صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 23 بهمن 1396 - 3 : 10

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 20446

3759 بازدید


  يادداشت؛
بيمار يا كالاي تجاري ؟!!!

*اختصاصي پورتال خبري كاشان/ محسن کاشی کارشناس ارشد جامعه شناسی


 
حدود دو ماه پیش بود که بر اثر دردهای بسیار و بالا نیامدن کتف راستم بنا به تشخیص پزشک متخصص ام جهت جراحی لیزر به یکی از بیمارستان های خصوصی معرفی شدم. روز قبل از جراحی برای پیگیری و اطلاع از چند و چون کار به آن بیمارستان مراجعه کردم. ابتدا گقتند که با بیمه شما قرارداد نداریم. من هم به علت هزینه های سنگین آن می خواستم از این کار صرف نظر کنم. ناگهان رئیس بیمارستان ر ا در کنار پذیرش دیدم از او سوالی کردم و اظهار داشت که روز قبل با بیمه شما قراردادی منعقد شده است. 

با این حال جهت اطمینان با مسئولین بیمه خودمان نیز مجددا تماس گرفتم و آن ها نیز صحت آن را تایید و بیان داشتند شما هیچ هزینه ای نباید بدهید و جراحی شما کاملا رایگان است. صبح روز جراحی به بیمارستان مراجعه کردم. مسئول صندوق گفت قرارداد بیمه شما هنوز در سیستم تعریف نشده است پس باید مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان برای تخت خصوصی به حساب بیمارستان واریزنمایید. از من اصرار که مسئولین بیمه ما گفته اند که نباید هزینه ای پرداخت کنم و از او انکار که شما این وجه را بپرداز نهایتا فردا هنگام تسویه حساب و ترخیص به شما مسترد می گردد. لاجرم این کار را انجام دادم.

پس از جراحی هنوز هوشیاری کامل خود را بدست نیاورده بودم و با تخت تازه از اتاق عمل به اتاقم جهت استراحت رسیدم که منشی دکتر را بالای سر خود دیدم. پس از احوالپرسی گفت شما باید یک چک به مبلغ شش میلیون تومان در وجه شرکت تامین تجهیزات اتاق عمل بدهید تا ما فاکتور به شما داده و شما آن را به بیمه برده و پس از واریز وجه توسط بیمه به شما و واریز آن وجه از طریق شما به حساب شرکت چک به شما مسترد گردد. من ابتدا به خانم منشی اعتراض کردم که الان در این وضعیت که من از درد به خود می پیچم و هنوز هوشیاری کامل خود را بدست نیاورده ام تقاضای چک می کنید باشد برای فردا ! او نیز قبول کرد.

 فردا آن روز وی مجددا به اتاق من در بیمارستان مراجعه و همان درخواست را تکرار نمود. به ایشان گفتم فاکتور وسایل را به من بدهید. گفت چند روز دیگر از طریق شرکت برای شما پست خواهد شد گفتم رسیدی برای چکی که به شما می دهم به من بدهید اعلام کرد من تا به حال به کسی رسید نداده ام. نترسید چک به بانک نمی رود و چند چک دیگر نیز به من نشان داد و گفت ما از همه برای اینکار چک می گیریم و فقط برای ضمانت بازگشت پول به شرکت است.

هنگامی که دید من به او چک نمی دهم با مسئول شرکت تامین تجهیزات تماس گرفته و مسئول مربوطه نیز به ایشان گفت که به من رسیدی بدهد و اینجانب پس از اخذ رسید چکی به او دادم، لیکن پست بعد از چند روز فاکتور مربوطه را به درب منزلم آورد و با کمال تعجب دیدم جمع مبلغ آن شش میلیون و ششصد و هشتاد و پنج هزار تومان است که مبغلی بالاتر از چکی است که اینجانب به منشی داده بودم.

ساعت 41 روز بعد از عمل اینجانب ترخیص شدم لیکن بدون دریافت صورتحساب و تعیین تکلیف قطعی پس از چند هفته از بیمارستان با بنده تماس گرفتند که قرارداد این بیمارستان به بیمه لغو شده است. شما باید نقدا تسویه کرده سپس فاکتوری دریافت و به بیمه ارائه نمایید تا به پولتان برسید پس از اصرار بسیار اینجانب که توان مالی پرداخت آن را ندارم اظهار داشتند که چکی بدهید تا این 2 پروسه انجام شود.

 صبح روز بعد به بیمارستان نزد حسابداری رفتم. خانمی که مسئول آنجا بودند گفت: قرارداد لغو شده است من گفتم روز عمل که با بیمه ما قرارداد داشته اید، گفت فعلا که لغو شده است.

من چندبار نزد رئیس بیمارستان جهت رسیدگی و تعیین تکلیف رفتم وی حاضر نشد مرا به حضور بپذیرد و هر بار از طریق منشی خود با من در ارتباط بود و وقتی دیدند من حرفهایشان را قبول نمیکنم نامه فسخ قرارداد را آوردند مدت قرارداد از مورخه نوزدهم تا بیست و هشتم همان ماه بود. گفتم خب جراحی من در تاریخ بیستم می باشد پس شامل این قرارداد شده و قانون عطف به ما سبق نمی شود. 

مجددا به حسابداری راهنمایی شدم. خانم مسئول آنجا اظهار داشت من نمی توانم برای یک نفر سندی جداگانه بزنم و من هم گفتم من با این همه درد، با این اسلینگ )آتلی که دست را به گردن بسته و نگه می دارد(.چکار کنم چندبار دیگر باید بیایم و بروم گفتند مشکل شماست من هم نا امید از آنجا نزد رئیس بیمه خودمان رفتم. او گفت شما برو ما خودمان رسیدگی می کنیم و هنوز پس از گذشت حدود دو ماه هیچ خبری از بیمارستان نشده است نه تلفنی نه رسیدی نه صورتحسابی نه . . .

پس از مراجعه به پزشکم جهت معاینه مجدد او مرا جهت بهبودی نهایی به فیزیوتراپی معرفی کرد و اظهار داشت فقط باید به این فیزیوتراپی که من می گویم باید بروی چون شما جراحی انجام داده ای و کتف جای بسیار حساسی است من فقط کار آنجا را قبول داشته، بعد از دوهفته برای معاینه مجدد نزد من بیا، من هم به آن فیزیوتراپی مراجعه کردم. پس از جلسه هفتم جهت معاینه مجدد نزد پزشکم رفتم او با پرخاش و سر و صدا گفت چرا هیچ پیشرفتی نکرده ای. چرا دستت بالا نمی آید پس آنجا چکارمی کرده اند و . . . در پایان هم گفت دیگر به آن فیزیوتراپی نرو و به فیزیوتراپی.... برو کارش بسیار خوب است و زودتر نتیجه می گیری. گفتم جناب دکتر من برای ده جلسه لیزر و فیزیوتراپی از بیمه تاییدیه گرفتم که هزینه هایش رایگان باشد و سه جلسه دیگر دارم. بگذارید پس از اتمام جلسه دهم بروم.

 ایشان گفتند نمی خواهد همین که من گفتم. پس به فیزیوتراپی جدید مراجعه و دوباره همان سیکل قبلی در حال اجرا و تکرار بود به فیزیوتراپیست جدید گفتم طبق گفته مسئول بیمه هزینه ها رایگان است لیکن ایشان گفتند هزینه های manual )دستی( را بیمه نمی دهد. شما پرداخت کنید در عوض من فاکتور لیزری به شما می دهم و آن را انجام نمی دهیم و به هزینه ات می رسی.)لازم به ذکر است هزینه های لیزر فقط ده جلسه در سال توسط بیمه تایید می شود و بقیه جلسات هزینه اش با بیمار است و دکتر هم این بار در نسخه ام آن را نوشته بود( صبح روز بعد به بیمه رفتم و ماجرا را برای مسئول بیمه تعریف کرده، گفت بگو یکی از دستگاه ها را نهایتا کم کند و بجایش manual را انجام دهد تا هزینه ای پرداخت نکنی. دوباره این مسئله را به فیزیوتراپیست اعلام کردم او قبول نکرده و دوباره همان حرف های قبل را تکرار کرد و هرجلسه 52 هزارتومان از من دریافت کرده و پس از 41 جلسه فاکتور لیزر به من داد. در ابتدای 41 جلسه بعدی هم از او خواهش کردم که من قرض و قسط های بسیار دارم و توان مالی پرداخت هزینه های فیزیوتراپی را ندارم. لطفا طبق گفته بیمه هزینه ای از من نگیرید، ایشان فقط 2 هزارتومان به من تخفیف دادند. جلسه پنجم با هماهنگی مجدد با بیمه به فیزیوتراپیست گفتم که هزینه های فیزیوتراپی رایگان است. قبول نکرد، گفت فاکتور لیزر می دهم و ... گفتم از لحاظ اخلاقی و قانونی لیزری که انجام نشده و 3 پولی که در این 42 جلسه اخیر از من گرفته اید آیا درست است؟ گفت پس از جلسه بعد لیزر را انجام می دهیم تا مسئله اخلاق و قانون نیز درست و حل شود!!!

بعد از حدود یک ماه مبلغ 1 میلیون تومان به ازای فاکتور وسایل اتاق عمل از طرف بیمه به حساب اینجانب واریز شد. روز بعد جهت پیگیری به بیمه مراجعه کردم و علت اینکه مبلغ کمتر از فاکتور اعلامی شرکت است را جویا شدم. گفتند شاید شرکت مبلغ را بالاتر از مبلغ واقعی آن اعلام کرده است یا احتمال بسیار کم تعرفه های ما به روز نیست البته بیمه قیمت واقعی و لیست مصوب را دارد و بنابر آن سقف و تمام مبلغ را به حساب شما واریز کرده است. گفتم من پولی ندارم تا بقیه آن را پرداخت نمایم از طرفی چکی به منشی دکتر جهت ضمانت داده ام. مسئول بیمه گفت چرا چک داده ای مگر شرکت وسایل را به شما فروخته است. نباید این کار را می کردید. اگر دکتر جهت وسایل و ملزومات اتاق عمل پول یا چکی بگیرد کارش غیر قانونی است.با تمام این تفاسیر با خواهش های مکرر اینجانب ، قرار شد درخواست مساعدتی را بنویسم تا در کمیسیون استان مطرح و شاید بقیه وجه تامین اعتبار شود. )مبلغ چک شش میلیون تومان مبلغ فاکتور شرکت تجهیزات اتاق عمل شش میلیون و ششصد و هشتاد وپنج - هزار تومان مبلغ واریزی بیمه چهار میلیون تومان( -حال سوال اینجاست بیماری که با درد و رنج های بسیار پس از جراحی چه از لحاظ جسمی و چه روحی مواجه است و تاکنون هم خوب نشده و روند درمان ادامه دارد سزاوار چنین پروسه ی طولانی استو اسم آن را چه می توان گذاشت؟

نقش دین، اخلاق ، انسانیت و تحصیلات در سطح عالیه در این اتفاقات چیست؟ در این مکتوب روی سخنم با معدود پزشکان متخلف است که بیمار برایشان همچون کالایی تجاری است که باید از آن منتفع گردد. سوالات بسیاری در مورد اتفاقات فوق از ذهنم می گذرد که مهمترین آن: آیا در پس این رویدادها پشت پرده یا مافیایی وجود دارد که عده ی خاصی هرروز فربه تر و عده ی بسیاری نیز فقیرتر شده و فشار و رنج های بسیاری را متحمل می شوند؟

در پایان امیدوارم هیچ کس بیمار نشده تا گرفتار این فرایند بیمارگونه نشود، امیدوارم هیچ کس با زیاده خواهی خود عرصه را بر دیگران تنگ ننماید، امیدوارم بیمار فقط رنج و درد بیماریش را داشته و استرس و حاشیه های بسیار دیگر جسم و روح و روانش را به مخاطره نیندازد، امیدوارم همه ما تک تک در هر کجا که هستیم برای بهبودی اوضاع جامعه مان قدمی بر داریم و اگر نتوانستیم موجب آزار و اذیت دیگران نشویم و امیدوارم . . . و ای کاش من اولین و آخرین قربانی چنین ماجراهایی باشم!



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi