صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 11 دی 1396 - 27 : 17

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 20258

7846 بازدید


  دبير سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان مطرح كرد؛
افزايش 33 درصدي گروه هاي نمايشي در سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان

*اختصاصي پورتال خبري كاشان/ دبير ستاد سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، از افزايش 33 درصدي گروه هاي نمايشي در جشنواره سيزدهم نسبت به جشنواره دوازدهم خبر داد و گفت: گروه هاي نمايشي از 25 گروه نمايشي در جشنواره دوازدهم به 33 گروه نمايشي در جشنواره سيزدهم افزايش يافته است.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان، محمد شفافي امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اينكه در جشنواره دوازدهم 288 گروه نمايشي شركت داشتند، از رشد 18 درصدي گروه هاي نمايشي درجشنواره سيزدهم خبرداد و گفت: 339 گروه نمايشي از سراسركشور آثار خود به دبير خانه جشنواره سيزدهم ارسال كرده اند.
 
وي تعداد گروه هاي نمايش صحنه اي را 245 گروه نمايشي و تعداد گروه هاي نمايش خياباني را 94 گروه اعلام كرد و افزود: در مرحله نخست بررسي آثار توسط شوراي نظارت بر نمايش شهرستان شامل محسن خسروي، احمد صابرطحان، عبدالرضا توليت و سنگين باف بعد از بررسي و بازخواني متون در مجموع 102 اثر پذيرفته شد.
 
به گفته وي، شوراي انتخاب جشنواره متشكل از هنرمندان جوان و پيشكسوت محسن خسروي، احمد صابرطحان، عبدالرضا توليت و سنگين باف اكبر رضوانيان، حميد جوشقاني، مجتبي جدي، مهدي صفاري نژاد و سعيد خسروي در مرحله دوم كار بازخواني و بازبيني آثار ارسالي صحنه اي و خياباني را انجام دادند.   
 
شفافي همچنين از رشد 43 درصدي آثار پذيرفته شده در مرحله نخست امسال نسب به سال گذشته خبرداد و تعداد آثار پذيرفته شده در مرحله نخست سال گذشته را 71 اثر و آثار پذيرفته شده در مرحله نخست امسال را 102 اثر اعلام كرد و اظهار داشت: از 102 اثر پذيرفته شده مرحله نخست امسال 75 نمايش صحنه اي و 27 نمايش خياباني است.
 
دبير سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان در ادامه از افزايش 33 درصدي گروه هاي نمايشي در جشنواره سيزدهم نسبت به جشنواره دوازدهم خبر داد و گفت: گروه هاي نمايشي از 25 گروه نمايشي در جشنواره دوازدهم به 33 گروه نمايشي در جشنواره سيزدهم افزايش يافته است.
 
به گفته وي، از 33 گروه نمايشي در جشنواره سيزدهم تعداد 20  نمايش صحنه اي است و 10 نمايش خياباني و 3 اثر در بخش نمايش نامه خواني شركت خواهند داشت.
 
شفافي، يادآورشد: در جشنواره سيزدهم 10 اثر خياباني از شهرهاي ملاير، تهران ، ساوه، كاشان، پاكدشت كرج، تفرش اراك و يزد  شركت دارند و در بخش صحنه اي 20 اثر شهرهاي همدان، سبزوار، شاهرود، جزيره خارك، تهران ، بوشهر، نهاوند، كاشان، و يك كار ويژه از اتباع افغانستان اجرا خواهد شد و3 اثر بخش نمايشنامه خواني از شهرستان كاشان اجرا خواهد شد.
 
وي، از افزايش 400 درصدي گروه هاي نمايشي در جشنواره سيزدهم خبر و داد و عنوان كرد:  از3 گروه نمايشي مرحله نهايي در جشنواره دوازدهم به 12 گروه نمايشي مستقل و يك گروه نمايشي مشترك كاشان و سبزوار افزايش يافته است.
 
دبير سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، گفت: در جشنواره سيزدهم سه داور برجسته و با سابقه كوروش نريماني، نادر برهاني مرند و اميرياراحمدي كار داوري آثار را برعهده خواهند داشت.
 
شفافي در ادامه با اشاره به اينكه سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، امسال با شعار‹‹تئاتر براي مردم›› برگزار خواهد شد، عنوان كرد: جشنواره سيزدهم مي تواند نقطه عطفي در جشنواره تئاتر مهر و مقدمه اي براي بين المللي شده اين جشنواره باشد، چرا كه اين جشنواره در حال حاضر به لحاظ اجرا درسطح نخست تئاتر كشور قراردارد.
 
محسن خسروي:  توجه به موضوعات شهروندي در جشنواره سيزدهم
محسن خسروي، مسؤول كميته فني سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان نيز ملاك انتخاب در مرحله نخست، تطابق نمايش ها با فراخوان جشنواره، كيفيت آثار به لحاظ هنري و توجه به پراكندگي نمايش ها از سراسر كشور و نگاه ويژه به گروه هاي نمايش كاشان است.
 
وي، توجه به موضوعات شهروندي در جشنواره سيزدهم را يادآورشد و افزود: از 10 نمايش بخش خياباني 2 نمايش با موضوع شهروندي آپارتمان نشيني و همسايه داري، 2 نمايش موضوعات اعتياد، 2 نمايش فضاي مجازي و آسيب هاي فضاي مجازي، يك نمايش تكدي گري و 3 نمايش نيز با موضوع عام شهروندي است.
 
به گفته وي، 5  نمايش از 10 نمايش خياباني جشنواره سيزدهم فضاي طنز داشته و تلاش شده تا در مكان هاي مختلف شهرستان كاشان اجرا شود تا هر نمايش بتواند سه اجراي موفق را داشته باشد.
 
خسروي، گفت: در بخش نمايش هاي صحنه اي نيز 3 نمايشنامه خواني در نظر گرفته شده است كه 2 اثر آن از آثار بزرگاني همچون نمايش ‹‹ضيافت›› اثر بهرام بيضائي و نمايش ‹‹هاملت با سالاد فصل›› از اكبر رادي است.
 
 مسؤول كميته فني سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان همچنين نمايش سوم صحنه اي را رسانه امروز اعلام كرد و گفت:  اين نمايش به بررسي وضعيت رسانه و نقش رسانه در شكل دهي مسائل اجتماعي مي پردازد كه اين نمايش متقاضي شركت در بخش صحنه اي بود، اما از كيفيت لازم برخوردار نبود اما به دليل اهميت موضوع آن در بخش نمايشنامه خواني در نظر گرفته شد.
 
به گفته وي، 12 نمايش نيز در بخش مسابقه توسط ستاد برگزاري انتخاب شده است و دو نمايش نيز ويژه كودك و نوجوان است و 4 نمايش در بخش ويژه جشنواره سيزدهم كه از كاشان و 2 نمايش ميهمان كه داراي قابليت هاي فني خوبي هستند حضور دارند.
 
وي  توجه به موضوعات اجتماعي در نمايش هاي صحنه اي را نيز اشاره كرد و گفت: 7 نمايش صحنه اي با موضوعات عام اجتماعي، 3 نمايش با موضوع دفاع مقدس، 1 نمايش با موضوع آئيني سنتي، 1 نمايش تاريخي و 2 نمايش آسيب هاي اجتماعي است.
 
خسروي همچنين از اجراي يك نمايش استكبار ستيزي با عنوان ‹‹خروس›› توسط اتباع افغانستان در جشنواره سيزدهم  براي نخستين بار خبرداد و گفت:  در اين نمايش به نقش استكبار در قضاياي افغانستان كه براي هر كشوري مي تواند رخ دهد پرداخته شده است.
 
به گفته وي، در جشنواره سيزدهم تلاش شده تا از موضوعات متنوع و مختلف اجتماعي استفاده شود.
 
مسؤول كميته فني سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، يادآورشد: در حاشيه جشنواره سيزدهم كارگاه هاي آموزشي تئاتر با چهار موضوع مشخص تئاتر كودك، اجراي تئاتر درمكانهاي غير تئاتري و كارگاه كارگرداني و هر موضوع دو روز برگزار خواهد شد.
 
سيد ابوالفضل بني حسيني : در جشنواره سيزدهم 73  اجرا در نظر گرفته شده است
در ادامه سيد ابوالفضل بني حسيني مدير اجرايي جشنواره نيز گفت:  امسال 40 گروه اجرايي در ساختاري كه تعريف شده  شامل شوراي سياستگذاري، ستاد برگزاري جشنواره، دبيرخانه و مدير اجرايي، گروه پايش و 6 كميته اجرايي از جمله كميته انتخاب و ارزيابي و برنامه هاي جانبي، كميته فني، كميته اطلاع رساني و تبليغات، كمتيه تشريفات، كميته جذب مشاركت ها و كميته پشتياني در حال فعاليت هستند.
 
وي از افزايش اجراي جشنواره سيزدهم از 7 روز به 11 روز خبرداد و گفت: جشنواره سيزدهم از 14 دي ماه امسال با اجراي تئاترهاي خياباني آغاز خواهد شد و نمايش هاي صحنه اي جشنواره سيزدهم از 17 دي ماه آغاز خواهد شد.
 
به گفته وي، روزانه 3 اجراي تئاترهاي خياباني در 20 مكان در سطح شهرستان برگزار خواهد شد و20 نمايش صحنه اي روزانه 2 اجرا خواهد داشت.
  
مدير اجرايي جشنواره از افزايش 33 درصدي اجراي نمايش هاي جشنواره سيزدهم نسبيت به جشنواره دوازدهم خبر داد و گفت: در جشنواره سيزدهم 73  اجرا در نظر گرفته شده است.
بني حسيني، همچنين با اشاره به اينكه جشنواره قبلي تنها در سه سالن فرهنگسراي مهر برگزار مي شد، گفت: در جشنواره سيزدهم سه سالن خانه تئاتر، تالار آزادي و فرهنگسراي المهدي اضافه شده است.
 
وي يادآورشد: مراسم اختتاميه جشنواره سيزدهم 24 دي ماه در سالن آزادي دانشگاه كاشان برگزار خواهد شد.
 
والي زاده: جشنواره سراسري تئاتر مهركاشان امروز تبديل به يك برند براي منقطه فرهنگي كاشان بزرگ شده است
در ادامه مرتضي والي زاده رييس ستاد سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، گفت:  شهرداري امروز از فعاليتهاي خدماتي عبور كرده و تبديل به به يك نهاد ارائه كننده خدمات اجتماعي و موضوعات مختلف اجتماعي شده است.
 
وي از تئاتر بعنوان يك ابزار مهم نام برد و گفت: اثرگذاري تئاتر به دليل زنده بودن و ملموس بودن آن بيشتر فيلم و سينما است، چرا كه بازيگران تئاتر به دليل زنده بودن نقش آنها ارتباط خوبي را با مخاطب خود دارند و اين احساس در همه مخاطبان تئاتر وجو دارد.
 
والي زاده گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري كاشان امسال نيز به مانند سالهاي گذشته با رويكرد حمايتي از هنرمندان تئاتر كاشان و استفاده از ابزار و تكنيك هنر براي تحقق اهداف اجتماعي و اطلاع رساني و آموزش شهروندي سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان را برگزار مي كند.
 
وي تأكيد كرد: يكي از ابزارهاي آموزش شهروندي استفاده از هنر است و اگر در اين بخش هزينه اي انجام مي شود خارج از چارچوب وظايف عمل نشده است، چرا كه  برگزاري اين جشنواره با هدف حمايت جامعه هنري كاشان، هنر و ارزش هاي موجود در منطقه فرهنگي كاشان بزرگ و تحقق اهداف فرهنگي سازمان است.
 
رييس ستاد سيزدهمين جشنواره سراسري تئاترمهركاشان، يادآورشد: جشنواره سراسري تئاتر مهركاشان امروز تبديل به يك برند براي منقطه فرهنگي كاشان بزرگ شده است.
 
شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش‌های نمایش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از 14 تا 24 دی‌ماه سال جاری به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi