چندين سال بود كه قطعي برق به فراموشي سپرده شده بود، اما از اواخر هفته
گذشته با قطع برق 4 ساعته اولين پروسه قطعي مكرر برق در كاشان كليد خورد تا گرماي
طاقت فرساي كاشان بيش از گذشته آزار دهنده شود.
افزايش دما در شهرها به ويژه شهرهاي كويري گرم
و خشك و افزايش پيك مصرف برق به دليل روشن
بودن 24 ساعته وسائل سرمايشي و خنك كننده، پديده جديدي نيست و همه ساله
شركت توزيع برق منطقه اي در شهرهاي گرمسيري با آن روبرو هستند و بهترين راهكار
براي جلوگيري از قطعي برق صرفه جويي در مصرف برق است.
البته صرفه جويي در مصرف برق، اينگونه نباشد كه
از يك طرف ما صرفه جوئي كنيم، اما از طرف ديگر دولت برق را به كشورهاي ديگر فروخته
و با كمبود برق در داخل كشور روبرو باشيم.
اما امروز آن چه بيش از قطعي برق، مشتركان برق
و شهروندان كاشاني به ويژه قشر كم بضاعت و حتي متوسط جامعه را نگران كرده است، قطع
و وصل ناگهاني و افزايش و كاهش ولتاژ برق خانگي است كه بيشترين آسيب را به وسائل
برقي به ويژه يخچال، كولر و تلويزيون مي زند.
براي خريد هريك از اين سه وسيله برقي بايد
ميليوني هزينه كرد اما از كجا و چگونه، حديث مفصلي است كه در اين مقال نمي گنجد.
امروزه همانطوريكه كه سرعت گيرهاي خيابان
ها جلوبندي خودرو ها را خراب مي كند و كار تعميراتي هاي جلوبندي را سكه مي كند، قطع
و وصل مكرر برق و كاهش و افزايش ناگهاني ولتاژ برق هم كار فروشندگان وسائل
خانگي را سكه مي كند، با اين تفاوت كه
خيلي از شهروندان شايد به دليل عدم توانايي خريد، نتوانند حتي وسيله دسته دومي را تهيه
و جايگزين كنند.
شركت برق كاشان حداقل كاري كه مي تواند انجام
دهد، ساعت قطعي برق در هر منطقه را از طريق رسانه ها و يا پيامك هاي كوتاه اطلاع
رساني كند تا هم از سوختن وسائل برقي مشتركين برق جلوگيري شود و هم مشتركين برق، برنامه
فعاليت هاي خود را به گونه اي تنظيم كنند تا خللي در امور روزمره مشتركين برق وارد نكند.
فراموش نكنيم هنگام قطع برق در هر منطقه اي و
در هر زماني، شماره تلفن 55330010 حوادث
برق اشغال و پاسخگو نيست.