم فاسد هستند و باید جدی مبارزه کرد.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که یکی از مشکلات متکی بودن اقتصاد کشور به نفت است، گفتند: باید کار و تلاش کنیم که نفت را مستقل از اقتصاد کشور کنیم، اگر اختیار ما در دست نفت باشد دیگران ایجاد مشکل می کنند، باید از اقتصاد نفتی رهایی پیدا کنیم؛ از موانع مهم عیوب اساسی در سبک زندگی مردم است، از مشکلات سبک زندگی مصرف گرایی، اسراف، رفاه طلبی افراطی و اشرافی گری است.

ایشان افزودند: نسبت به اقتصاد ملی باید تعصب داشته باشیم، مصرف جنس خارجی از عیوب مهم ما است، همان مقدار که جوانان نسبت به فوتبال تعصب دارند اگر نسبت به اقتصاد ملی و تولید داخلی تعصب داشته باشیم اقتصاد کشور اصلاح خواهد شد؛ موضوع حمایت از کالای ایرانی شعار امسال است، برخی می گویند شعار سال فایده ندارد و عمل نمی کنند اما بنده قبول ندارم، شعار سال به منظور جهت دهی به عملکرد مسؤولان و توجیه افکار عمومی است، امروز برای کشور مسأله کالای داخلی بسیار مهم است، ممکن است برخی از دولتی ها قبول نداشته باشند اما کسانی که قبول دارند به قدر توان کار می کنند البته اگر کار جامع صورت گیرد بسیار فایده دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: حمایت از تولید داخلی بسیار با اهمیت است، مردم به عنوان تولید کننده و مصرف کننده کالای ایرانی نقش دارند، مخاطب شعار امسال مردم و مسؤولان هستند و این حمایت باید اولا به صورت افزایش تولید باشد که برعهده مسؤولان و مردم است، تولید داخلی باید بهبود کیفیت پیدا کند، نباید به گونه ای باشد که تولیدات ناظر به نیازهای مردم نباشد بلکه باید چیزی تولید شود که مطابق با سلیقه مردم باشد.

ایشان ادامه دادند: بازاریابی بیرون از کشور هم از زمینه های حمایت از کالای ایرانی برای صادرات است که بر عهده وزارت خارجه، وزارت بازرگانی و برعهده فعالان اقتصادی مردمی است، اگر بیست درصد از مصرف همسایگان را تأمین کنیم تأثیرات مهمی در اشتغال و اقتصاد کشور خواهد داشت، تولید داخلی باید رقابت پذیر باشد؛ این حمایت الزاماتی دارد که اگر رعایت نشود انجام نخواهد شد، یکی از الزامات مدیریت جدی واردات است، گاهی چیزهایی وارد می شود که می گویند کار بخش خصوصی است دولت باید بخش خصوصی را مدیریت کند.

رهبر معظم انقلاب مبارزه جدی با قاچاق را از الزامات حمایت از تولید داخلی دانستند و ابراز داشتند: متأسفانه مبارزه جدی در طول سال ها انجام نگرفته است اما جلوی قاچاق باید گرفته است، مردم باید مقید باشند و اگر می دانند که جنسی قاچاق است مصرف نکنند، آمارهای کارشناسان جوان از تأثیر مخرب واردات بی رویه بر جامعه حکایت دارد،‌ سرمایه گذاری فعالان اقتصادی امر تولید از مسائل حمایتی است که باید جدی گرفته شود.

ایشان عنوان کردند: اگر این سرمایه گذاری برای رضای الهی خدمت به مردم و کشور باشد عبادت محسوب می شود، با تعصب باید دنبال کالای ایرانی باشیم، مسؤولان تولید ایرانی را حمایت کرده و از واردات و قاچاق جلوگیری کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مسائل منطقه و خباثت آمریکایی ها خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت جمهوری اسلامی پرچم عزت و اقتدار ملت ایران را به اهتزاز در آورد، جمهوری اسلامی سهم مهمی در شکستن کمر تکفیری ها در منطقه ایفا کرد، جمهوری اسلامی توانست در بخش مهمی از منطقه شر تکفیری را کم کرده و امنیت به وجود آورد که کارهای بزرگی است، حالا فضول های بین المللی و کسانی که در همه داخلی مناطق دنیا دخالت می کنند اعتراض دارند که چرا ایران در عراق و سوریه شرکت داشته است خب به شما چه ربطی دارد؟

ایشان اضافه کردند: جمهوری اسلامی توانست نقشه آمریکا را در منطقه خنثی کند، آمریکا می خواست ذهن امت اسلامی را از رژیم صهیونیستی منصرف به تکفیری ها کند اما ما به اذن الهی توانستیم خنثی کنیم، سیاست آمریکا این است که داعش را در مشت خود داشته باشند، البته نگه داشتن داعش و امثال آن برای آن ها مشکل خواهد بود، آمریکایی ها قادر به ایجاد امنیت در منطقه نیستند و دلیل آن افغانستان است، ۱۴ سال وارد افغانستان شدند اما چه غلطی کردند؟

رهبر معظم انقلاب گفتند:‌ ادعای آمریکا و امثال آن برای حضور در منطقه ادعای بی جایی است، حضور ایران به خواست دولت ها و ملت ها بوده است، کمک ها را نیز با انگیزه های عقلایی و منطقی انجام دادیم، هر کمکی که در مسائل منطقه بوده با محاسبات دقیق و منطقی بوده است نه این که از روی احساسات باشد، ما قصد دخالت در کشورها نداریم، بدون شک در مسائل منطقه آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید و ما به مقاصد خود تحقق خواهیم بخشید.

ایشان در جمع بندی سخنانشان افزودند: همه مشکلات کشور قابل حل بوده و هیچ مشکلی که قابل حل نباشد و کلید آن در دست بیگانه باشد نداریم، انقلاب اسلامی با قدرت و با نشاط پیش می رود، ۴۰ سالگی دوران پیری و عقب‌گرد انقلاب نیست بلکه دوران نشاط و پختگی به شمار می رود، جوانان در همه میدان ها سرمایه و امید کشور هستند، در صنایع برتر، فرهنگ و هنر و نظامی گری جوانان نقش آفرینی می کنند و در مدیریت هم جوانان باید بیشتر به کار گرفته شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: دشمن امیدوار بود که نسل سوم و چهارم انقلاب از انقلاب روی گردان شوند اما علاقه مندی عمیق و پایبندی آن ها به انقلاب اگر از نسل اول بیشتر نباشد کمتر نیست، دشمن سعی در بزرگنمایی مشکلات دارد، همه این مشکلات به دست جوانان به توفیق الهی قابل حل است، دشمن از بالندگی نسل جوان به شدت نگران و عصبانی است، دشمنان با سانتریفیوژها مخالفت کردند نه برای این که اورانیوم را غنی می کند بلکه برای این بود که توانایی جمهوری اسلامی را در بالنده ساختن نسل جوان نشان می دهد.

رهبر معظم انقلاب در پایان تأکید کردند: جوانان عزیز کشور را خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال، عظمت و شرافت کشور را از آنچه که تا به امروز بوده بلند تر کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi