صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 36 : 6

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18608

3611 بازدید


  آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:
صف آرايي مقابل یکديگر خطاي بزرگ سياسي است

آیت الله نمازی گفت: امروز، روز اختلاف نيست، دشمن براي ضربه به ملت ايران مصمم شده است و به جاي صف آرايي مقابل دشمن برابر همديگر ایستاده ایم و اين خطاي بزرگ سياسي است.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي دوشنبه شب در سيصد و بيست و چهارمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در تفسير آيات 141 تا 144 سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات نيز در ادامه آيات مربوط به جنگ احد و بدر است كه در جنگ بدر مسلمانان پيروز شدند و ضربه سختي را بر سپاه ابوسفيان وارد كردند و كشته زيادي از آنها گرفتند.

وي با بيان اينكه در جنگ احد سرنوشت جنگ بر عكس شد، افزود: چون جنگ بدر با پيروزي جبهه توحيد به پايان رسيد برخي اصحاب گفتند كاش ما در اين جنگ شركت داشتيم و جاي ما خالي بود، از اين رو خداوند بر اي اينكه آنها را امتحان كند ببيند حرف آنها شعار است يا واقعيت دارد، جنگ احد را آغاز كرد و در جنگ احد برخي از آنها فراركردند و برخي ديگر به دنبال جمع آوري غنائم رفتند.

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه آيات 141 تا 144 سوره مباركه آل عمران نيز در ادامه همان آيات قبلي است كه خداوند در آيه 141 آل عمران مي فرمايد‹‹وَلِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ›› يكي از سنت هاي ثابت و مستمر و لامتغير خداي سبحان آزمايش انسانها است و خدا همه را امتحان مي‌كند و هيچ كس را بدون آزمون قبول نمي‌كند.

ناخالصي انسانها در مشكلات و سختي هاي دنيا گرفته مي‌شود

وي با بيان اينكه خداوند افرادي را كه ايمان آورده اند امتحان مي‌كند، اظهار داشت: همانگونه كه زرگر طلاها را در كوره حدادي چندين هزار حرارت مي دهد تا ناخالصي هاي طلا ذوب شود و طلاي ناب شفاف باقي بماند، ناخالصي انسانها نيز در مشكلات و سختيهاي دنيا گرفته مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه انسانها مانند جواهر هستند، گفت: انسانها معدن طلا و نقره هستند، بنابراين انسانها نيز مانند معادن ناخالصي‌هايي دارند كه اين ناخالصي‌ها در سختي‌ها و شدائد و مشكلات و پيچ و خم‌ها و گردنه هاي زندگي بايد ذوب شود تا گوهر ناب توحيدي بماند تا به غير از خدا نبيند اين سنت خدا است.

آيت الله نمازي ادامه داد: اولياء خدا ازسختي ها و بيماري ها هيچگاه ناراحت نمي شدند و استغفار و شكر مي‌كردند و بشترين سختي را انبياء و اولياء و ائمه اطهار(ع) كشيدند و مانند دانه هاي تسبيح هركدام به گوشه اي پرت شدند، اميرمومنان(ع) از مدينه به كوفه آمد و در كوفه به شهادت رسيد، صديقه طاهره تنهاي تنها در مدينه، امام حسين در كربلا، موسي ابن جعفر در بغداد، هر كدام از آنها يك گوشه اي براي اداي وظيفه و تكليف و هدايت مردم به شهادت رسيدند و اين امتحان سنت خدا است.

وي يادآور شد: خداوند اهل ايمان را بازسازي و پاكسازي مي‌كند و ناخالصي‌هايي را كه در وجود انسانها است در كوره حوادث زندگي ذوب مي‌كند از اين رو، خداوند اهل توحيد را مي‌سازد و پاكسازي مي‌كند و ناخالصي‌هاي آنها را مي‌گيرد، اما با كفار به گونه اي ديگر رفتار مي‌كند و آنها را به آرامي به سمت و سوي هلاكت و نابودي مي برد.

بهشت از آنهايي است كه كارت سبز داشته باشند

آيت الله نمازي در تفسير آيه 142 سوره مباركه آل عمران كه مي فرمايد «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِينَ»، افزود: اين آيه خطاب به ياران پيامبر است كه در جنگ بدر غايب بودند اما آرزو كردند اي كاش در جنگ بودند، اما خداوند مي فرمايد، اين خبرها نيست شما فكر كرديد به اين راحتي و بدون امتحان وارد بهشت مي شويد، بهشت از آنهايي است كه كارت سبز داشته باشند.

وي افزود: آيا گمان كرديد به اين راحتي مي گويند بفرماييد در صورتي كه هنوز در آ‌زمون قبول نشديد و مشخص نشده گوهر شما چيست و چه انگيزه و نيتي در دل شما است و به دنبال دنيا هستيد يا به دنبال خدا هستيد و اين در حالي است كه بهشت را به بها مي دهند نه بهانه ضمن اينكه هنوز مشخص نشده كدام يك از شما مجاهد هستيد و اهل دفاع از اسلام و ارزشها هستيد و كدام يك در مسير حق تحمل بالايي داريد و سختيها، كمبودها، فقر، نقصان، بيماري، گاهي تضعيف و گاهي توطئه و گاهي تحقير، همه را با بي اعتنايي از كنارش عبور مي‌كنيد، در صورتيكه هنوز باطن شما آشكار نشده كه چكاره هستيد و به دنبال چي چيزي هستيد و مجاهدين شما هنوز مشخص نيست چه كساني هستند و اهل فداكاري هستند و از شهادت استقبال مي‌كنند و چه كساني ثابت قدم هستند.    

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين در تفسير آيه 143 سوره مباركه آل عمران كه فرمايد «وَلَقَدْ كُنْتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ»، گفت: خداوند خطاب به آنهايي كه در جنگ احد غايب بودند و آرزو مي كردند در جنگ احد بودند مي فرمايد، شما آرزوي شهادت مي‌كرديد، قبل از اينكه وارد صحنه جنگ شويد در حالي كه در جنگ احد ناظر صحنه جنگ بوديد و زماني كه سپاه دشمن فرار كرد، اميرمومنان(ع) قهرمانان جبهه كفر را يكي بعد از ديگري از دم تيغ گذرانيد و لشكر دشمن متلاشي شد و فرار كردند.

امتحان شدن انسانها سنت خدا است

آيت الله نمازي ادامه داد: بعد از اينكه دشمن فرار كرد، برخي از مسلمانان به دنبال جمع آوري غنائم جنگي رفتند و سپاه كفر متوجه شد مسلمانان جنگ را رها كرده و  به دنبال دنيا رفته اند، آنها را دور زدند و محاصره كرده و عده زيادي را به شهادت رسانيدند و عده اي فرار كردند و پيامبر اكرم(ص) را تنها گذاشتند.

وي افزود: خداوند مي فرمايد، شما در آرزوي شهادت بوديد و قبل از اينكه جنگ شروع شود شعار مي داديد، درجنگ بدر هم در صحنه بوديد و گوشه و كنار ايستاده بوديد و داشتيد نگاه مي‌كرديد ببينيد سرنوشت جنگ چطور خواهد شد و يكي كه نمايندگي شيطان را داشت ندا داد پيامبر كشته شد.

به گفته وي، براي تضعيف روحيه يك سپاه كافي است به آنها اعلام شود فرمانده آنها كشته شده است، آنها به لحاظ روانشناسي روحيه خود را از دست مي‌دهند و اين كار در جنگ احد انجام شد و ندا دادند پيامبر كشته شد و سپاه اسلام عقب نشيني كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان، افزود: وقتي سپاه اسلام فرار كرد خداوند آنها را توبيخ كرد مگر براي پيامبر جنگ مي كنيد كه عقب نشيني مي‌كنيد و در آيه 144 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ» قبل از پيامبر انبياء زيادي آمدند و رفتند و دين خدا بايد بماند.

آيت الله نمازي، گفت: اگر پيامبر هم شهيد شود شما بايد به دوران جاهليت برگرديد، پيامبر اكرم مأموريت داشت دين خدا را ابلاغ كند و در راه دين خدا شهيد شده اما دين خدا كه هست، اگر شما عقب نشيني كنيد زيان و ضرري به خدا نمي رسد بلكه زيان آن به شما مي رسد.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: اين آيات به چند نكته اشاره مي كند، يكي اينكه امتحان كردن سنت خدا است و همه انسانها بايد امتحان شوند تا معلوم شود چه كساني اهل مبارزه و جهاد با نفس و دشمن خارجي و هواي نفساني و جاذبه هاي كاذب دنيا هستند و چه كساني كم نمي آورند  عقب نشيني نمي‌كنند، بنابراين، اهل توحيد و ايمان بايد ثابت قدم باشند و سست و ضعيف النفس نباشند.

آيت الله نمازي گفت: خداوند در آيات قبل فرمود  «وَتِلْكَ الأيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ» روزگار را دست به دست مي‌كنيم، يك روز دست شما موحدان و يك روز هم دست دشمنان شما است، اميرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه مي فرمايد، ما در ركاب رسول خدا در جبهه جنگ مي جنگيم و ابتكار عمل در جبهه جنگ گاهي در دست ما بود و گاهي در دست دشمن بود اما وقتي خداوند ديد كه ما صادقانه مي جنگيم و براي شهرت و نام و نان و اسم و رسم دنيا نمي جنگيم خداوند نصرت خودش را بر ما نازل كرد و و شكست را بر دشمنان ما نازل كرد.

وي افزود: سنّت خداوند در اين است كه روزگار در حال گردش است و ايام در حال چرخش داست و دنيا هر روز تحويل يك گروهي مي شود، گاهي تحويل دشمن است و گاهي تحويل اسلام است و مسلمانان بايد مراقب باشند و قدرت را كه خدا بعنوان نعمت به آنها داده است آن را حفظ كنند و به جان همديگر نيافتند و اين سنت خدا است كه هركجا دعوا و اختلاف و من و تو باشد، خداوند نيز آنها را به حال خودشان رها مي‌كند.

وحدت و برادري و برابري سبب نزول نصرت الهي است

آيت الله نمازي اظهار داشت: هر كجا وحدت و برادري و برابري و صفا و دوستي و احسان و فداكاري باشد همان جا محل نزول نصرت الهي است و اين سنت خدا است،  نمي شود در جامعه اختلاف باشد و بركات خدا هم نازل شود.

وي ادامه داد: پيامبر در يكي از جنگها سربازان خود را به خط كرد و از آنها سان ديد و بعد از سخنراني مختصري به آنها گفت، با هم باشيد و متحد باشيد چرا كه سنت خدا بر اين است كه اگر با هم باشيد نصرت خدا بر شما نازل مي شود و اگر اختلاف داشته باشيد خداوند شما را به حال خودتان رها مي كند .

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فرارسيدن ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي، گفت: 2 هزار و پانصد سال شاهان بر سرزمين ايران حكفرمايي كردند، اما ملت ايران با پيروي از امام يكپارچه شد، خداوند نصرت خودش را به ملت ايران داد و پيروز شدند، در مدت 8 سال دفاع مقدس ملت با يكديگر بودند خداوند نصرت خودش را نازل كرد و ادامه راه نيز همين است و اگر بخواهيم بر سر غنائم انقلاب با هم بجنگيم و مدعي صندلي رياست جمهوري و نخست وزيري و وزارت خانه  باشيم شكست و سرنگوني را به دنبال دارد و بايد مسؤولان و نخبگان و اساتيد دانشگاه و حوزه جوانها را نصحيت و راهنمايي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: امروز، روز اختلاف نيست، جبهه دشمن براي وارد كردن ضربه به ملت ايران مصمم و متحد شده است و به جاي صف آرايي مقابل دشمن در مقابل همديگر صف آرايي كرده ايم و اين خطاي بزرگ سياسي است.

لازم به ذكر است، درس هاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و بيست و چهارمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزار شد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi