صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1393 - 52 : 21

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 11085

12131 بازدید


  دفتر ارتباطات مردمي نماينده مجلس ، بايدها و نبايدها


 

پورتال خبري کاشان گرچه يک سال و نيم بنا به دلايلي که پيشتر اشاره شد هيچ خبر و تحليل و يادداشتي درباره نمايندگي مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي منتشر نکرد اما در اين مدت علاوه بر رصد سخنان و زحمات و فعاليت هاي آقاي منصوري نماينده محترم ، نظريات و ديدگاههايي که از سوي مردم و مسئولان شهرستان کاشان در خصوص ايشان مطرح مي شد دريافت کرد تا در موقع مناسب درباره مهمترين آنها نقد و تحليلي ارائه کند . 

در اين مدت يکي از موضوعاتي که مردم و مسئولان کاشان ، چندين بار آن را به پورتال خبري کاشان منعکس کرده اند ابهامات مربوط به تشکيلات دفتر ارتباطات مردمي آقاي منصوري در کاشان است و بر همين اساس پورتال خبري کاشان در صدد بر آمد در اين خصوص يادداشتي را ارائه کند ؛ اما پيش از آن که اين يادداشت ملاحظه شود به مخاطبان عزيز خود تأکید مي کند که هدف از اين يادداشت و ارائه برخي نظريات پیشنهادی يا انتقادي در آن ، صرفاً تلاش برای بهبودی امور و بهینه سازی خدمتگزاری به مردم شریف کاشان و آران و بيدگل بوده است و به هيچ وجه نفي کننده خدمات و پيگيري هاي خيرخواهانه دفتر ارتباطات مردمي جناب آقاي منصوري نيست و امیدواريم نماینده محترم شهرمان و اعضاي زحمتکش دفاتر ارتباطات مردمي وي با سعه صدر آن را مطالعه کنند . حق نماينده محترم و دفتر ارتباطات مردمي آقاي منصوري براي رفع ابهامات محفوظ است .   

و اما بعد : 
نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي کاري تخصصي و دشوار و طاقت فرسا است و هر کسي قادر به انجام آن نيست.

افراد تا زماني که حجم بيش از اندازه کار و وظايف نمايندگي مردم را با توجه به فرصت و  زمان محدود تجربه نکنند هيچ گاه نخواهند توانست مشکلات نمايندگان مجلس را درک کنند.

نمايندگان علاوه بر مشارکت در بررسي و تجزيه و تحليل طرح ها و لوايح در صحن علني مجلس  بايد در کميسيون هاي مربوط حضوري فعال داشته باشند.   

بايد مشکلات حوزه انتخابيه خود را با رايزني با وزرا برطرف و پيگيري کنند .
بايد در مسافرت هاي مکرر  از مناطق و محلات مختلف حوزه انتخابيه خود سرکشي کنند  . 
بايد در موضوعات مختلف ملي يا منطقه اي با ساير نمايندگان استان يا کشور رايزني کنند  . 
بايد بر سر برطرف شدن مشکلات و توسعه و پيشرفت حوزه انتخابيه خود با  مديران و مسئولان و رؤساي ادارات و معتمدان و علما و نخبگان آن حوزه انتخابيه تعامل داشته باشند .
بايد در جلسات و نشست هاي مختلف حوزه انتخابيه خود شرکت کنند . 
بايد با احزاب و گروهها و رسانه هاي محلي و منطقه اي و ملي تعامل و ارتباط دوسويه داشته باشند .    
يکي ديگر از وظايف نمايندگان مجلس ارتباط آنان با موکلان خود در قالب ملاقات هاي مردمي و ديدار چهره به چهره و نشست هاي پرسش و پاسخ و جلسات هم انديشي با حضور معتمدان  و اصناف و ... در  حوزه انتخابيه است. 

از آنجا که نمايندگان مجلس براي حضور در جلسات مجلس شوراي اسلامي دائم نمي توانند در حوزه انتخابيه شان حضور داشته باشند  در ابتداي دوره نمايندگي به تأسيس دفاتر ارتباطات مردمي مبادرت مي ورزند تا اين دفاتر در غياب نماينده در حوزه انتخابيه ، پل ارتباطي موکلان و مسئولان با نماينده باشند .

دفتر ارتباطات مردمي نماينده مجلس و عملکرد آن فرصتي است طلايي که از بدو شروع به کار نماينده تا آخرين روزهاي اتمام دوره نمايندگي به عنوان برگ برنده و ابزار کار حياتي در اختيار نماينده مردم است.

اين فرصت طلايي در صورت گزينش نامناسب و انتخاب ناصحيح و نادرست مسئول و اعضاي دفتر ارتباطات مردمي مي تواند به تهديد جدي براي نمايندگان مردم بدل شود.

اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي نمايندگان مجلس به نوعي آينه و ويترين و بازوي اجرايي نمايندگان در حوزه انتخابيه هستند  و بصورت مدام و مستمر در طول دوره نمايندگي با مردم ارتباط مستقيم و رودر رو دارند.

بنابر اين مردم براي ارزيابي عملکرد نماينده مجلس به هيچ وجه به صورت انتزاعي فکر نمي کنند و پيوسته نماينده را با مسئول و اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي اش ارزيابي مي کنند و محک مي زنند .

چنانچه مسئول و اعضاي دفتر ارتباطات مردمي نماينده ،  افرادي ناکارآمد باشند به يقين باعث دافعه و آزردگي و انزجار مردم از نماينده خواهند شد.

مراجعه کنندگان به دفتر ارتباطات مردمي نماينده مجلس ، قشرهاي مختلف مردم با موقعيت هاي اجتماعي خاص هستند.

زن و مرد ، جوان و ميانسال و کهنسال ، با ظاهري متفاوت و گويش هاي مختلف ، تحصيل کرده يا بي سواد ، ملتزم يا غيرملتزم به مسائل ديني ، با حجاب يا بدحجاب ،  شاغل يا بيکار ، ثروتمند يا فقير ، سفارش شده و چهره اي شاخص يا گمنام و بدون حامي ،  عصباني و نامتعادل يا آسوده و خوش بيان ، فحاش و فرصت طلب يا مؤدب و محجوب  ، منسوب به نماينده يا شهروندي عادي از جمله کساني هستند که به دفاتر ارتباطات مردمي نمايندگان مجلس مراجعه مي کنند.

هر يک از مراجعان  حامل نامه اي کتبي يا بازگوکننده موضوعي شفاهي هستند ، گاه مطالباتي منطقي دارند و گاه درخواستهايي غير قانوني ،‌ گاه انتظاراتي متعارف دارند ، گاه توقعاتي نامعقول ، البته نمي توان از مراجعه مردم به دفاتر ارتباطات مردمي گله مند بود  ‌چرا که اغلب مراجعه کنندگان به دفاتر ارتباطات مردمي نماينده مجلس 

- يا نيازمند مساعدت هاي مالي و سفارش هاي شغلي هستند  .
- يا از وظايف اصلي نماينده مجلس و مجاري صحيح و قانوني و مرجع ذي‌ربط رسيدگي کننده به مشکلاتشان آگاهي ندارند.
-  يا از پيگيري‌هاي بي نتيجه خود در ادارات مستأصل و خسته اند.
-   يا به مراجع صحيح و ذي‌ربط دسترسي آسان ندارند.
-  يا از روي چشم و همچشمي و با اطلاع از پذيرش بي قيد و شرط درخواست ها ، ترغيب مي شوند به دفاتر ارتباطات مردمي نماينده مراجعه کنند.

در اين روند و روال گاه برخي دفاتر ارتباطات مردمي نمايندگان هر درخواستي را پذيرش مي کنند  يا به درخواست هاي مراجعان پاسخ کتبي مي دهند و حتي روي مکاتبات مردم ، نامه هاي تايپ شده  ديگري به امضاي مسئول يا عضو دفتر يا خود نماينده ، الصاق و آن را براي مديران حوزه انتخابيه ارسال مي کنند با اين مضمون که 
« به پيوست عين درخواست آقاي / خانم ....... ارسال مي گردد خواهشمند است دستور فرماييد و مساعدت و نتيجه را به اين دفتر اعلام فرماييد » .  
بايد گفت : بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسي سمت نمايندگي قائم به شخص است و قابل واگذاري به ديگري نيست . بنابر اين اعضاي دفتر ارتباطات مردمي نمي توانند به عنوان نماينده نماينده پاي نامه و گزارش و نوشته اي را امضا کنند .

آقاي عباسعلي منصوري در 3 خرداد 1391 فعاليت خود را به عنوان نماينده کاشان در مجلس آغاز کرد ولي 9 ماه بعد يعني در 17 اسفند 1391 آقاي دکتر عباس عابداف را به عنوان مسئول دفتر ارتباطات مردمي خود در کاشان معرفي کرد ، به رغم اين که دکتر عابداف ، تنها وظيفه مسئوليت دفتر ارتباطات مردمي آقاي منصوري را عهده دار است و طبق قانون ايشان هم حق امضا از طرف نماينده را ندارد ، اما گاه در برخي مکاتبات و نشست ها و بازرسي ها نام عزيزان ديگري همچون محمدرضا منصوري يا مصطفي منصوري به عنوان مسئول دفتر يا نماينده نماينده ديده و برجسته مي شود که اگر اين امضاها ، حضورها و بازرسي ها ، نقض قانون هم نباشد که هست ! با حکم جناب آقاي منصوري براي آقاي دکتر عابداف در تعارض است و بر اساس همين ابلاغ ، مردم و به ويژه مسئولان کاشان  ، حق دارند نامبردگان به جز دکتر عابداف را به عنوان شخصيت حقيقي و  شهروندي عادي بشناسند . ضمن آن که مسئولان و اعضاي دفتر نماينده محترم ولي فقيه و دفتر فرماندار و دفتر شهردار و شوراي شهر کاشان که از مراجعات قشرهاي مختلف مردم بي نصيب نيستند تاکنون عرف نبوده به عنوان نماينده و معاون مافوق خود در امور اجرايي ورود کنند .                     

بطور مثال به اين لينک ها توجه کنيد : 

نکته ديگري که توجه به آن اهميت دارد آن است که اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي بطور کل در هر نهاد و مرکزي  نبايد دائم تحت تأثير شکايات و اعتراض هاي احتمالاً غيرمنطقي و نامتعارف و غيرقانوني برخي مراجعان قرار بگيرند و نبايد با ساده لوحي از سر دلسوزي يا عامدانه بخاطر مطرح کردن خود   ، اطلاعات و اسرار مردم و برخي شکواييه ها و درخواست هاي محرمانه مردم را در مجامع عمومي يا  در فضاي مجازي ( وبلاگ و وب سايت ) يا نزد ديگران به عنوان مصداق و سند افشا کنند يا با اين حربه عليه برخي مديران و مسئولان حوزه انتخابيه جريان سازي کنند .
ممکن است افرادي اخبار و اطلاعات عمدتاً واهي و غير صحيح از فرمانداري ، شهرداري ، مديران و اعضاي شوراي شهر و رقباي انتخاباتي آينده و ...  را براي چاپلوسي و خودشيريني و به منظور دستيابي به نيات پليد و غيراصولي و غيرمتعارف خود  به اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي نماينده منتقل کنند و  خداي نکرده اعضاي اين دفاتر را به قضاوت شتابزده وادارند يا آنها را در غياب رئيس خود ترغيب به جريان سازي عليه ديگران کنند که شايسته است اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي در اين مواقع با هوشمندي اين افراد را از خود دور کنند .    
ديده شده گاه برخي خبرهاي غير رسمي و تاييد نشده جناب نماينده يا برخي مسائل شهرستان کاشان به نقل از دفتر ارتباطات مردمي آقاي منصوري در وبلاگي وابسته منتشر مي شود که اين خلاف قاعده است چرا که انتشار خبرهاي تاييد نشده به رواج شايعات در بين مردم دامن مي زند . 

از طرفي برخي از منتقدان ، رفت و آمدهاي غيرمعمول در دفتر ارتباطات مردمي نماينده را تبليغاتي مي دانند و اعتقاد دارند اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي نمايندگان از کثرت و ازدحام مراجعان به منظور بهره برداري هاي انتخاباتي و افزايش طرفداران نماينده استقبال مي کنند چون مي توانند مدعي شوند که روزانه صدها نفر به اين دفتر مراجعه مي کنند و اين يعني اين که مديران حوزه انتخابيه کم کاري مي کنند.   
 
بنابر اين نماينده بايد از تعهد کاري و رازداري و امانتداري و هوشياري و ذکاوت کارکنان دفاتر ارتباطات مردمي خود اطمينان يابد تا مشکل ناخواسته اي پيش نيايد و در صورت مشاهده بايد سريعاً نسبت به تغيير فرد خاطي و سهل انگار اقدام کنند و براي پيشگيري از اين مشکل براي آنان دوره هاي آموزشي بگذارد .

چنانچه نمايندگان مجلس خواهان کاربري صحيح و بهينه دفتر ارتباطات مردمي خود باشد بايد اداره دفتر خود را به اشخاصي بسپارند که : 

-  حتي الامکان داراي تحصيلات عالي و الزاماً صاحب تجربه مديريتي تأييد شده قبلي باشند .
- از سلامت کامل روان برخوردار باشند . 
- داراي عزت نفس و خويشتن دار و رازدار باشند به نحوي که طاقت شنيدن تمام نظريات و انتقادات وارده را داشته باشند و پيش داوري نکنند . 
- حتي المقدور منسوب و از بستگان نماينده نباشند ( چه سببي و چه نسبي ) و از بين افراد فرهيخته و داراي حسن شهرت باشند .
- داراي حسن سلوک و حسن اخلاق و متعهد به ارزشها باشند . 
- عاشق و تشنه آباداني و توسعه شهر و خدمت به مردم خود باشند .  
- سهم خواه و  قوم گرا نباشند به نحوي که رفتار و عملکرد و سابقه قبلي ايشان مبين اين امر باشد .
-  اعضاي دفتر بايد پيوسته و بصورت مستمر تحت آموزش قرار گيرند و در کلاس‌هاي آموزشي و توجيهي با حضور استادان فن ( دين - روانشناسي  - مديريت و علمي ) اصول مديريت و سرپرستي را بياموزند .

حال سئوال اينجاست که مسئول و اعضاي دفتر نمايندگان کاشان و آران و بيدگل چه در دوره کنوني و چه در دوره هاي قبل حائز کدام يک از اين معيارها  بوده اند ؟ 
اگر تا کنون اعضاي دفاتر ارتباطات مردمي نماينده مجلس از اين شاخصه ها بهره مند نبوده اند هنوز دير نيست و از همين امروز مي توان شروع کرد و به قولي ماهي را هر وقت از آب بگيري تازه است .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi