صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 23 آذر 1395 - 45 : 6

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18295

3419 بازدید


  آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:
قرآن کریم به مسلمانان هشدار داده به دشمن اعتماد نکنید

نماينده ولي فقيه در كاشان، گفت: مردان بزرگ و انقلابي در برابر جاذبه هاي دنيا تسليم نمي شوند و با درهم دينار و دلار نمي شود آنها را خريد چرا كه تقواي الهي دارند و اگر تقوا الهي داشته باشيد دشمن نمي تواند به شما آسيب برساند.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاري رسا در کاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب در سيصد و هيجدهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ترجمه و تفسير آيات 118 ، 119 و 120 سوره مباركه آل عمران گفت: اين سه آيه از آيات كاملا سياسي است كه جايگاه استكبار را ترسيم مي‌كند و به مسلمانان هشدار مي دهد، اين آيات مانند اين است براي شرايط  امروز اسلام و مسلمانان و منطقه نازل شده باشد.

وي افزود: اين آيات نيز در ادامه آيات گذشته است كه خداوند خباثت‌ باطني صهيونيست را كه در زبان قرآن يهود مي گويند، خداوند خدعه ها و ادعاها و طلبكاري آنها از پيامبران شان و همچنين مقاومت آنها را در برابرجبهه حق را بيان كرده است.

آيت الله نمازي، گفت: در اين آيات خداوند با توجه به سير كلام گذشته به  مسلمانان هشدار مي دهد كه شما با چنين دشمنان سرسختي روبرو هستيد كه بايد مراقب باشيد به آنها اعتماد نكنيد و همانگونه كه امروز در مذاكرات هسته اي رهبر معظم انقلاب مكرر به مسؤولان تذكر داده به اينها اعتماد نكنيد.

وي افزود: خداوند در آيه 118 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد ‹‹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا›› كساني كه به خدا ايمان آورديد ‹‹لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ›› به بيگانان اعتماد نكنيد و آنها را طرف مشاوره خود در كارشناسي‌هاي مختلف انتخاب نكنيد و صهيونيستها را محرم اسرار خود قرار ندهيد و اگر آنها مشاور خود قرار دهيد در حقيقت محرم اسرار شما مي شوند و ‹‹بِطانَةً›› و مانند زير پوشي كه به تن چسبيده است اينها هم به شما مي چسبند و شما را تخليه اطلاعاتي مي‌كنند و به شما اطلاعات غلط مي‌دهد.

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه از هشدارهاي خداوند در قرآن بعنوان يك تدبير سياسي براي راهنمايي مسلمانان نام برد و به تبيين دلايل عدم بي اعتمادي به دشمن در قرآن پرداخت و افزود:  اولين دليل ‹‹لا يَأْلُونَكُمْ خَبالاً›› اينها  از اينكه  شما را پريشان حال كنند و اعصاب شما را خرد كنند كوتاه نمي آيند و همين يك دليل براي امت اسلامي و مسؤولان عالي نظام اسلامي كافي است تا با هدايت وحي دشمن شناس شوند به آنها اعتماد نكنند.

آيت الله نمازي، در رابطه با دليل دوم عدم اعتماد به دشمن، گفت:  قرآن مي فرمايد ‹‹وَدُّوا ما عَنِتُّمْ›› آنها دوست دارند شما هميشه بدبحت و تحت سلطه و وابسته آنها باشيد و دست گدايي شما به طرف آنها باشد و سومين دليل ‹‹قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ›› آثار كينه آنها به شما از سخنراني ها و مصاحبه هاي آنها مشخص است، وقتي اوباما در مصاحبه هاي خود شفاف مي گويد اگر من مي توانستم تمام پيچ و مهره ماشين آلات هسته اي ايران را باز كنم اين كار را مي كردم و از طرف ديگر  وزير امور خارجه و قبل از آن نيز بوش ايراني ها را محور شرارت مي داند، نشانه كينه آنها است.   

وي همچنين با اشاره به سومين دليل عدم بي اعتمادي دشمن يادآور شد: خداوند مي فرمايد ‹‹وَ ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ›› دشمن حرفهايي را كه به زبان مي آورد تنها حرفهايي غير طبقه بندي شده و غير محرمانه و سري است و آنچه در درون دارند و تصورات دروني و قلبي و طرحهايي كه براي آينده تهيه كرده ند بيشتر از آنچه بر زبان مي آورند است، از اين رو آنچه در سينه و دلهاي خود پنهان كرده اند خيلي بيشتر از آن است كه در مصاحبه هاي خود بر زبان مي آورند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآياتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ››  ما حجت را بر شما مسلمانان تمام كرديم و شما هم  بايد عقل و خرد و تفكر خود  را فعال كنيد و تنبل نباشيد و فكر كنيد و مسائل جهاني و بين المللي را تحقيق و بررسي كنيد و دشمن و دوست را بشناسيد.  

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به تفسير آيه 119 سوره مباركه آل عمران ‹‹ ها أَنْتُمْ أُولاءِ تُحِبُّونَهُمْ›› گفت: خداوند مي فرمايد شما مسلمانان افراد خوش قلبي هستيد و آنچه را ديگران مي گويند حمل بر صحت مي كنيد، در حاليكه حمل بر صحت از جامعه اسلامي است و مسلمانان آنچه را مي گويند حمل بر دشمني يكديگر نمي دانند، اما در رابطه با دشمن برخي از شما به استكبار خوش بين هستند و مي گويند افراد خوبي هستند كه  قصد دارند در صنعت و اقتصاد و ديگر مسائل به ما كمك كنند، اين افراد كساني هستند كه با آنها دوست شده و پشت يك ميز با هم ناهار مي خورند، شما آنها را تحويل مي‌گيريد در حاليكه آنها شما را قلبا تحويل نمي گيرند.

وي افزود: نبايد به ظاهر آنها نگاه كرد چرا كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمود، اين لبخندهاي ديپلماسي است و دست دادن هاي آنها ديپلماسي است كه در زير دستكش مخملي آنها دستهاي چدني است ‹‹وَ لا يُحِبُّونَكُمْ›› درحاليكه آنها شما را قبول ندارند ‹‹وَ تُؤْمِنُونَ بِالْكِتابِ‌كُلِّهِ››  اما شما كتب آسماني و تورات و انجيل و  زبور و قرآن را قبول  را كه بر انبياي پيشين نازل شده است را احترام مي گذاريد آما آنها كتاب شما را قبول ندارند.

آيت الله نمازي ادامه داد: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹وَ إِذا لَقُوكُمْ قالُوا آمَنَّا›› اما آنها وقتي با شما روبرو مي شوند كنفرانس و جلسه مي‌گذارند به ظاهر مي گويند به جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران احترام مي ‌گذاريم و ملت ايران متمدن و پيشرفته و داراي تاريخ كهن است ‹‹وَ إِذا خَلَوْا›› اما در پشت صحنه وقتي خودشان با هم خلوت كردند ‹‹وَ إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَيْظِ›› و نامحرمي بين آنها نبود در خلوت خود، از شدت خشم و عصبانيتي كه از شما مسلمانان دارند انگشتان خود را گاز مي‌گيرند.

 

شعار مرگ بر آمريكا ريشه قرآني دارد
وي افزود: خداوند به پيامبر مي فرمايد ‹‹ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ›› به آنها بگو از اين عصبانيتي كه از اسلام و امت اسلامي داريد بميريد، بنابراين اين همان مرگ بر آمريكايي كه ملت ايران فرياد مي‌زنند، اما برخي مي‌گويند مرگ بر آمريكا نگوييد در حاليكه اين شعار از قرآن است و در ادامه مي فرمايد ‹‹إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ›› خداوند آگاه است كه اينها در درون خود بر عليه شما چه تفكري دارند.  

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به تفسير آيه 120سوره مباركه آل عمران كه مي فرمايد ‹‹إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ›› اگرمسلمانان به موفقيت و يا پيروزي در عرصه هاي مختلف نظامي، سياسي، اقتصادي، كشاورزي و صنايع نظامي برسند آنها  ناراحت مي شوند  و با تحريم و حقوق بشر تهديد مي‌كنند، از اين رو بعد از فتح خرمشهر چندين روز رسانه هاي غربي سكوت كردند و امروز نيز پياده روي 20 و چند ميليوني اربعين حسيني كه از همه اديان جهان با تفكرات مختلف سياسي در آن شركت داشتند كوچكترين خبري را  در رسانه خود منتشر نكردند و حسادت كردند و اين  در حالي است كه اگر خودشان كوچكترين تجمعي داشته باشند آن را تبديل به موج رسانه اي مي‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹وَ إِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌيَفْرَحُوابها›› اما اگر مصيبتي براي مسلمان رخ بدهد مانند حادثه منا كه تعداد زيادي از حجاج به شهادت رسيدند آنها خوشحال مي شوند و سكوت مي‌كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه در چنين مواقعي چه تدبيري بايد براي مقابله با دشمن داشت، اظهار داشت: ما چه بخواهيم و چه نخواهيم در دنيا در يك شرايط سختي قرار داريم و اين شرايط سخت براي مسلمانان تنها اختصاص به امروز ندارد بلكه از آغاز نهضت پيامبراكرم(ص) و از روزي كه فرمود ‹‹قولوا لا الله الا الله تفلحوا››  دشمني شروع شد و تا به امروز ادامه داشته است و هيچگاه نبوده كه جبهه استكبار با جبهه اسلام آتش بس و يا درگيري نداشته باشد.

وي افزود: امروز هيچ اثري از حاكمان جور و ظلم و ستم، ابوسفيان ها، ابوجهل ها، ابولهب ها، رضا شاه و محمد رضا شاه و صدام و روساي جمهور گذشته آمريكا و نخست وزيران ناپخته انگليس كجا هستند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: امروز نيز نخست وزير انگليس براي مسلمانان تعيين تكليف كند و  از لندن آمده بين اعراب و شيوخ عرب از آنها خواسته نگران نباشند، امنيت آنها را تامين خواهد كرد و اين درحالي است كه ناوگان پنجم انگليس در بحرين است و خودشان عامل نا امني منطقه هستند.
 

توصيه امام راحل هميشه به اتحاد و انسجام ملي بود
نماينده ولي فقيه دركاشان، با بيان اينكه توصيه امام راحل هميشه به اتحاد و انسجام ملي بود، گفت:  امام خميني(ره) مي فرمود، اگر شما در درون كشور همه با هم باشيد، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و اين درحالي است كه دشمن از برخي اختلافات سوء استفاده مي‌كند و اهل سنت را بر عليه شيعه تشويق و تحريك مي‌كند.

آيت الله نمازي در ادامه به نسخه اي كه خداوند در پايان اين توطئه ها براي صهيونيست و استكبار پيچيده است اشاره كرد و گفت: خداوند مي فرمايد ‹‹وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ›› راه و رمز و پيروزي بر توطئه هاي دشنام دو كلمه مقاومت و تقوا است.

وي با تأكيد بر اينكه  يكي از موضوعات مهم سياسي در اسلام  و در اخلاق اسلامي مقاومت است، عنوان كرد: خداوند به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، افزود:  اگر شما در برابر دشمن يك گام عقب نشيني كنيد آنها تا آخر شما هُل مي دهند و اينگونه نيست كه اگر با آنها سازش كنيد آنها با شما كنار خواهند آمد.

نماينده ولي فقيه در كاشان، مقامت را رمز پيروزي دانست و تاكيد كرد: رزمندگان ما در اوج مظلوميت و تنهايي در محاصر دشمن و دنيا بودند اما ايستادند و مقاومت كردند و خداوند نصرت و پيروزي را بر آنها نازل كرد و اين پيروزي نتيجه مقاومت است و همانگونه كه ملت با تقواي فلسطين 60 سال است درمقابل صهيونيستها مقاومت مي‌كند و صهيونيستها را خسته كرده اند.

آيت الله نمازي، تقوا را در عرصه هاي مختلف خانواد،  همسايگان، اقتصاد و مهمتر از آنها تقواي سياسي دانست و اظهارداشت: اگر كانديداي مجلس و شوراي شهر و رياست جمهوري و هر پست و مقامي، وزارت و وكالت، دبير و سفيري  براي خدا باشد و براي نام و نان و اعتبار و موقعيت اجتماعي نباشد مورد رضاي خدا است، چرا كه دنيا به كسي وفا نمي‌كند و خيلي از امپراطوران و سلاطين آمدند و رفتند و اثري از آنها باقي نمانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: مردان بزرگ و انقلابي در برابر جاذبه هاي دنيا تسليم نمي شوند و با درهم دينار و دلار نمي شود آنها را خريد چرا كه تقواي الهي دارند و اگر تقواي الهي داشته باشيد دشمن نمي تواند به شما آسيب برساند.

لازم به ذكر است، درس هاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و هفدهمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزار شد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi