صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 9 آذر 1393 - 0 : 8

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 12689

10940 بازدید


  رمز ماندگاري « دوران طلايي کاشان » چيست ؟

وظيفه رسانه هاي محلي کاشان در همگرايي و ايجاد شور و نشاط در مردم


 
خيلي از ما کاشاني ها بر اين باور  متفق‌القوليم که دهه 70  دوران طلايي کاشان بوده است . 
کساني که چنين توصيفي را براي آن دهه به کار مي برند در نقد اين توصيف مي گويند :  آن دوره با حیات و قدرت معنوی و نفوذ ملی مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی (ره) نماينده فقيد ولي فقيه در کاشان و پشتیبانی مهندس حسین محلوجی وزیر وقت معادن و فلزات و نمایندگی سید محمود جمالی در مجلس و مهندس ناظم رضوی در کسوت شهردار عملگرای شهر و عنایت ویژه دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دوران خوش کاشان بوده است و به عنوان خاطره اي شيرين و ماندگار در يادها مانده است.  


به راستي رمز ماندگاري آن دوران در چيست ؟  
پيش از پاسخ به اين پرسش بايد گفت : کاشان در يک سال و نيم گذشته شاهد چند رويداد مهم و تاثيرگذار بوده که جملگي از عزم و اراده کاشاني ها بر تقويت همدلي ها و توسعه و پيشرفت و احياي دوران طلايي اين شهرستان حکايت دارد.

رويداد اول :  تجلي وحدت و  انسجام مردم کاشان در چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر  در خرداد 1392 بود که در آن روز  13 نامزد برتر از دو  ائتلاف اصلي منتسب به امام جمعه کنوني و امام جمعه فقيد کاشان به عنوان عضو شوراي اين شهر برگزيده شدند.

رويداد دوم : اعتماد شوراي اسلامي شهر کاشان به مهندس سيد محمد ناظم رضوي ، جوان ولايتمدار ، متعهد ، پر انرژي و انتخاب او به عنوان شهردار در شهريور 1392 بود.

رويداد سوم : پافشاري معتمدان و مسئولان شهر کاشان بر تحقق خواست ديرين مردم اين شهرستان مبني بر انتخاب فرماندار بومي که در نهايت منجر به انتصاب مهندس صدرائيه به عنوان فرماندار کاشان در ارديبهشت 1393 شد.

کاشان در اين يک سال و نيم با همگرايي و  انسجام و بصيرت منتخبان خود در شوراي اسلامي شهر و تلاش شهردار پرتلاش و حمايت و پشتيباني فرماندار محترم ، روزهاي پراميدي را پشت سر گذاشته به گونه اي که اگر به همين منوال پيش برود افق روشني پيش روي کاشان است ، اين فعاليت و تلاش ها در پيش چشم نماينده ولي فقيه بي اجر نماند و  بحمدالله رضايت و تحسين آيت الله نمازي را  در پي داشت.

صدرائیه فرماندار کاشان ، مهم‌ترین شاخص فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در کاشان را رضایتمندی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در پیشرفت طرح‌های شهرداری این شهر مي داند و مي گويد : « رضایتمندی آیت الله عبدالنبی نمازی از  پیشرفت طرح‌های شهرداری ناشي از انسجام مدیریتی این شهرستان بوده است ».

بدون شک مهمترين راه توسعه و پيشرفت ، همدلي و همگرايي مردم و مسئولان کاشان حول محور نماينده ولي فقيه است  و دوران طلايي کاشان که چندين سال با محوريت حضرت آيت الله يثربي رقم خورد ، بار ديگر با تبعيت از رهنمودهاي خلف صالح ايشان حضرت آيت الله نمازي در حال تحقق است.

آيت الله نمازي بارها و بارها در سخنان خود بر پرهيز از نزاع و اختلاف در جامعه تاکيد و همه را به وحدت و همدلي و همگرايي دعوت كرده است.
آيت الله نمازي معتقد است اسلام دين سلامت و امنيت است و هر كار و حرف و حركتي که باعث اختلاف و  نزاع  و درگيري مؤمنان شود از نگاه توحيدي مردود است.

وي با اشاره به اهميت اسلام درخصوص آرامش در جامعه مي افزايد : جامعه اسلامي محلي براي نزاع ، اختلاف ، دعوا و درگيري نيست و در صورت بروز هرگونه اختلاف و درگيري ، آن موضوع بايد به صورت اورژانسي حل و فصل گردد.   

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين تحقير و تضعيف يکديگر را مغاير با اخلاق توحيدي مي داند و بر سعه صدر در هنگام اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها تاكيد دارد.

آيت الله نمازي منشاء بسياري از منازعات و درگيري ها  را مراقبت نکردن از زبان مي داند و مي گويد : اگر زبان در دهان انسان مديريت نشود و سخن بجا و حكيمانه گفته نشود منشاء بسياري از اختلافات ، نزاع ها و درگيري بين حكومت ها و ملتها خواهد شد.

به گفته وي اگر انسان قول سديد داشته باشد و سخن او  ، حق و براساس تفكر و مبتني بر تعقل و مطابق با عدالت باشد باعث آرامش و صلح و صفا خواهد شد.

آيت الله نمازي به تازگي ضمن قدرداني از فعاليت هاي شهري در کاشان و حمايت  مسؤولان ، مديران ، اصناف و گروههاي کاشان از حركت جهادي و نهضت سازندگي شهرداري و شوراي شهر كاشان ؛  از افرادي که حرف و سخني با عنوان امر به معروف و نهي از منكر دارند خواست از بيان آن در سايت ها خودداري كنند چرا که اين روش موجب تضعيف مي شود.
آيت الله نمازي افزود : بهترين روش امر به معروف و نهي از منكر اين است كه اگر كسي خطايي داشت بصورت كتبي يا شفاهي به فرد مورد نظر گفته و از رسانه اي شدن آن خودداري شود كه اين كار شرعا درست نيست.

ابوالفضل صدرائيه فرماندار كاشان نيز در اين زمينه مي گويد   توسعه و پيشرفت كاشان بزرگ تنها در گرو همدلي و همگرايي و وحدت همگاني در مجموعه شهرستان و پرهيز از هرگونه سخن اختلاف انگيز محقق مي شود.
وي مي گويد : آنچه که تاکنون باعث تسریع در اجرای طرح‌های شهرستان کاشان شده در  قدم اول هماهنگی تمام دستگاههای اجرایی این شهرستان بوده است.
به گفته وي ، جامعه نيازمند آرامش و آسايش فكري و روحي هستند و امروز زماني براي تنش و جنجال آفريني نيست.

فرماندار کاشان ، خبرنگاران را صاحبان فكر و انديشه و مديريت افكار عمومي جامعه مي داند و مي گويد : مديريت و مجموعه شهرستان  نيازمند همكاري رسانه ها هستند.
وي با تقبيح اخبار و مطالب مايوس کننده در برخي رسانه هاي محلي مي گويد : پاشيدن بذر ياس و نااميدي در ذهن و فکر مردم در برخي رسانه هاي محلي يا از سوي برخي افراد ، بزرگترين مانع  پيش روي توسعه کاشان است.
ابوالفضل صدرائيه  نقش رسانه ها را در انتشار واقعيت ها ، حساس و تأثيرگذار مي داند و مي گويد : رسانه ها بايد فارغ از مسائل گروهي و جناحي با رعايت اصل اخلاق حرفه اي ، فعاليت ها و تلاش هايي که در شهرستان كاشان مي شود به مردم معرفي كنند و باعث اميد و نشاط در شهرستان شوند.
صدرائيه با بيان اين که رسانه ها به عنوان امین مردم و مسئولان ، بايد مشکلات و چالش های جامعه را با رعایت اصول حرفه ای بیان کنند از رسانه ها خواست با اتحاد و همدلی مسئولان از مسائلی که موجب کندی در پیشرفت و توسعه کاشان می شود ، بپرهیزند.

با اين حال در يک سال و نيم گذشته عده انگشت شماري بوده اند که همچون نفاق افکنان دوران طلايي شهرستان کاشان در دهه هاي گذشته ، امروز نيز بر طبل اختلاف مي کوبند و متاسفانه هفته‌نامه آرمان را هم همين عده با سياست‌زدگي و رفتارهاي افراطي خود به بيراهه کشاندند.  
 
يکبار با بهانه جوان بودن شهردار ،  به انتخاب شوراي اسلامي شهر تاختند ، بار ديگر مروج شايعه امضانشدن حکم شهردار کاشان شدند يا در نوبتي ديگر بدون استدلال متقن ، عاطفه و رابطه پدر و پسري را مانع همکاري شوراي شهر و شهرداري تلقي کردند و وقتي با خويشتنداري شهرداري و شوراي شهر مواجه شدند ، اتهامات عديده اي را نثار شهرداري کردند  اتهامات واهي نظير :   
- بکارگیری نیروی انسانی خلاف مقررات قانونی  
- اجرای پروژه های خارج از بودجه و اعتبار مصوب در بودجه سالانه شهرداری و بدون اطلاع اعضای شورا 
- اجرای پروژه ها و واگذاری کارها به پیمانکاران خاص بدون رعایت تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه
- استفاده شخصی از امکانات شهرداری و شورا توسط برخی مسئولین 
- عدم ارائه عملکرد مالی و عدم نظارت شورا بر روند آن
- نفوذ گروهی خاص خارج از شورا و شهرداری در تصمیم گیری های شهرداری و شورا 
- به کار گماردن افراد غیر متخصص در برخی از سازمانها و مسئولیت های شهرداری 
- عدم رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای پروژه ها 
- ظهور پدیده نو دلال ها و واسطه ها در طرح های تملک شهرداری به ویژه محور فین و… 
- فراموشی شعار شایسته سالاری، کارآمدی و توانمندی و ادامه حضور اثر گذار برخی تنگ نظرانِ بی اخلاق در برخی سمت های کلیدی شهرستان و یا اعمال نفوذ مغرضانه ی بعضی افراطیون در مقام مشاوره به مدیران دولتی  

آنان حتي درصدد بر آمدند با  فضاسازي , شوراي شهر را مقابل شهردار قرار دهند ، يکبار با تيترهايي نظير « آبستراکسيون پدر ، تهديد به استعفاي پسر » چنان وانمود کردند که کاشان به بن بست رسيده يا بار ديگر با  طرح سئوالات القايي که براي مردم نان و آب نمي شود انتصاب مدير مالي و ذي‌حساب شهرداري را غيرقانوني عنوان کردند و از شورا خواستند در اين زمينه واکنش نشان دهد.

اين عده اقليت که شعار اعتدالگرايي را يدک مي کشند ولي متاسفانه به آن التزام عملي ندارند داعش گونه 62 درصد از مردم کاشان که به نامزدهاي ديگر راي داده اند تکفير مي کنند و با افراطي خواندن و دروغگو و جاهل و منحرف خواندن مديران دولت قبلي ، از تعیین تکلیف برای مسئولان بلندپایه شهرستان کاشان از جمله فرماندار دريغ نمي ورزند  و با لحنی آمرانه ، منویات خود را که بیشتر سهم خواهی از انتخابات ریاست جمهوری پارسال است مطرح می کنند.

آنان در يکي از نوشته هاي خود با اعلام تمسک به يکي از سران فتنه  مي گويند : اقلیتی که حائز اعتماد مردم نشده است ، بنا بر اصول اخلاقی و سیاسی حق دخالت در ساختار اجرایی و تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مورد قبول اکثریت را ندارد .

آنان در نوشته هاي غيرمتقن  و بدون مدارک مستند ،  استخدام برخي افراد در فرمانداري را  غيرقانوني مي خوانند يا مسئولي را متهم به استفاده غيرقانوني از بورسيه هاي تحصيلي غيرقانوني متهم مي کنند يا حتي مسئوليت خود فرماندار را غيرقانوني جلوه مي دهند.

آنان در مصاحبه هاي سفارشي  با لحني توهين آميز و تحقيرآميز مي گويند : با توجه به چراغ قرمز استاندار !  صدرائيه را به کاشان فراخوانديم و ... از اينکه او هنوز نپذيرفته نماينده دولت تدبير و اميد است انتقاد داريم و ... 

آنان با سوء استفاده از فضاي رسانه اي با لحني توهين آميز از اين که دکتر فراهتي رئيس دانشگاه پيام نور است افسوس مي خورند يا با تکبر در مصاحبه اي مي گويند :  ما رئيس قبلي دانشگاه کاشان را طي 24 ساعت عزل کرديم .

آنان  از اينکه چرا رئيس اداره فرهنگ و ارشاد تغيير نمي کند از سر حقد و کينه شخصي ، هر چه به زبانشان مي آيد مي گويند.

آنان حتي عتاب و خطابشان به فرماندار را نيز عامدانه رسانه اي مي کنند  و مي نويسند ما در فلان جلسه به او گفتيم : شما وامدار کسانی هستید که غریبانه عکس دکتر « روحانی» را در کوچه و خیابان‌های شهر چسباندند ، شما وامدار کسانی هستید که عکس دکتر «روحانی» را وقتی می‌چسباندند ، مورد تمسخر واقع شدند و تلاش کردند تا آن 8 سال تاریک را پشت سر بگذارند. 

آنان در نوشته هاي زنجيره اي خود براي اين مدير جوان خط و نشان مي کشند و به او هشدار مي دهند و مي گويند : نسبت به ادامه استقرار کسانی در طی دولت های نهم و دهم با تصمیمات، برنامه ها و سخنان خود حقوق بسیاری از مردم این منطقه را تضییع کرده و در حق عده ای نیز ظلم کرده و برایند دوران مدیریت شان چیزی جز سقوط شاخص های اقتصادی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و … شهرستان نبوده است هشدار جدی می دهیم.

* اين است ماجراي ماههاي اخير شهرکاشان ، اما در يک سال  مانده به انتخابات مجلس شوراي اسلامي اختلاف افکنان و انحصارطلبان بايد بدانند  : 

هرگونه انحصارگرایی و زورمداری سیاسي در گفته ها و نوشته ها از سوي هر شخص و مقامي باشد مورد پسند هيچ فرد و گروهي نخواهد بود . 

بديهي است گسترش اخلاق و آموزه های دینی ، تلاش در جهت تقویت وفاق  ، اصل تحمل و بردباری متقابل در تعاملات گروهي و اجتماعی ، تاکید بر ترویج رفتارهاي مبتنی بر اخلاق اسلامی و پرهیز از هتک حرمت اشخاص و گروهها ، اعتقاد به ایجاد فضای متکثر سیاسی در کاشان به دور از جنجال و تکفير ديگران ، پرهیز از هر گونه تندروی و از همه مهمتر وحدت و انسجام حول محور ولايت فقيه و نماينده معظم له در کاشان شرط  پيشرفت و توسعه کاشان و رای قاطع مردم کاشان به نماينده بعدي اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي خواهد بود .  


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi