صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 21 اسفند 1394 - 25 : 13

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 16340

4842 بازدید


  مدير حوزه علميه کاشان در نشست هم اندیشی با روحانیون و فعالان فرهنگی در کاشان:
موازي كاري آفت فعاليت هاي فرهنگي است

جلسه هم انديشي با حضور روحانيون، فعالان فرهنگي، شهردار، مدير عامل، معاون فرهنگي اجتماعي و مدير ورزش و تفريحات سالم سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد


 
مدير حوزه علميه کاشان، از موازي كاري به عنوان آفت فعاليت هاي فرهنگي نام برد و با اشاره به فعاليت 3 هزار روحاني، 235 مسجد و700 كانون فرهنگي هنري در شهرستان كاشان گفت: جلوگيري ازموازي‌کاري ومنسجم بودن فعاليت‌هاي مساجد و کانون‌هاي فرهنگي ارتقاي فعاليت هاي فرهنگي را به دنبال دارد.

به گزارش پورتال خبري كاشان ، به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي مدير حوزه هاي علميه شهرستان كاشان صبح امروز در جلسه هم انديشي روحانيون و فعالان فرهنگي اين شهرستان در سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، گفت: دراين نشست ها بايد راهبردهاي فرهنگي بايد تبيين شود.

 وي،  از فضاهاي مجازي به عنوان يکي از آسيب هاي جدي جامعه امروز نام برد و گفت: با توجه به رسانه اي بودن دنياي امروز بايد با برنامه ريزي‌هاي مطلوب و دقيق جلو رفته  تا بتوان اين آسيب‌ها را شناسايي كرد.

حجت السلام منصور فرجي، با اشاره به اين که در اين شهرستان سالانه 25 هزار ساعت با محتوا و مضمون هاي مناسبتي در مناسبت هاي مختلف اعم از ماه‌ هاي محرم و صفر، ماه رمضان، ايام فاطميه سخنراني مي شود افزود: يک پتانسيل قوي كه با ميليون‌ها مخاطب را كه هزاران ساعت پاي منبر مي نشاند، بايد ديد سخنرانان چه اندازه در مورد مسائل روز سخنراني مي کنند و در مقابل آسيب ها چه برنامه هايي را ارائه مي دهند.

وي، با بيان اينکه سه هزار روحاني، 235 مسجد و 700 کانون در شهرستان كاشان فعال است بر عدم موازي‌کاري و منسجم بودن در فعاليت‌هاي مساجد و کانون‌هاي فرهنگي تاکيدكرد.

مدير حوزه علميه کاشان، برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاهها و دبيرستان‌ها را مهم قلمداد كرد و افزود: اين کرسي هاي آزادانديشي مي تواند فرزندان ما را با مباحث ديني و اخلاقي بيشتر آشنا کند.
 
ماندگاري فعاليت‌هاي فرهنگي در همفکري و همدلي و هماهنگي دستگاههاي اجرايي است
حجت الاسلام اکبر فلاح مسئول دفترنماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان نيز در اين نشست، ماندگاري فعاليت‌ها را پرهيز از پراکنده کاري، انسجام در همفکري و همدلي در برگزاري برنامه‌ها با هماهنگي دستگاههاي اجرايي و رسيدن به نتيجه مطلوب دانست.

وي، برگزاري دوره هاي يادگيري قرآني براي نوجوانان در رشته هاي حفظ، قرائت، روخواني و تجويد را در تربيت صحيح آنهاحائز اهميت دانست و گفت: با برنامه ريزي صحيح و مطلوب مي توان ماندگاري اين تربيت  مي تواند طي يك دوره پنج سال آينده بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام فلاح ، با اشاره به حضور باشكوه نمازگزاران در مصلاي بقيه الله الاعظم كاشان در روز جمعه گفت: برپايي نمايشگاه و فروشگاه محصولات و اقلام فرهنگي و کتاب در حاشيه برپايي نمازجمعه مي تواند در توسعه برنامه هاي فرهنگي مفيد باشد.

مسئول دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان، راه اندازي مهد آدينه ويژه کودکان، برگزاري جلسات و برنامه هاي بزرگ در مصلا، تاسيس بنياد مفاخر در شهر، چاپ کتب بزرگان و استفاده از فرصت هاي استثنايي از جمله عيد نوروز با برنامه ريزي بودجه در ماندگاري فعاليت ها را مهم قلمداد كرد.
 
 
نگاه شهرداري به مسجد محوري معطوف شود
حجت السلام رحمت اله نوروززاده مدير مرکز رسيدگي به امور مساجد كاشان نيز با اشاره به رويكرد شهرداري كاشان به مسائل ديني و فرهنگي گفت: شهرداري در فعاليت هاي ديني و فرهنگي خود مي تواند از جامعه روحانيت شهرستان كاشان اثرگذاري بيشتري در فرهنگ‌سازي جامعه داشته باشد.
وي افزود: نگاه شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري بايد به مسجد محوري معطوف و سراهاي محله نيز بر مبناي مسجد محوري حرکت کنند.

وي، تشکيل اتاق فکر در پرهيز از پراکنده کاري و موازي کاري و ماندگاري فعاليت ها بصورت ماهانه اثرگذار دانست و افزود:  برگزاري اين جلسات با حضور نماينده ولي فقيه دركاشان، فرماندار، شهردار، مسؤولين دستگاه هيا اجرايي شهرستان و ائمه جماعات مي تواند محلي براي ارائه برنامه ها باشد.

مدير مرکز رسيدگي به امور مساجد، استفاده از ظرفيت مساجد در محلات و ايجاد پايگاه منسجم درمساجد، ارائه شيوه نامه اجرايي با بهره گيري از ائمه جماعات و فعالان فرهنگي و چهره هاي برجسته شهر، ايجاد شوراي فرهنگي در محلات بر اساس مسجد محله، تشکيل اتاق فکر با شوراهاي محلي، ارائه اساسنامه يا مرام نامه با اهداف مشخص و تعريف زمان بندي را در برنامه هاي فرهنگي حائز اهميت دانست.
 
 
بين مسائل فرهنگي و سياسي بايد تفاوت قائل شد
حجت السلام مهدي مشرقي کارشناس فرهنگي نيز در اين جلسه، عدم موازي کاري، انجام کارهاي خلاقانه و جديد، استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود، تشويق افراد در حوزه هاي مختلف را از جمله راهكارهاي مهم در برنامه هاي فرهنگي اعلام كرد.

وي افزود:  بايد بين مسائل فرهنگي و سياسي تفاوت هايي را در نظر گرفت تا بتوان از همه استعدادها استفاده كرد و برنامه ها را به بهترين شكل ممكن ارائه كرد.
موازي کاري يک آسيب است.
 
ائمه جماعات بايد از ظرفيت مساجد، براي تحول فرهنگي بيشترين استفاده را داشته باشند
حجت السلام غلامرضا گلستانه دبير ستاد اقامه نماز شهرستان كاشان نيز در اين جلسه ازموازي کاري به عنوان يکي از آسيب ها وآفت هاي مهم فعاليت هاي فرهنگي نام برد و گفت: بايد در برگزاري برنامه ها سلايق شخصي کنار گذاشته شود و با همدلي و همفکري يکديگر از موازي کاري ها جلوگيري شود.

وي افزود: سرفصل ها بايد به لحاظ کارشناسي و بومي سازي مورد بررسي قرار گيرد و شناسايي آسيب هاي عمده به وِيژه آسيب شناسي بر روي مسائل فرهنگي شهرستان انجام شود.

حجت السلام گلستانه، سرمايه گذاري و برنامه ريزي براي تربيت نسل جوان به وِيژه دانش آموزان را از اولويت برنامه هاي پيشنهادي در اين نشست هم انديشي عنوان کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان فرصت ارزشمندي براي حضور در برنامه هاي فرهنگي است.

به گفته وي، ائمه جماعات نيز بايد از ظرفيت مساجد، بهترين استفاده را در زمينه هاي تحول فرهنگي داشته باشند.
 
 
در راستاي تقويت مبناي اسلامي شهر گام برداريم
حجت الاسلام سيد محمد حسن بني هاشمي امام جمعه موقت كاشان نيز با تأكيد براين كه فعاليت هاي سياسي، نظامي و اقتصادي بايد در چارچوب محتواي ديني تنظيم شود گفت:  فعاليت هاي فرهنگي نيز بايد به گونه اي تقسيم بندي شود که به سمت اسلامي کردن جامعه پيش برود.

وي با تأكيد براين كه شهرستان كاشان نيازمند چندين مركز اثرگذار است گفت: در اين زمينه بايد بيشتر تلاش شود و در کنار تبليغات شهري مسائل ديني نيز مطرح شود تا در راستاي تقويت مبناي اسلامي شهر گام برداريم.
 
جذب جوانان برنامه هاي فرهنگي پر محتوا را مي طلبد
حجت السلام مرتضي هاشمي امام جماعت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز  برگزاري برنامه هاي فرهنگي با محتواي آموزشي و شاد براي جذب جوانان را مهم دانست وگفت: با برگزاري نماز جماعت و سخنراني پيرامون اشتغال و ازدواج جوانان در مكان هاي رفاهي تفريحي مورد علاقه جوانان آنها را جذب برنامه هاي فرهنگي كرد.
 
مباحث سخنراني ها تخصصي نيست
حجت الاسلام جعفر جنتي، مدير اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان کاشان هم، تخصصي نبودن مباحث سخنراني ها، ارائه مطالب با زبان مخاطب، برنامه ريزي براي برطرف کردن افسردگي نسل جوان و تشويق جوانان به بازي هاي بومي و محلي را از جمله برنامه هاي فرهنگي مورد نياز جوانان دانست.

وي با اشاره به اين که مساجد از پتانسيل خوبي برخودار است افزود: به روز بودن ائمه جماعت به ويژه در ارتباط برقرار کردن با نسل جوان و نيازسنجي مخاطب در مقوله هاي ازدواج و اشتغال از اهميت بالايي در جذب نوجوانان و جوانان به برنامه هاي فرهنگي برخوردار است.

حجت الاسلام  حسن صنعتکار معاون اداره تبليغات اسلامي کاشان نيز، اولويت در کارهاي فرهنگي و ارائه راهکارهاي صحيح و مطلوب را از شاخصه هاي اين نشست هم انديشي اعلام كرد.
 
چالش هاي فرهنگي شناسايي شود
حجت الاسلام حبيب الله يوسفي مدير گروه معارف دانشگاه علوم پزشکي، به برخي از مشکلات و چالش هاي فرهنگي اشاره کرد و خواستار شناسايي چالش هاي فرهنگي در سطح شهرستان شد.

وي، توجه به تشکيل گروه ها در محلات و سراهاي محله در راستاي شناسايي افراد محله به ويژه خانواده هاي آسيب پذير و سازماندهي اطلاعات افراد مشخص شده در مساجد با حفظ امانتداري را ضروري دانست.

حجت الاسلام يوسفي، ارتقاي ترويج فرهنگ با موضوعات روز جامعه، مطالعه و تحقيق در ازدواج جوانان به شيوه ازدواج آسان، برگزاري کارگاه هاي آموزشي براي نسل جوان در امر ازدواج، روابط دختر و پسر، برگزاي مسابقات فرهنگي و يادگيري سبک زندگي اسلامي را از ديگر شاخصه هاي مهم در اين نشست برشمرد.
 
 راه اندازي بازي خانه هاي کودک در جوار مساجد
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده مدير مؤسسه اميرالمومنين(ع) کاشان، نخستين گام تربيتي را ويژه فرزندان در مقاطع مختلف سني دانست و افزود: آموزش قرآن، تفسير و اصول اعتقادي مي تواند نتيجه مطلوبي در تربيت كودكان داشته باشد.

وي افزود: چنانچه با برنامه اي مدون پنج يا هفت ساله براساس چشم انداز بر روي پتانسيلي که آموزش و پرورش دارد برنامه ريزي شود خروجي هاي خوبي را به دنبال خواهد داشت.

وي از شهرداري، آموزش و پرورش و روحانيت به عنوان سه ضلع اصلي مثلثي نام برد که هر يك از آنها مي تواند نقش تاثيرگذاري بر فعاليت هاي فرهنگي شهرستان داشته باشند.

مدير مؤسسه اميرالمومنين(ع)، راه اندازي بازي خانه ها در جوار مساجد وِيژه کودکان با حضور اساتيد مجرب، ورود در صنعت فيلم سازي و تحت پوشش قرار دادن مؤسسات قرآني را از جمله موضوعات پيشنهادي در اين نشست برشمرد.
 
آسيب شناسي‌ها بايد ريشه‌اي مورد ارزيابي قرار گيرد
سيد محمد ناظم رضوي شهردار کاشان نيز با اشاره به اين که دستگاه‌هاي متولي بايد در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي حضور پررنگي داشته باشند گفت: شهرداري‌ها به عنوان يک نهاد عمومي تمام شمول هستند که طبق قوانين  شوراي اسلامي شهر مي تواند در حوزه‌هاي فرهنگي نظرخود را اعلام کنند.

وي بر استفاده بهينه از ظرفيت هاي شهرستان را در برگزاري برنامه هاي مختلف تاکيد كرد و گفت: شهرداري‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان  بايد در اجراي برنامه هاي فرهنگي همكاري داشته باشند.

وي، از مساجد به عنوان يك مكان مقدس و تاثيرگذار در اسلام نام برد و ياد آورشد: شهرداري كاشان در امر احداث مصلي بقيه الله الاعظم كاشان از هيچگونه كمك و مساعدتي دريغ نكرده و نخواهد كرد و شهرستان كاشان نيز بايد بيش از پيش به معرفي مساجد، جايگاه مسجد و اهميت نماز اهتمام داشته باشد.

شهردار کاشان، با تاکيد بر اين که آسيب شناسي‌ها بايد ريشه‌اي مورد ارزيابي قرار گيرد، به اهميت نقش آموزش و پرورش در تربيت نسل جوان اشاره کرد.
 
نام دارالمومنين كاشان در صدر شهرهاي شيعه قرار گرفته
مجتبي رضا زاده مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز، اين نشست هم‌ انديشي را آغازهم‌ فکري براي سازمان فرهنگي ورزشي به عنوان يک سازمان عملياتي در حوزه فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با روحانيون و فعالان فرهنگي که نگاه کارشناسي در مباحث ديني، مذهبي، اخلاقي و اسلامي دارند ذكركرد.

وي از شهرستان کاشان به عنوان قديمي ترين شهرهاي شيعه ايران ياد کرد و گفت: مذهب مردم اين شهر، شيعه اثني عشري است چنان كه به واسطه ايمان راسخ، زهد و تقواي بي نظير شيعيان آن از صدر اسلام تاكنون با نام دارالمومنين كاشان در صدر شهرهاي شيعه قرار گرفته و به نيكي از آن ياد شده است.

رضا زاده، يکي از رسالت هاي اصلي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان را فرهنگ سازي در مباحث اجتماعي و تدوين برنامه هاي شاخص دانست و افزود: هدف اين سازمان در حوزه مديريت شهري موضوعات اجتماعي است که بايد بسترساز مباحث فرهنگي و تقويت سراهاي محله شود و مبحث مهندسي فرهنگي به عنوان يکي از مقوله هاي مهم سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان در سال آينده پيگيري و مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

شايان ذکر است،جلسه هم انديشي با حضور روحانيون، فعالان فرهنگي، شهردار، مدير عامل، معاون فرهنگي اجتماعي و مدير ورزش و تفريحات سالم سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi