صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 27 آذر 1396 - 41 : 23

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 20199

5422 بازدید


  پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان اسفند امسال در كاشان برگزار مي شود

*اختصاصي پورتال خبري كاشان/ پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان از 4 تا 7 اسفند ماه امسال به مدت 4 روز در شهرستان كاشان برگزار مي شود.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان، محمد سرجه پيما رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان اسفند از 4 تا 7 اسفند ماه امسال به مدت 4 روز با حضور 10 استان تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مركزي و استان اصفهان توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره فرهنگ و ارشاد كاشان در كاشان برگزار مي شود.
 
وي، حمايت از توليدات حرفه اي و نيمه خرفه اي هنرجويان استانها و معرفي استعدادهاي سينمايي خارج از مركز، تثبيت جايگاه فيلم كوتاه را يع عنوان يكي از مقوله هاي مهم فرهنگي و ارتباط با مسؤولين استاني و ستاد مركزي سينماي جوانان ايران براي همكاري دو جانبه را از مهمترين اهداف جشنواره اعلام كرد.
 
سرجه پيما، با اشاره به اينكه پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در 3 بخش فيلم كوتاه، فيلنامه و عكس برگزار مي شود، افزود: در بخش فيلم شامل دو بخش مسابقه و جنبي و ويژه است كه اين بخش علاوه بر رقابت، فرصتي براي تبادل انديشه ها و تجربه هالي هنرمندان و ايجاد زمينه هاي مناسب براي ارزيابي جايگاه آثار فيلمسازان و فيلم كوتاه شامل نمايش ويژه ، بزرگداشت، مرور آثار و نشست تخصصي است و بخش ويژه نيز شامل فيلم هايي با نگاه ويژه به بخش گردشگري منطقه فرهنگي كاشان است.
 
 رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان به مقرار بخش فيلم جشنواره اشاره كرد و گفت:  حداکثر زمان براي آثار ۳۰ دقيقه تعيين شده است و سرمايه‌گذار يا تهيه‌کننده حقوقي صاحب اثر شناخته خواهد شد و تاريخ توليد آثار بايد بعد از فروردين 94 باشد، ضمن اينكه فيلم‌هايي که براي جشنواره‌هاي منطقه‌اي سينماي جوان ارسال شده‌اند، امکان حضور در اين دوره از جشنواره را ندارند و از نظر تعداد آثار ارسالي محدوديتي وجود ندارد ودر صورت راه‌يابي فيلم به بخش مسابقه ارسال تأييديه تهيه‌کننده الزامي‌است.
 
به گفته وي، آثاري که در اين جشنواره موفق به دريافت تنديس به عنوان بهترين فيلم داستاني، مستند، تجربي، پويانمايي  و بهترين فيلم جشنواره شوند، مستقيماً به بخش مسابقه « سي و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم کوتاه تهران » راه مي‌يابند.
 
سرجه پيما، گفت: فيلم‌هاي شرکت‌کننده در دوره‌هاي گذشته  جشنواره فيلم کوتاه تهران  که به بخش مسابقه راه يافته و ديپلم يا تنديس نگرفته باشند، مي‌توانند به اين دوره از جشنواره ارسال شوند، در صورتي‌که اين فيلم‌ها موفق به کسب تنديس در اين جشنواره شوند، به جشنواره سي و پنجم فيلم کوتاه تهران راه پيدا نخواهند کرد.
 
وي يادآور شد: در پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان فرآيند ارسال فيلم‌ها به دبيرخانه جشنواره يک مرحله‌اي است از اين رو  در صورت انتخاب هر فيلم براي بخش مسابقه، فايل ارسال شده توسط فيلم‌ساز، مستقيماً و بدون هيچ تغييري در جشنواره به نمايش در خواهد آمد، بنابراين از ارسال آثار خود به صورت  DVD video يا همان VOB خودداري شود.
 
رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان، عنوان كرد: به علت تراکم آثار ارسالي و محدوديت زماني، فايل‌هاي معيوب و يا فرمت‌هاي متفرقه به هيچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
 
سرجه پيما، گفت: براي تشويق هنرجويان، دانشجويان و علاقه‌مندان فيلم کوتاه، متولدين سال ۱۳۷۴ به بالا که اولين يا دومين اثر توليدي خود را ارائه كرده اند جايزه‌اي تحت عنوان استعداد جوان اهدا خواهد شد.
 
وي در ادامه به بخش فيلنامه اين جشنواره نيز اشاره كرد و افزود: اين بخش با هدف کشف استعدادهاي جوان در زمينه فيلمنامه ‌نويسي در سه بخش آزاد، اقتباسي و ويژه برگزار مي‌شود كه در بخش اقتباسي‹‹ اقتباس ادبي از متون کهن يا معاصر ايراني، متون مرتبط با انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و بيداري اسلامي با ذکر مأخذ›› و در بخش بخش ويژه ‹‹ فيلمنامه‌هايي مرتبط با موضوع گردشگري و فرهنگ بومي در منطقه فرهنگي کاشان›› است.
 
رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان، با اشاره به مقررات خاص بخش فيلمنامه، گفت: هر فيلمنامه بايد به  شکل آنلاين ثبت نام شده  و کد دريافتي از سايت را نزد خود نگه دارد، فيلمنامه‌ها بايد با يکي از دو فرمت pdf  يا word  در هنگام ثبت اثر ضميمه شود، همراه بودن خلاصه فيلمنامه در حداکثر يک صفحه A4 در صفحه اول فيلمنامه  الزامي است، فيلمنامه مي‌بايستي بر مبناي زمان حداکثر ۲۵ دقيقه نوشته شده باشد، تعداد فيلمنامه‌هاي ارسالي هر نفر براي هر سه بخش آزاد، اقتباسي و ويژه در مجموع حداکثر چهار فيلمنامه در نظر گرفته شده است و فيلمنامه‌هاي ارسالي نبايد توليد شده باشند.
 
سرجه پيما به بخش عكس جشنواره هم اشاره كرد و گفت:  بخش عکس شامل دو بخش مجموعه عکس و تک‌ عکس است،  در اين بخش به مفاهيم والاي فرهنگي براساس باورها و ويژگي‌هاي فرهنگي مناطق مختلف ايران اسلامي، ارائه انديشه‌اي نو بر پايه پژوهشي جامع براي دست‌يابي به بياني صريح و قدرتمند در ارائه يک اثر ناب پرداخته مي‌شود.
 
وي افزود: بخش مسابقه با موضوع « آزاد » برگزار مي‌شود و بخش ويژه  نيز با موضوع گردشگري و فرهنگ بومي منطقه فرهنگي کاشان برگزار مي‌شود، ضمن اينكه شرکت در مسابقه براي عموم آزاد است و عکس‌هاي راه‌يافته به بخش مسابقه در نمايشگاه به نمايش گذاشته خواهد شد.
 
به گفته وي، عکس‌ها بايد با فرمت JPG  با پسوند RGB ، اندازه ضلع بزرگ ۱۲۰۰ پيکسل وحداقل ۳۰۰ کيلوبايت و حداکثر ۷۰۰ کيلوبايت هنگام ثبت اثر ضميمه شود و هر عکاس حداکثر با ۱۰ فريم به صورت تک‌ عکس يا مجموعه عکس مي‌تواند شرکت کند.
 
سرجمه پيما، گفت: در بخش مجموعه عكس، هرعکاس مي‌تواند حداکثر ۷ قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکس قرار مي‌گيرند، ارسال كند و در بخش تك عكس، عکاسان در اين بخش حداکثر با ارسال ۵ قطعه عکس مي‌توانند در مسابقه شرکت کنند، ضمن اينكه عکس‌ها مي‌تواند به صورت رنگي وسياه وسفيد باشد.
 
وي با اشاره به اينكه شرکت همه‌ فيلم‌سازان، نهادها، سازمان‌هاي دولتي و تهيه‌کنندگان بخش خصوصي آزاد است و ثبت‌ نام در جشنواره فقط از طريق اينترنت امکان‌پذير است، گفت: درخواست‌کنندگان مي توانند با مراجعه به سايت iycs.ir فرم تقاضاي شرکت در جشنواره را تکميل و هنگام ارسال کپي آثار، نام فايل را به کد دريافتي از سايت تغيير نام دهند.
 
به گفته وي، به هيچ عنوان امکان تغيير و يا ارسال مجدد آثار وجود ندارد و به آثاري که به بخش مسابقه راه يافته‌اند، گواهي شرکت داده خواهد شد، ضمن اينكه آثاري که استانداردهاي فني و نمايشي را نداشته باشند، از بخش مسابقه حذف مي‌شوند.
 
رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان ، آخرين مهلت ثبت ‌نام و  ارسال آثار را  دوم  ديماه اعلام كرد و با اشاره به اينكه انتخاب آثار  از نيمه اول ديماه خواهد بود، يادآورشد: مهلت ثبت‌نام  به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.
 
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان: رویکرد ما شبکه ها از جمله شبکه هنری است
در ادامه مرتضي والي زاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، رويكرد مديريت شهري در مباحث هنري را يادآورشد و گفت: رويكرد ما تقويت شبكه ها از جمله شبكه هنرمندان كاشان است.
 
وي افزود: هنر ما اين است كه از هنر بعنوان يك ابزار موثر در مسائل فرهنگ شهروندي استفاده شود، بنابراين تأكيد مديريت شهري بر مشاركت حداكثري شهروندان در اداره امور شهري است.
  
رضوي زاده مدير امور گردشگري، جايزه ويژه سيلك براي آثار حوزه گردشگري و كتاب 
 مهدي رضوي زاده مدير امور گردشگري، به بخش هاي ويژه پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان اشاره كرد و در بخش جايزه ويژه سيلك به آثار هنري بخش عكس و فيلم كوتاه و فيلم نامه كه نگاه هنرمندانه اي به حوزه گردشگري و كتاب داشته باشند جايزه ويژه تعلق خواهد گرفت.
 
محمد نظافتي مدير امور فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان نيز علاوه بر تاريخ و تمدن كاشان يكي از مسائلي كه سبب شد پنجاه و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در كاشان برگزار شود پويايي هنرمندان كاشاني است.
 
به گفته وي شهرستان كاشان با وجود سه رقبايي كه داشت براي برگزاري جشنواره پنجاه و نهم منطقه اي سينماي جوان انتخاب شد.
 
نظافتي گفت: هنرمنداني كه آثار آنها مرتبط با حوزه كتاب باشد يك جايزه ويژه در بخش فيلم نامه و عكس در نظر گرفته شده است.

 سهيلا عسگري مدير امور جشنواره‌هاي انجمن سينماي جوانان ايران: تاکنون 201 فيلم، 89 فيلمنامه و 176 عکس به دبيرخانه رسيده است 
در ادامه سهيلا عسگري مدير امور جشنواره‌هاي انجمن سينماي جوانان ايران گفت: تاکنون 201 فيلم، 89 فيلمنامه و 176 عکس به دبيرخانه پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان ارسال شده است.
 
وي با اشاره به اينکه ارتباط هرچه بيشتر ميان مسئولان استاني و ستاد مرکزي سينماي جوانان ايران براي همکاري‌هاي دو جانبه از ديگر هدفهاي برگزاري جشواره هاي منطقه اي است، افزود: هر سال سه جشنواره منطقه اي با مشارکت استانهاي کشور برگزاري مي شود که امسال نخستين و دومين جشنواره در شهرهاي کرمانشاه و آبادن برگزار شده است.
 
عسگري تصريح کرد: فيلمهايي که در اين جشنواره موفق به دريافت تنديس به عنوان بهترين فيلم داستاني، مستند تجربي، پويانمايي و بهترين فيلم جشنواره شوند بطور مستقيم به بخش مسابقه سي و پنجمين جشنواره بين الملي فيلم کوتاه تهران راه مي يابند.
 
وي تاکيد کرد: فيلم‌هاي شرکت‌کننده در دوره‌هاي گذشته جشنواره فيلم کوتاه تهران که به بخش مسابقه راه يافته و ديپلم يا تنديس نگرفته باشند، مي‌توانند به اين دوره از جشنواره ارسال شوند و در صورتي‌که اين فيلم‌ها موفق به کسب تنديس در اين جشنواره شوند به جشنواره سي و پنجم فيلم کوتاه تهران راه پيدا نخواهند کرد.
 
لازم به ذكر است، علاقمند به اين جشنواره مي توانند آثار خود را به نشاني تهران، ميدان ونک، خيابان گاندي جنوبي، کوچه 19، پلاک ۲۰ ،  کدپستي: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱، دفتر امور جشنواره‌ها، ارسال کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi