صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 17 اسفند 1392 - 30 : 12

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 10773

10388 بازدید


  به کجا چنین شتابان ؟!

یادداشت پورتال خبری کاشان درباره تغییر مدیران شهرستان کاشان


 

عزل و نصب مدیران دولتی با روی کار آمدن هر دولت جدیدی پدیده ای طبیعی است و برای مردم ، موضوع تازه و غیرمنتظره ای نیست و کشور ما در سالهای اخیر به آمدن و رفتن زودهنگام مسئولان عادت کرده است و البته مردم این حق را به دولت منتخب ملت هم می دهند که افراد مورد وثوق و اطمینان خود را فارغ از نگاه حزبی و جناحی و به شرط شایستگی و احراز صلاحیت در راس امور بگمارند.  

در این سالها مدیران دولتی نیز با تغییرات مدیریتی کنار آمده اند و پذیرفته اند طول عمر مقام و مسئولیت آنان در خوشبینانه ترین  حالت ، دو دوره چهارساله خواهد بود گرچه در دولت آقای احمدی نژاد گاه این بازه زمانی برای مدیران ارشد دولتی به چند ماه هم  نمی رسید .

غرض آن که مدیران دولتی هم بدون ترس و واهمه  با رفتن و آمدن دولت ها هر لحظه آماده اند حکم برکناری خود را دریافت و میز و صندلی خود را به فرد ذی صلاح دیگری بسپارند .

بنابر این مردم و مسئولان پذیرفته اند که این شتری است که پشت دفتر همه مدیران می خوابد  و اگر این تغییر و تحولات بر مبنای شایسته سالاری صورت بگیرد  و مدیر جدید ،  نقاط قوت مدیر قبلی را حتی بیشتر از او داشته باشد ،  روح تازه ای درکالبد ادارات دمیده می شود . 

آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز از بدو آغاز به کار دولت خود ،  تغییر و تحولات جدیدی را در سطح مدیران ارشد کشوری و استانها آغازکرد و طبیعی است که این روند در سطوح پایین تر حتی در  شهرستانها و بخشداری ها و دهیاری ها نیز ادامه داشته باشد . 

بدون شک شهرستان کاشان نیز به سبب ویژگی های سیاسی ، اقتصادی ، جغرافیایی ، راهبردی ، علمی ، تاریخی ، فرهنگی و ... از تغییر و تحولات مدیریتی دولت یازدهم بی نصیب نخواهد بود و از شواهد و قرائن هم  پیداست که مدیران دوره آقای احمدی نژاد در کاشان خود را آماده کرده اند طبق مقررات اداری و قانونی ، پست و مقام خود را به مدیر جدید بسپارند ؛  اما آنها خوب می دانند  تا زمانی که مراحل قانونی تودیع خود و نصب مدیر جدید انجام نشود حق ترک محل خدمت خود را ندارند و گرنه مرتکب تخلف اداری خواهند شد .

از طرفی هیچ شخص حقیقی و حقوقی مگر مقام مافوق آنها ، نمی تواند مدیر فعلی را تا قبل از ابلاغ حکم جدید ،  ترغیب به کناره گیری کند .

این روزها دو دفتر در کاشان از کندی روند انتصاب مدیران جدید دولت یازدهم در این شهرستان ناراضی اند و چنان جوی ایجاد کرده اند که دوستی می گفت یکی از مدیران ، دلش به حال این دو دفتر به رحم آمده و عریضه ای  نوشته و خواسته هر چه زودتر تکلیفش روشن شود !

یکی از این دفاتر عجول ،  ستاد تبلیغات دکتر حسن روحانی نامزد انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری است که به رغم تعطیلی ستاد تبلیغاتی تمام نامزدهای انتخابات در سراسر کشور، این ستاد همچنان فعال است و شنیده شده  عوامل این ستاد از برخی افراد  رزومه طلب کرده اند و خواسته اند برنامه هایشان را برای مدیریت فلان اداره ارائه کنند .  

یکی از اعضای این ستاد تبلیغاتی با ناسپاسی از حضور حماسی مردم در انتخابات ، برای خود گواهی انحصار وراثت هم صادر کرده وبا ناخلف خواندن  جریان اصولگرا و اصلاح طلب در کاشان ،  قیم مآبانه می خواهد نقش تعیین کننده ای در عزل و نصب مدیران در کاشان داشته باشد .

این ستاد نگران است که مبادا اصولگرایان و  اصلاح طلبان  بر سر پست های  اداری با دولتمردان جدید  زد و بند یا سهم خواهی کنند  .

دومین دفتری  که از روند کند تغییر مدیران در کاشان ابراز نارضایتی می کند دفتر یا خود  آقای منصوری آرانی نماینده کاشان و آران و بیدگل است .

آقای منصوری آرانی  از 2 سال پیش و به محض آغاز فعالیت های خود در کسوت نمایندگی با سرکشی از ادارات شهرستان کاشان وعده تغییر مدیران این شهرستان را داد به گونه ای که دفتر آقای منصوری  از این وعده با عنوان «  سونامی تیمسار در ادارت کاشان »  یاد کرد  اما تا زمانی که دولت آقای احمدی نژاد بر مسند امور بود این سونامی نتوانست ،  سد مدیران دوره احمدی نژاد در کاشان را بشکند  .

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ،  روزنه امید دیگری برای آقای منصوری آرانی ایجاد شد  و دوباره تلاش خود را برای تغییر مدیران کاشان از سر گرفت و شنیده می شود وی اخیراً برای ارزشیابی مدیران کاشان ، از آنان کارنامه سالیانه مطالبه کرده  است که در پی آن  آقای جوادی فرماندار شهرستان ویژه کاشان در شورای اداری شهرستان به مدیران دولتی گفت :   « قرار نیست در کاشان تعدد مدیریت اجرایی باشد ؛ اگر کسی از دستگاههای اداری ، اطلاعاتی خواست وی را به فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ارجاع دهید ».

اما سخن ما : در ابتدای این وجیزه عرض کردیم که تغییر مدیران هر 4 سال یکبار اگر بر مبنای شایستگی و صلاحیت های فردی و شغلی و ...  صورت بگیرد نه تنها مذموم نیست بلکه باعث شور و نشاط  و انگیزه کاری در بین کارکنان یک مجموعه اداری و حتی رضایتمندی بیشتر مردم می شود .

گرچه این دو دفتر به لحاظ قانونی مرجع عزل و نصب مدیران دولتی نیستند و مثل همه مردم حق پیشنهاد دارند  ولی باید به یک سئوال اساسی پاسخ بگویند و آن این است که « چه کسی را می خواهید به جای مدیر فعلی بنشانید ؟ » پاسخ فرضی آنان را در سه بند متصور شده ایم .

پاسخ فرضی شماره ( 1 ) -  معاون همان اداره را منصوب می کنیم ؟!

تغییر و تحولات اخیر مدیران در کاشان نشان می دهد،  مدیری رفته و معاونش جای او نشسته ! نمونه آن مدیران جدید  آبفا ، میراث فرهنگی ، جهاد کشاورزی که قبلا معاون اداره خود بودند .

اگر تغییر مدیران در حد یک جابجایی درون اداری است نیازی به یقه چاک کردن و پیراهن دریدن ندارد و مدیران کل استانی با توجه به شناخت کاملی که از تک تک  کارکنان خود دارند طبق روال معمول ،  نسبت به جابجایی مدیران و ترفیع شغلی معاونانشان اقدام می کنند . چون مدیران کل ترجیح می دهند ریسک نکنند و مسئولیت اداره تابع خود را به کسی بسپارند که تجربه و تخصص آن مسئولیت را در همان اداره کسب کرده باشد .

 پاسخ فرضی شماره ( 2 ) –  اعتدالگرایان را بر سر کار می آوریم یا از مدیران غیربومی اما همسو با دولت دولت تدبیر و امید  استفاده می کنیم ؟!    

اگر بنا دارید از  افراد منتسب به گروه و دفتر و محل خود برای مدیریت ادارات بهره بگیرید باید عرض کنیم زهی خیال باطل ! چون به حمدلله به لطف فضای باز سیاسی سالهای اخیر در کشور ، کاشان امروز با کاشان  دهه 60 و 70  قابل مقایسه نیست  !   

هر کاشانی که وارد اداره ای شود هیچگاه با دیدن مدیر آن اداره  یاد آقای  احمدی نژاد یا یاد آقای روحانی نمی افتد ، یا کسی برای حل مشکلش در اداره ای به فکر اصلاح طلب بودن  و اصولگرابودن یا اعتدال گرابودن مدیر آن اداره نیست بطور مثال  وزیرکنونی  بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آقای قاضی زاده هاشمی فردی است که اگرچه گرایشات اصلاح طلبانه دارد اما در همین مدت کوتاه نشان داده وی در تدابیرش به شاخصها و اصول اعتقادی پایبند است.

وی در دوره کوتاهی که بر مسند وزارت بهداشت قرار گرفته، نگذاشته وزارتخانه تحت امرش سیاست زده باشد و به درمان درد مردم در این حوزه پر زحمت متمرکز شده است و برای همین دوست و دشمن اصولگرا و اصلاح طلب فارغ از نگاه حزبی و جناحی به سبب کارکرد و رفتار نیک و پسندیده ای که وی در حق مردم محروم دارد از او به نیکی یاد می کنند .

 از سوی دیگر وقتی کاشانی ها متفق القول بر کاشانی بودن فرماندار آینده  تاکید می کنند بلاشک توقع دارند مدیران ادارت هم کاشانی باشند یا حداقل از شهرهای کوچکتر به کاشان بزرگ منتقل نشوند .

پاسخ فرضی شماره ( 3 ) – دانش آموختگان و نخبگان گمنام کاشانی را منصوب می کنیم ؟!

اگر دانش آموختگان کاشانی که در دانشگاههای معتبر درس خوانده   و  در وزارتخانه و سازمانها تجربه کافی را برای پذیرفتن مدیریت در کاشان فرا گرفته باشند  دعوت شما را قبول  و برای خدمت در کاشان اعلام آمادگی کنند همه باید منت پذیر آنان باشند ، اما شما که چنین گزینه هایی را  سراغ داشته اید چرا تا به حال رو نکرده اید ؟ بهتر نیست برای یکبار هم که شده فهرست اسامی آنان را برای کاشانی ها منتشر کنید تا مردم هم به  کارگماردن آنان را  از شما مطالبه  کنند ؟

 اما انتقادی که در این خصوص  وارد است این است که چرا برخی نقش مشورتی علما و معتمدان و شورای محترم شهر به ویژه  نمایندگی ولی فقیه را در تعیین گزینه های جدید برای مدیریت ادارات  نادیده گرفته اند یا اگر مشورتی هم گرفته اند جلوتر از آنان گام بر می دارند .

بی تردید رهنمودهای علما و معتمدان به ویژه امام جمعه محترم شهر با نگاه کلانی که به افق توسعه شهرستان دارند و با ارتباطاتی که با آحاد مردم دارند می تواند به انتخاب گزینه های بهتر و شایسته تر  برای مدیریت ادارات کاشان کمک کند .

باید گفت آنچه که این روزها در کاشان شاهد آن هستیم جر اخلال در کار ادارات نتیجه دیگری نخواهد داشت به ویژه آن که کشور این روزها در حال آماده شدن برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه هاست و از طرفی ابلاغ منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز مطرح است و مدیران باید با تمرکز و  ثبات بیشتری کار خود را انجام دهند .

وقتی در اداره ای بر اساس احتمالات یا به دروغ شایعه  شود که مدیر آن اداره در شرف برکناری است ، جو کاذب و مقطعی آن اداره را فرا می گیرد ، برخی علیه مدیر کنونی جبهه می گیرند و درصدد تسویه حساب شخصی با او بر می آیند وحتی  بقیه را به نافرمانی در برابر دستور مدیر دعوت می کنند و ...  ! نتیجه ای این که این اداره بی ثبات و در کار مردم اخلال ایجاد خواهد شد و ...    

گرچه به عملکرد برخی مدیران شهرستان کاشان انتقاداتی وارد است اما این هم زیبنده نیست که در روزهای آخر مسئولیت آنان با قدرنشناسی و گفتن جملات تلخ  آنها را بدرقه کنیم وخطاب به آنها  بگوییم به مدیران کاشان نمره خوبی تعلق نمی گیرد ،  منتظر باشیم چند صباحی دیگر ممکن است همین جمله را برای خود ما بگویند !

حرف آخر این که اعتدال پیشه کنیم ، سریعتر از دولت و جلوتر از مسئولان طراز اول شهرستان  گام برنداریم و  اجازه دهیم مدیران دولتی شهرستان کاشان طبق مقررات دولتی و قانونی مسئولیت های خود را تحویل مدیران جدید دهند  و ما هم  آنگونه که شایسته منش ما ایرانیان است با احترام و قدرشناسی آنان را بدرقه کنیم .     والسلام - برادر حسین

       

 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi